بسم رب النور والنور
خوش آمدید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 2 مهر 1390برچسب:, :: 13:10 ::  نويسنده : مهدی طرفی

تيم ملي بسكتبال ايران با تركيب كامل و همه ستاره‌هاي خود که در قهرماني آسيا شرکت کرده بود، ورزش‌دوستان را براي رسيدن به المپيك اميدوار كرده بود، اما با شكست غيرمنتظره برابر اردن از رسيدن به جمع چهار تيم نخست آسيا و البته المپيك بازماند. مدافع عنوان قهرماني در آسيا كه شانس زيادي براي المپيك لندن داشت، حالا بايد براي مكان پنجم آسيا تلاش كند. جايگاهي كه نه شايسته ايران و نه شايسته بازيكناني چون حامد حدادي، مهدي كامراني، صمد نيكخواه بهرامي، ارسلان كاظمي و حامد آفاق است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جمعه، اول مهرماه 1390، شايد تلخترين روز تاريخ بسكتبال ايران و البته بسكتبال دوستان بود. روزي كه تيم ملي ايران برابر اردن با نتيجه 88 بر 84 تن به شكست داد و از رسيدن به مرحله نيمه نهايي بازماند. ايران برابر اردني تن به شكست داد كه در سال‌هاي گذشته هميشه برابر اين تيم پيروز بوده، حتي با اختلاف يك امتياز.

** ايران - اردن، نبرد با تيمي هميشه دردسرساز

ملي‌پوشان ايراني كه بدون شكست و با امتياز بالا به يك چهارم پاياني رسيده ‌بودند، در همان ابتدا برابر اردن غافلگير شدند. اردن كوارتر اول را با نتيجه 20 بر 19 به سود خود به پايان رساند تا ملي‌پوشان كه در اين رقابت‌ها تنها در يك كوارتر برابر كره طعم شكست را چشيده بودند، به خود بيايند. كوارتر دوم با نتيجه 17 بر 15 به سود ايران به پايان رسيد تا ايراني‌ها نيمه نخست را با نتيجه 36 بر 35 با پيروزي پشت سر بگذارند.

اردني‌ها در اين مسابقه عملكردي باورنكردني داشتند و اجازه ندادند تا ايران براي خودش حاشيه امنيت ايجاد كند. همين عملكردي اردني‌ها باعث شد تا فاصله امتيازي كم و كم‌تر شود. در روزي‌ كه همه آن ‌را بهترين روز اردني‌ها معرفي كردند، آسمان‌خراش‌هاي ايراني حريف را دست كم گرفته بودند. كوارتر سوم هم با پيروزي ايران به پايان رسيد تا خيلي‌ها ايران را برنده ميدان بدانند و منتظر باشند تا حريف ايران در نيمه نهايي مشخص شود، اما گويا تقدير چيز ديگري است و اين پايان كار نيست.

كوارتر پاياني آغاز شد. هشت، هفت، شش، فاصله امتيازي بين ايران و اردن يكي پس از ديگري از بين مي‌رفت تا در دقايق پاياني مسابقه اين بازيكنان اردن باشند كه در آستانه پيروزي قرار بگيرند. كوارتر چهارم با نتيجه باورنكردني 31 بر 22 به پايان رسيد تا در كمال ناباوري تيم ملي اردن با نتيجه 88 بر 84 مدافع عنوان قهرماني راشكست دهد و راهي نيمه نهايي شود.

محمود مشحون – رئيس فدراسيون بسکتبال که خود يکي از مغمومترين افراد در کنار تيم ايران بود، پس از اين شسکت گفت: «اردن بهترين عملكردش را داشت. هيچكس اين نتيجه را باور نمي‌كند، اما ايران باخت. در شرايطي كه بايد فيناليست و قهرمان مي‌شديم از رسيدن به نيمه نهايي بازمانديم. اردن را دست كم گرفتيم. ما حضور در المپيك را از دست داديم. بازيكنان 10 سال است كه فقط با قهرماني به ايران بازمي‌گردند، اما اين بار بدون مدال مي‌آيند. تمام بازيكنان با قدرت بازي كردند، اما در انتها طبيعت اين ورزش دوباره خودش را اثبات كرد. ايران به دست كم گرفتن حريف باخت.»

** اعتراض كارشناسان به کم بازي کردن ارسلان کاظمي

پس از باخت تاريخي تيم ملي بسكتبال ايران برابر اردن، همان تيمي كه در دوره گذشته جام ملت‌ها برابر ايران شكست خورده بود، امير ايلياوي - كارشناس و پيشكسوت ملي پوش بسكتبال ايران به ايسنا گفت: «ايران در جام ويليام جونز، اردن را با يك اختلاف امتياز شكست داد و همين پيروزي باعث شد تا خود را از پيش برنده بدانند و آن‌قدر مغرورانه بازي كنند كه در ميدان مسابقه جايي براي پيروزي باقي نگذارند، اما متاسفانه بايد بگويم تيم ملي بسكتبال ايران به اردن نباخت، بلكه به بدترين روز مربيگري وسلين ماتيچ باخت.»

وي حضور ارسلان در ميدان را براي ايران ضروري دانست و ادامه داد: «يك مربي بايد در دقايق پاياني و حساس قدرت ريسك كردن داشته باشد، اما ماتيچ اين‌گونه نبود. چرا وقتي صمد نيكخواه بهرامي مصدوم است بايد او را به ميدان بفرستي و ارسلان كاظمي كه همه او را به عنوان "پادشاه اسلم دانک" در آسيا مي‌شناسند بر روي نيمكت بنشيند؟ ارسلان بدون ادعا مي‌توانست بهترين باشد. ماتيچ دوباره اثبات كرد كه در شرايط حساس قدرت تصميم‌گيري ندارد.»

نيمكت نشيني ارسلان كاظمي سوال محمد رضا مشحون را نيز در پي داشت. مدير تيم‌هاي ملي بسكتبال كه در ايران به دستور پزشك به چين نرفته است، به خبرنگار ايسنا گفت: «ما در ايران مسابقه را مي‌ديديم، اما كادر فني از كنار زمين به خوبي بر روي بازيكنانشان مسلط بودند، اما سوالي كه من دارم اين است كه دليل بازي نكردن ارسلان كاظمي چه بود؟ فدراسيون بسكتبال ايران براي اجازه اين بازيكن از دانشگاه رايس آمريكا به آب و آتش زد، اما چرا حالا وقتي او مي‌تواند هنرنمايي كند بر روي نيمكت مي‌نشيند. شايد ارسلان با حضور در ميدان مسابقه مي‌توانست كمك زيادي به تيم ملي كند، اما بايد دوباره تاكيد مي كنم كه من نمي‌توانم از ايران قضاوت كنم و فقط عقيده‌ام اين است كه بيش از اينها بايد از ارسلان استفاده مي‌كرديم.»

مشحون از عملكرد صمد نيكخواه بهرامي در اين مسابقه دفاع كرد و افزود: «كاپيتان تيم ملي عملكرد خوبي داشت. او در بازي برابر كره مصدوم شد، اما با غيرت تمام به ميدان آمد و توانست بدرخشد. با اين حال مسلما آسيب‌ديدگي او در عملكردش نيز تاثير داشت؛ اگر جايگزيني مناسب انجام مي‌شد، شايد صمد نيز مي‌توانست صد در صد توانش را به رخ حريفان آسيايي بكشد.»

مدير تيم‌هاي ملي از دفاع ناراضي بود؛ وي همچينين تصريح كرد: «زيد - بازيكن پير اردن حتي نمي‌تواند راه برود، اما ديديد كه در اين مسابقه با هر حمله‌اش امتياز مي‌گرفت. اگر در طول مسابقه عملكردش را زيرنظر مي‌گرفتيم هميشه خميده بود و نفس نداشت، اما همين بازيكن پير در روزي كه بسكتبال ايران بايد به نيمه نهايي قهرماني آسيا صعود مي‌كرد، تيمش را تا پيروزي برابر مدافع عنوان قهرماني رساند.»

كارشناس‌هاي بسكتبال ايران نبود ارسلان كاظمي و ارنج بد ماتيچ را عامل باخت ايران برابر اردن معرفي مي‌كنند، اما آنها تاكيد دارند كه نبايد به سرعت قضاوت كرد و شايد ماتيچ با صحبت‌هايش بتواند دليل قانع كننده‌اي از بازي ندادن يك بازيكن بيان كند، با اين وجود چيزي كه اينجا معلوم است جواب ندادن تمام سيستم‌هاي سرمربي صربستاني تيم ملي ايران است كه در برابر اردن تن به شكست داد و از رسيدن به نيمه نهايي بازماند.

** قامتهايي بلند و سرهايي فرو افتاده

پس از پايان اين رقابت تاريخي، تمام خبرنگاران - بر اساس روال معمول، به سمت بازيكنان حركت كردند تا در جايگاه خبري با آنها گفت و گو كنند، اما در ميان بلندقامتان سرخ پوش ايران هيچ كس ياراي سخن گفتن نداشت. دوربين شبكه خبر ايران سعيد داورپناه را در قسمتي گير آورد و توانست چند جمله از زبانش بيرون بكشد، اما او هم حرفي براي گفتن نداشت. هيچ بازيكن ديگري از ايران با خبرنگاران صحبت نكرد و تنها وسلين ماتيچ بود كه از روي اجبار در نشست خبري حاضر شد. «امروز روز اردني‌ها بود و ما هركاري كرديم نتوانستيم. توپ‌هاي ما وارد سبد نمي‌شد. آنها براي هر تاكتيك دفاعي ما جوابي داشتند. اين تيم يك تيم ديگر بود. عملكرد فوق‌العاده بازيكنان اردن اجازه نداد تا كارمان را بكنيم و در انتها نيز شكست خورديم. اردن با اين نتيجه خودش را به عنوان يك مدعي اصلي قهرماني معرفي كرد.»

بازيكنان تيم ملي ايران يكي پس از ديگري وارد رختكن شدند. در حالي كه هيچ كس نمي‌خواست اين شكست را قبول كند، درب رختكن بسته شد تا كسي از حال و هواي تيم ملي در خلوت خودشان اطلاعي نداشته باشد. شايد بيشتر از قبول اين شكست، اتفاق‌هاي نيمه دوم ملي‌پوشان را ناراحت كرده باشد. زماني كه تمام افرادي كه در سالن بسكتبال حاضر بودند و ايران را به عنوان يك تيم فيناليست تشويق مي‌كردند، در نيمه دوم به تشويق اردني‌ها پرداختند و با اين كار ضربه روحي سختي به تفكر بازيكنان وارد كردند. اينكه در رختكن تيم ملي ايران چه گذشت، هنوز كسي خبر ندارد.

** سكوت كاروان هميشه خندان

درب رختكن باز شد. مهران حاتمي با چهره‌اي متعجب ديده مي‌شد. سكوت كاروان هميشه خندان ايران را در بر گرفته بود تا ملي‌پوشان بدون هيچ حرفي راهي هتل شوند. شايد هنوز باور ندارند كه حذف شده‌اند و نمي‌توانند دهكده المپيك لندن را از نزديك ببينند. آسمان‌خراش‌هايي كه در انديشه ايستادن بر بام آسيا بودند، بايد براي كسب مقام پنجمي به مصاف چين تاپه بروند. نبردي كه براي ملي‌پوشان ارزشي ندارد. آنها هدف را از دست رفته مي‌بينند و دليلي براي به آب و آتش زدن براي شكست دادن چين تايپه ندارند.

سالن بسكتبال شهر ووهان حتي در آغاز ديدار فيليپين و چين تايپه نيز مملو از حرف‌ و نظر بود. هنوز صحبت‌هايي درباره تيم ملي ايران شنيده مي‌شد. هر تماشاگري براي خودش نظري داشت و دليل شكست ايران را عنوان مي‌كرد. خيلي‌ها اعتقاد داشتند كه ايران پيش از اردن حريف قدرتمندي نداشت كه بتواند خودش را محك بزند. خيلي‌ها كره را تيمي قدرتمند مي‌دانستند، اما معتقد بودند سبك بسكتبال اردن و كره متفاوت است، اما بيش از هر چيزي اين صحبت شنيده مي‌شد كه در جنگ تفكر مربي‌ها، سرمربي نيوزلندي اردن برنده شد.

** آسمان‌خراش‌هاي ايراني برابر اردن از نگاه آمار

حامد حدادي، صمد نيكخواه بهرامي، اوشين ساهاكيان، حامد آفاق، ارسلان كاظمي، مهراد آتشي، مهدي كامراني، آرن داوودي و سعيد داورپناه بازيكناني بودند كه در ديدار برابر اردن در تركيب ماتيچ جاي گرفتند.

1- حامد حدادي در اين مسابقه 40 دقيقه در ميدان بود و توانست 27 امتياز، 14 ريباند، 7 پاس منجر به گل و 3 بلاك شات انجام دهد. حدادي 19 اقدام به پرتاب دو امتيازي داشت كه 9 پرتابش وارد سبد شد. از 10 پرتاب پنالتي نيز 6 پرتابش امتياز داشت و از 2 پرتاب سه امتيازيش توانست 3 امتياز كسب كند.

2- صمد نيكخواه بهرامي در اين مسابقه 20 دقيقه در ميدان بود. 8 امتياز، 4 ريباند و 3 پاس منجر به گل داشت. نيكخواه بهرامي از 5 اقدام به پرتاب 2 امتيازي تنها در يك پرتاب موفق بود و در اين ديدار نتوانست اقدام به پرتاب 3 امتيازي داشته باشد. نيكخواه بهرامي 6 پرتاب آزاد موفق داشت.

3- حامد آفاق ديگر بازيكن كليدي ايران در اين مسابقه 29 دقيقه در ميدان بود. آفاق در اين ديدار 12 امتياز كسب كرد و 5 پاس منجر به گل داشت. يك پرتاب 2 امتيازي نا موفق و 11 پرتاب 3 امتيازي كه تنها 4 بار وارد سبد شد كارنامه آفاق را نشان مي‌دهد.

4- اوشين ساهاكيان 15 دقيقه برابر اردن به ميدان رفت. 9 امتياز، 7 ريباند به نام ساهاكيان ثبت شد. بازيكن پست چهار ايران در اين مسابقه يك پرتاب 3 امتيازي موفق داشت و توانست 2 پرتاب از 5 پرتاب 2 امتيازي‌اش را وارد سبد كند. ساهاكيان 2 پرتاب آزادش را نيز وارد سبد كرد.

5- مهدي كامراني بازيكن پست يك ايران 35 دقيقه در اين نبرد حضور داشت و توانست 14 امتياز براي ايران كسب كند. 6 ريباند و 5 پاس منجر به گل حضور پر رنگ كامراني را در تيم ملي نشان مي‌دهد. كامراني از 4 پرتاب 2 امتيازي 6 امتياز كسب كرد. 8 اقدام به پرتاب 3 امتيازي داشت كه دو توپش وارد سبد شد. كامراني 5 پرتاب آزاد داشت كه 2 پرتابش به گل تبديل شد.

6- اما ارسلان كاظمي كه بيشتر كارشناس‌ها معتقد هستند از اين بازيكن به درستي استفاده نشد، 24 دقيقه از مجموع 40 دقيقه در ميدان حضور داشت. كاظمي 13 امتياز كسب كرد و توانست 16 ريباند داشته باشد. اين بازيكن از 6 پرتاب آزادش 3 اقدام موفقيت‌آميز داشت. ارسلان كاظمي 7 اقدام 2 امتيازي داشت كه 5 پرتابش وارد سبد شد.

البته در كنار عملكرد ارسلان كاظمي عدم استفاده از اصغر كاردوست و حامد سهراب‌نژاد نيز از سوال‌هايي است كه كادر فني تيم ملي بسكتبال ايران بايد به آن پاسخ دهند.

جواد داوري هم در اين مسابقه به دليل آسيب ديدگي به ميدان نرفت.

** شرقي‌ها در نيمه نهايي سه نماينده دارند

در پايان مرحله يك چهارم پاياني، تيم‌هاي چين، كره‌جنوبي، فيليپين و اردن به نيمه نهايي صعو كردند تا شرق آسيا 3 نماينده در اين مرحله داشته باشد. در اين دوره از رقابت‌ها شرايطي درست عكس دوره گذشته اتفاق افتاد. در سال 2009 ايران، لبنان، اردن و چين چهار تيم نخست آسيا را تشكيل مي‌دانند، اما حالا غرب‌آسيا تنها يك نماينده در مرحله نيمه نهايي دارد. البته نبايد فراموش كنيم كه در سال جام ملت‌هاي سال 2007 كه انتخابي المپيك پكن بود؛ ايران، لبنان، كره‌جنوبي و قزاقستان چهار تيم نخست آسيا بودند و چين به اين دليل كه ميزبان المپيك بود در اين رقابت‌ها حضور پر رنگي نداشت.

تيم ملي چين در مرحله يك چهارم پاياني برابر لبنان قرار گرفت و توانست با نتيجه 68 بر 48 به پيروزي برسد. كره‌جنوبي با نتيجه 86 بر 67 ژاپن را شكست داد و به جمع چهار تيم نخست پيوست و فيليپين نيز توانست 95 بر 78 چين تايپه را شكست دهد و به نيمه نهايي صعود كند. در ديگر ديدار اين مرحله مدافع عنوان قهرماني برابر اردن به ميدان رفت و بانتيجه 88 بر 84 تن به شكست داد تا اردن تنها نماينده غرب‌آسيا در مرحله نيمه نهايي باشد.

** نتايج ايران در ادوار رقابت‌هاي قهرماني آسيا

بدترين نتيجه تيم ملي بسكتبال ايران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در سال 1995 اتفاق افتاد. در رقابت‌هايي كه در كره‌جنوبي برگزار شد، تيم ملي ايران در مكان دهم آسيا قرار گرفت. ايران در 3 دوره نيز در مكان هشتم آسيا قرار گرفته است. سالهاي 1981 در هند، 1985 در مالزي و 1997 در عربستان تيم ملي بسكتبال ايران هشتم آسيا شده است. تيم ملي ايران در سال 1991 در ژاپن ششم شد و در سال‌هاي 1983 در هنگ كنگ و 1989 در چين پنجم آسيا شد. سال 1993 اندونزي ميزبان جام ملت‌هاي آسيا بود كه ايران توانست مكان چهارم آسيا را كسب كند.

در آغاز سال 2000 بسكتبال ايران روند صعودي‌اش را پيدا كرده بود. ايران در سال 2003 در چين پنجم آسيا شد. سال 2005 در قطر ششم شد، اما در سال 2007 كه جام ملت‌هاي آسيا در ژاپن برگزار شد ايران قهرمان آسيا و راهي المپيك پكن شد. ايران در سال 2009 در كشور چين برابر تيم ميزبان از عنوان قهرماني‌اش دفاع كرد، اما روز گذشته دوباره در كشور چين براي دفاع از عنوان قهرماني‌اش به ميدان رفت، ولي برابر اردن تن به شكست داد و از رسيدن به مرحله نيمه نهايي بازماند.

ملي پوشان بايد امروز(شنبه) براي رسيدن به مكان پنجم به مصاف چين تايپه بروند. براي رسيدن به جايگاهي كه در سال 2003 آن‌را كسب كرده بودند.

تيم ملي بسكتبال ايران در مرحله يك چهارم پاياني برابر اردني شكست خورد كه تا امروز هيچ عنواني بهتر از سومي آسيا در كارنامه‌اش ندارد.

** بسكتبال براي بازي‌هاي آسيايي آماده شود

بهرام افشارزاده پس از ناكامي ايران براي رسيدن به المپيك لندن به ايسنا گفت: «بسكتبال ورزشي با لياقت است. اين تيم شايسته رسيدن به المپيك را داشت، اما متاسفانه در راه رسيدن به اين مهم بازماند. آنها بايد خود را براي حضوري قدرتمند در بازي‌هاي آسيايي آماده كنند.»

تيم ملي بسكتبال كه قدرتمندترين تيم در ورزش‌هاي گروهي بود از رسيدن به فينال بازماند. پس از فوتبال، بسكتبال نيز المپيكي نشد. حالا بايد در انتظار واليبال و هندبال باشيم. آيا اين دو ورزش مي‌توانند ايران را المپيكي كنند؟

گزارش از خبرنگار ايسنا، عنايت الله حسينيان

انتهاي پيام


دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:, :: 12:12 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم ملي بسكتبال‌ ايران بدون هيچ مشكلي در ووهان چين مستقر شد، اما شرايط نامناسب تغذيه دردسر نخست آسمان‌خراش‌ها است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي بسكتبال‌ ايران از نوزدهم شهريور وارد «ووهان» چين شده است و چند جلسه‌اي تمرين در سالن بسكتبال‌ اين شهر برگزار كرده‌ است. ملي پوشان شرايط تيم را مناسب مي‌بينند و اميدوارند بتوانند تا روز آغاز رقابت‌ها بتوانند بدون هيچ مشكلي به كار خود ادامه دهند، اما در اين بين غذا مشكل اصلي ملي پوشان است.

حامد آفاق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: شرايط خوبي داريم. چين شرايط خوبي براي همه تيم‌ها فراهم كرده است و ما نيز به خوبي تمرين كرده‌ايم. دو يا سه جلسه سالن در اختيار تيم ملي بود كه توانستيم به مرور تاكتيك‌ها بپردازيم، اما مشكل اصلي ما غذا است. متاسفانه شرايط تغذيه خوب نيست.

مهدي كامراني ديگر بازيكن تيم ملي ايران نيز مشكل اصلي را تغذيه دانست و به ايسنا گفت: شرايط ميزباني چيني‌ها بسيار خوب است. اينجا مشكلي نداريم و به خوبي تمرين كرده‌ايم، اما غذا اصلي‌ترين مشكل است. گفته‌اند كه تا روزهاي آينده نيز اين مشكل حل مي‌شود.

ميزباني خوب چيني‌ها از تمامي تيم‌هاي شركت كننده مساله‌اي است كه مربي تيم ملي تاييد مي‌كند. صفا علي كماليان تمرين‌هاي تيم ملي را مناسب دانست و بيان كرد: دو جلسه تمرين در سالن بسكتبال‌ ووهان برگزار كرديم و توانستيم تاكتيك‌هاي تيمي را مرور كنيم. يازده بازيكن تيم ملي شرايط خوبي دارند و حضور سامان ويسي نيز شارژ روحي خوبي براي تيم بود. كادر فني منتظر رسيدن ارسلان هستند تا پيش از رقابت‌ها او نيز تمرين با تيم داشته باشد. اينجا هيچ مشكلي به جز تغذيه وجود ندارد. وضعيت غذا خوب نيست و به همين دليل با مسئولان صحبت كرديم تا بتوانند تغييري در وضع غذا ايجاد كنند. قرار است تا چند روز آينده اين مشكل نيز حل شود.

وي ادامه داد: سه روز ديگر رقابت‌ها آغاز مي‌شود و شرايط تيم در اين روزها بسيار حساس است. بايد اين چند روز را با تمركزي مضاعف پشت سر بگذاريم.

به گزارش ايسنا، بيست و ششمين دوره از رقابت‌هاي قهرماني آسيا و كسب سهميه المپيك از بيست و چهارم شهريور در ووهان چين آغاز مي‌شود و تيم ملي ايران در گروه B رقابت‌ها با تيم‌هاي قطر، تايوان و ازبكستان هم گروه است و بايد در نخستين ديدار بايد به مصاف تايوان برود.

شنبه 25 تير 1390برچسب:, :: 16:50 ::  نويسنده : مهدی طرفی

حامد حدادی بازیکن ملی پوش بسکتبال هفته آینده در سریال مختارنامه حضور پیدا می​کند و به جنگ مختار می​رود.
 

به گزارش خبرآنلاین، این بازیکن که در لیگ حرفه​ای بسکتبال آمریکا و در تیم ممفیس بازی می​کرد، در این سریال نقش یکی از سرداران سپاه آل زبیر را ایفا کرده است.

نام این شخصیت «یحیی بن زمزم» است و حدادی نقش او را اردیبهشت​ماه سال 1385 ایفاء کرده​است. 
شخصیتی که حدادی نقش او را بازی کرده وجود تاریخی دارد و در روایت های مختلف درباره او به این مساله اشاره شده که به دلیل قامت بسیار بلند هنگام سوار شدن بر اسب ، پاهایش به زمین می​رسیده است .

 حامد حدادی در مختارنامه

حدادی با قد 2 مترو 18 سانتی​متری از نظر میرباقری مناسب​ترین گزینه برای ایفای این نقش بوده​است. او با گریم سنگینی در این سریال بازی می​کند.

حدادی چند روز قبل مجددا به ایران بازگشت و احتمالا به امریکا برنمی گردد.

 

برنامه‌ي رقابت‌هاي بسكتبال جام ويليامز جونز اعلام شد و ايران در نخستين ديدار با آفريقاي جنوبي مصاف خواهد كرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جام ويليامز جونز از پانزدهم مرداد ماه به مدت 9 روز در چين تايپه برگزار مي شود و تيم ملي ايران كه قهرمان دو دوره اين رقابت‌هاست بايد در نخستين پيكارش برابر آفريقاي جنوبي به ميدان برود.

برنامه كامل بازي ها به شرح زير است:

 

15 مرداد

ايران - آفريقاي جنوبي

كره جنوبي - امارات

فيليپين - اردن

چين تايپه - ژاپن

 

16 مرداد

آفريقاي جنوبي - كره جنوبي

امارات - فيليپين

ژاپن - مالزي

ايران - تايوان

 

17 مرداد

امارات - ژاپن

ايران - اردن

كره جنوبي - مالزي

چين تايپه - آفريقاي جنوبي

 

18مرداد

ايران - امارات

ژاپن - اردن

فيليپين - كره جنوبي

مالزي - چين تايپه

 

19 مرداد

امارات - مالزي

فيليپين - آفريقاي جنوبي

ايران - ژاپن

كره جنوبي - اردن

 

20مرداد

آفريقاي جنوبي - امارات

مالزي - ايران

ژاپن - فيليپين

چين تايپه - اردن

 

21 مرداد

فيليپين - مالزي

آفريقاي جنوبي - اردن

ژاپن - كره جنوبي

چين تايپه - امارات

 

22 مرداد

مالزي - آفريقاي جنوبي

امارات - اردن

كره جنوبي - ايران

فيليپين - چين تايپه

 

23 مرداد

اردن - مالزي

آفريقاي جنوبي - ژاپن

ايران - فيليپين

چين تايپه - كره جنوبي

 

تيم ملي بسكتبال ايران هم اكنون در اردوي مجارستان يه سر مي برد و پس از آن عازم تورنمنت چهار جانبه پرتغال خواهد شد. ملي پوشان خود را براي دفاع ار عنوان قهرماني آسيا و كسب دوباره سهميه المپيك آماده مي كنند.

شنبه 25 تير 1390برچسب:, :: 15:38 ::  نويسنده : مهدی طرفی

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني
 

حامد حدادي، تنها بسكتباليست ايراني شاغل در ليگ آمريكا (NBA) به ايران بازگشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حامد حدادي، بازيكن بلند قامت تيم ملي بسكتبال و عضو تيم ممفيس گريزليز در ليگ NBA، پس از پايان بازيهاي اين فصل تيمش، از آمريكا به ايران آمد تا در تمرين‌ها و مسابقه‌هاي تداركاتي تيم ملي ايران شركت كند.

او كه طي روزهاي گذشته به ايران بازگشته بود، در تمرين تيم ملي شركت كرد، اما قصد همراهي اين تيم در اردو و بازيهاي تداركاتي اروپا را ندارد.

حدادي امشب (جمعه) به اهواز - زادگاش - باز مي‌گردد و ده روز در اين شهر با خانواده و نزديكان ديدار تازه مي‌كند و پس از آن براي ادامه تمرين‌ها به تهران باز مي‌گردد.

او از اهواز خاطرات خوشي را دارد، به طوري كه چند روز پيش عكسي از تيم بسكتبالي كه در نوجواني در اهواز در آن بازي مي‌كرد را در صفحه‌ي اجتماعي‌اش منتشر كرده بود و در زير آن نوشته بود:« تيم بسكتبال اهواز. يادش بخير. چه زود پير شديم.»

گفته مي‌شود كه او از برخي اخبار منتشر شده - در روزهاي اخير - در رسانه‌هاي ايران دلخور است و اين روزها علاقه‌اي به گفت و گو با خبرنگاران ندارد.

چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, :: 15:42 ::  نويسنده : مهدی طرفی

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به دادگاهی شدن حامد حدادی در آمریکا گفت: تا حد توان مشکل پیش آمده برای حامد را پیگیری می‌کنیم و هر کاری لازم باشد انجام می‏دهیم.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر اینکه درگیری حامد حدادی و حضور این بازیکن در دادگاه آمریکا یک مسئله کاملا شخصی است، اظهارداشت: هنوز موفق به برقراری تماس با حامد نشده‎ام. اما فدراسیون بسکتبال وظیفه خود می‎داند که پیگیر مشکل این بازیکن باشد چون او یک قهرمان و سرمایه ملی به حساب می‎آید.

وی به این سوال که "با توجه به تاکید فدراسیون بسکتبال مبنی بر لزوم رعایت شئونات اخلاقی توسط ملی‎پوشان و محرومیت آنها در صورت رعایت نکردن این اصل، آیا این احتمال وجود دارد که حدادی هم با محرومیت از حضور در تیم ملی مواجه شود؟"، پاسخ داد.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: حامد با خانمی که قرار بوده همسرش شود اختلافاتی داشته است و به همین دلیل با هم درگیر شده‎اند و کارشان به دادگاه کشیده است. هنوز هم هیچ اتفاقی نیفتاده و اجرای حکم در صورت تخطی از دستورات قاضی است.

وی ادامه داد: این مشکلی است که برای هر فرد عادی هم ممکن است رخ دهد. این موضوع برای حدادی هم کاملا شخصی و خانوادگی محسوب می‎شود که خارج از کشور رخ داده است.

مشحون با اشاره به این بیت شعر" گنه کرد در بلخ آهنگری، به ناحق در شوشتر زدند گردن مسگری"، تصریح کرد: این موضوع و مشکل شخصی که برای حدادی پیش آمده است هیچ ارتباطی به تاکیدات فدراسیون ندارد. با بازیکنی باید برخورد شود که در عرصه بسکتبال مرتکب خلاف اخلاقی شود. جایگاه حدادی در تیم ملی همچنان محفوظ است.

وی ادامه داد: چه بسا در این مورد دست‎هایی در کار نباشند! وقتی چینی‎ها برای تضعیف تیم ملی بسکتبال ایران و جلوگیری از قهرمانی دوباره ما دست به هر کاری می‎زنند، بعید نیست در این زمینه هم نقش داشته باشند تا حامد به تیم ملی نرسد و این مسئله موجب تضعیف ترکیب تیم ملی شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه "آیا علت تاخیر حامد حدادی در پیوستن به اردوی تیم ملی همین مسئله بوده است"، خاطرنشان کرد: هنوز با حامد صحبت نکرده‎‌ام اما او دراین مدت پیگیر وضعیت باشگاهی‎اش هم بود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان خاطرنشان کرد: قرار بود حامد حدادی اواخر هفته آینده به ایران بازگردد. پیگیری می‎کنیم تا بدون هیچ مشکلی هر چه زودتر به اردو ملحق شود. ضمن اینکه رسانه‎ای شدن مشکلات شخصی افراد اصلا و به هیچ وجه درست نیست. چون بازی کردن با آبروی آنها محسوب می‏شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد حدادی، بازیکن ایرانی تیم ممفیس گریزلیز، برای پاسخگویی به اتهام درگیری با "گلناز (عسل) کربلایی نعمت معینی" در دادگاه "شلبی کانتی" حضور پیدا کرد. قاضی دادگاه او را با قید ضمانت ۱۰۰۰ دلار آزاد کرد.

سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, :: 13:11 ::  نويسنده : مهدی طرفی

بازيكن تيم بسكتبال ممفيس گريزليز به دليل مشكلاتي كه سال كذشته در ارتباط با همسرش داشت بايد در دادگاه حاضر شود.

به گزارش فارس و به نقل از ماي‌فاكس ممفيس، حامد حدادي به دليل بدرفتاري با همسرش بايد هزار دلار بپردازد و هيچ‌گونه تماس يا ارتباطي با وي نيز نداشته باشد.

آبان سال گذشته بود كه حامد حدادي و همسرش توسط پليس آمريكا دستگير شدند. همسر حدادي مدعي شده بود كه وي با او بدرفتاري كرده و او را كتك زده است. همسر حدادي دچار آسيب ديدگي‌هايي شده بود، چشماني كبود و خراش‌هايي نيز روي سر و دست‌هايش داشت. حدادي پس از آن اعلام كرده بود كه همسرش به دليل افتادن از روي تخت دچار اين آسيب‌ها شده است.

اگر ادعاهاي همسر حدادي ثابت شود، يك سال حبس و ۲۵ هزار دلار جريمه نقدي در انتظار وي خواهد بود.

گفتني است حدادي پس از انتشار اين خبرها هيچ اظهار نظري نداشته است.

سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, :: 13:7 ::  نويسنده : مهدی طرفی

يائو مينگ، ستاره بسكتبال چين و البته آسيا كه در NBA آمريكا 9 فصل درخشان را پشت سر گذاشته، روز گذشته به صورت رسمي از دنياي ورزش حرفه‌اي كنار رفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يائو مينگ در سپتامبر 1980 در شانگهاي چين به دنيا آمد. ورزش‌اش را در "شانگهاي شاركز" به عنوان يك بازيكن نوجوان آغاز كرد.اين بسكتباليست 5 سال در ليگ چين (CBA) بازي كرد و در آخرين سال بازي براي اين تيم توانست به مقام قهرماني برسد. يائو مينگ از سال 1999 وارد NBA شد و از سال 2002 توانست عملكرد حرفه‌اي خودش را نشان دهد و در هر فصل و مسابقه به عنوان يار ثابت وارد ميدان شود. در تنها دفعه‌اي كه هوستون توانست از مرحله اول پلي اف عبور كند، يائو به دليل مصدوميت بازيهاي تيمش را از دست داد. يائو مينگ فصلي فوق‌العاده را در هوستون داشت كه به عنوان سال يائو نام گرفت. يك آناليزور NBA درباره عملكرد يائو گفت: «زندگي در دو كلمه يائو مينگ است.»

در هشتم جولاي 2011 خبري منتشر شد كه مينگ به دليل آسيب ديدگي تصميم به بازنشستگي گرفته است. البته ژانگ مينجي يكي از مدير برنامه هاي يائو اين خبر را زير سوال برد و گفت يائو هنوز به طور رسمي از ميادين ملي و باشگاهي كنار نرفته است. اما او روز گذشته به صورت رسمي اعلام كرد كه ديگر ورزش قهراني را به عنوان ورزشكار ادامه نخواهد داد. اين خبر را ابتدا رسانه‌هاي آمريكايي منتشر كرده و پس از آن وب سايت فدراسيون بين‌المللي بسكتبال با انتشار آن، بر آن صحه گذاشت.

**زندگي يائو مينگ

يائو تنها فرزند پدر و مادر بلند قامتش بود كه از همان ابتدا از نظر قد و وزن از كودكان هم سن خودش رشد بيشتري داشت. يائو از همان ابتداي زندگي تحت نظر پزشك ورزشي قرار گرفت، همان پزشكي كه اعلام كرد او مي تواند تا 220 سانتي متر قامت داشته باشد. يائو بسكتبالش را در سن 9 سالگي آغاز كرد و در همان سال وارد يك مدرسه بسكتبال حرفه‌اي شد. زماني كه 13 سال داشت براي حضور در تيم شانگهاي شاركز تلاش كرد و براي حضور در اين تيم روزانه 10 ساعت به تمرين پرداخت. پس از چهار سال حضور در تيم پايه شانگهاي، در سن 17 سالگي وارد تيم بزرگسالان شد و توانست آمار 10 امتياز و 8 ريباند در هر مسابقه را براي خودش ثبت كند. فصل بعدي يائو مينگ به دليل شكستگي دوباره پا تحت الشعاع قرار گرفت. اين آسيب ديدگي در حدي بود كه مينگ گفت توانايي پرشش به اندازه 10 تا 15 سانتي متر كاهش يافته است. شانگهاي شاركز در سومين فصل بازي يائو دوباره به فينال رسيد و همانند فصل گذشته برابر بايي راكت تن به شكست داد. البته زماني كه «وانگ ژي ژي» به عنوان نخستين بازيكن چيني راهي NBA شد، بالاخره توانست بايي راكت را شكست دهد و به قهرماني برسد. در مرحله پلي آف اين فصل يائو مينگ توانست ميانگين 38.9 امتياز و 20.2 ريباند را براي خودش ثبت كند. يائو در بازي فينال توانست 21 شوت آزادش را وارد سبد كند.

**رسيدن به آرزوي NBA و آغاز دوران طلايي

يائو زماني كه به وسيله «لي يائومين» مدير و قائم مقام تيمش در سال 1999 وارد NBA شد، بسيار خوشحال بود.

در سال 2002 «يائو مينگ» تصميم به حضور حرفه‌اي در NBA گرفت. براي اين تصميم يك تيم مشاوره‌اي در كنار يكديگر جمع شدند تا ستاره چين بهترين انتخاب را داشته باشد و آينده‌اش را در بالاترين سطح ورزشي رقم بزند. «اريك ژانگ» مدير برنامه‌هايش در NBA ، «بيل دافي» ، مدير برنامه‌هايش در چين، «لو هائو» استاد اقتصاد دانشگاه شيكاگو، «جووان هوژينگا» مدير شركت تبليغاتي BDA و «بيل ساندر» اعضاي اين گروه مشاوره‌اي بودند. تمامي اعضا پيش‌بيني مي‌كردند كه يائومينگ بهترين انتخاب را دارد و عملكردش فوق العاده‌ خواهد بود، اما بسياري از باشگاه‌هاي آمريكايي نگران شرايط او در آمريكا بودند.

در مدت زمان كوتاهي پس از اين كه «ژي ژي» از آمدن به تيم ملي كنار كشيد، CBA اعلام كرد كه يائو مينگ توانايي و علاقه حضور در تيم ملي را دارد. البته آن‌ها اعلام كرده بودند كه علاقه ندارند بازيكن بلندقامتشان را به آمريكا بفرستند، مگر اين كه هوستون راكت اين سنتر چيني را به خدمت بگيرد. زماني كه هوستن راكت در نخستين تمرين يائو، اين بازيكن را انتخاب كرد،‌ يائومينگ نخستين بازيكن بين‌المللي بود كه بدون حضور در كالج‌هاي آمريكا وارد NBA شد.

** سال‌هاي آغازين در NBA

يائو مينگ در تمرين‌هاي پيش فصل هوستون راكت شركت نكرد، اما در جام جهاني 2002 در تركيب تيم ملي چين حاضر شد. پيش از آغاز نخستين فصل حضور اين سنتر آسيايي NBA بسياري از كارشناسان بسكتبال‌ آمريكا همچون «بيل سيمون» و «ديك وتيل» اعتقاد داشتند يائو در آمريكا موفق نخواهد بود.

سنتر جوان چيني در نخستين تجربه برابر اينديانا به ميدان رفت. با عملكردي كه بدون امتياز بود و تنها دوريباند به همراه داشت تا باعث شود در هفت مسابقه نخست ميانگين 14 دقيقه حضور و چهار گل را داشته باشد.

نخستين گل يائو مينگ در NBA برابر دنور بود. شرايط اين بسكتباليست چيني بهتر و بهتر مي‌شد تا اين كه برابر ليكرز 20 امتياز به دست آورد.

** نبرد برابر شكيل اونيل

پيش از نخستين رودرويي با ستاره بسكتبال‌ آمريكا «شكيل اونيل»، اتفاق جالبي بين اين دو سنتر قدرتمند افتاد. در 17 ژانويه 2003 اونيل در نشست خبري گفت: "به يائو بگوييد، چينگ چانك، يانك، واه، آه، لوه" كه اشاره مستقيم به اتهام‌هاي نژاد پرستي برابر يائو مينگ داشت، البته شكلات بسكتبال‌ آمريكا صحبت‌هايش را تنها يك شوخي دانست و يائو مينگ نيز آن را قبول كرد، اما اين بازيكن چيني در پاسخ بيان كرد: "آسيايي‌ها شوخي را دوست ندارند."

نبرد بين اين دو بازيكن آغاز شد، در همان ابتداي بازي يائو مينگ شش امتياز كسب و شوت‌هاي اونيل را با دو بلاك متوقف كرد. ‌در انتهاي نبرد يائو مينگ توانست با 10 امتياز و 10 ريباند و شش بلاك به كارش پايان دهد و اونيل با 30 امتياز و 13 ريباند ركوردي فوق‌العاده‌ ثبت كرد.

** آغاز اعتماد به يائو مينگ در مهد بسكتبال‌

پيش از آغاز سال دوم دانشجويي يائو، «رادي تامجانكوويچ» سرمربي هوستون استعفا داد و «جف ون گاندي» سكان هدايت اين تيم را در دست گرفت.

اين مربي از همان ابتدا به استراتژي حمله تاكيد كرد و باعث شد تا يائو مينگ يكي از پايه‌هاي برنامه‌هاي او شود. اين شرايط باعث شد تا يائومينگ در فوريه 2004 برابر آتلانتا 41 امتياز و هفت پاس منجر به گل را به نامش ثبت كند. درخشش يائو مينگ در هوستون ادامه پيدا كرد تا در دو سال پياپي بهترين سنتر شروع كننده NBA شود.

در تابستان 2004 هوستون راكت فصل نقل و انتقالات را خوب آغاز كرد و تريسي مگ گريدي را به خدمت گرفت، البته «استيون فرانسيس» و «كاتينو مايلي» را به اورلاندو داد. يائو مينگ درباره اين دو بازيكن گفت: "هم تيمي‌هاي من خوب بودند و به من كمك كردند، اما تجربه حضور در كنار مك گريدي بسيار هيجان انگيز است. او كارهاي فوق‌العاده‌اي در ميدان انجام مي‌دهد.

** شكستن ركورد مايكل جردن

پس از فصل نقل و انتقالات پيش‌بيني مي‌شد كه هوستون عملكرد فوق العاده‌ اي خواهد داشت. مك گريدي و يائو در تيم ستارگان NBA انتخاب شدند و سنتر چيني هوستون توانست ركورد راي گيري طرفداران بسكتبال‌ را كه پيش از آن در اختيار مايكل جردن بود را بشكند. هوستون در اين فصل 51 پيروزي كسب كرد و در كنفرانس غرب پنجم شد.

** 2011 ـ 2005 فصل‌هاي خاموشي ستاره چيني

پس از حضور نداشتن در دو مسابقه از 246 پيكار در سه سال حضورش در NBA، يائومينگ در چهارمين فصل ورزش حرفه‌اي بايد پشت خط نشيني را تجربه مي‌كرد.‌ التهاب استخواني و آسيب ديدگي در پاي چپ باعث شد تا يائو قوزك پايش را به تيغ جراحان بسپارد. در 18 دسامبر 2005 براي استراحت در 21 مسابقه حاضر نشد، اما دوباره بيشترين راي طرفداران را به خود اختصاص داد.

** 25 امتياز در هر مسابقه در فصل پنجم

سنتر چيني هوستن راكت پنجمين فصل حضور حرفه‌اي‌اش را به خوبي دنبال كرد تا اين كه خبري مبني بر مصدوميت يائومينگ از ناحيه پاي چپ منتشر شد. آسمانخراش چيني تعطيلات فصل را از دست داد ، اما خود را براي المپيك 2008 آماده كرد و در تيم ملي چين درخشيد.

در سوم مارچ 2008 مينگ در چين عمل جراحي موفقي را پشت سر گذاشت و پس از چهار ماه استراحت به ميادين بازگشت و توانست فصل ششم را با 55 پيكار و كسب 22 امتياز در هر مسابقه به پايان برساند. پس از فصل 5ـ 2004 يائومينگ توانست نخستين فصل كاملش را با 72 مسابقه پشت سر بگذارد. يائو مينگ مسابقه‌ها را يكي پس از ديگري پشت سر مي گذاشت كه پس از پيروزي 100 بر 92 در مرحله دوم پلي آف كنفرانس غرب برابر ليكرز از ناحيه قوزك پا دچار آسيب ديدگي شد. يائو مينگ درباره آسيب ديدگي اش گفت: "نيازي به جراحي ندارم و به زودي به ميدان باز مي گردم، اما پس از مدتي تهديد آميز بودن آسيب ديدگي مشخص شد."

** جولاي 2009، ماه روشن شدن وضعيت يائومينگ

در جولاي 2009 يائومينگ آسيب ديدگي را با دكترش در ميان گذاشت، عمل جراحي براي ترميم استخوان يائومينگ باعث شد تا سنتر چين فصل 10 ـ 2009 را بازي نكند.

در فصل 11 ـ 2010 كادر فني هوستون راكت تصميم گرفتند تنها 24 دقيقه در هر مسابقه از يائو استفاده كنند. اين تصميم براي حفظ شرايط بدني سنتر چيني بود. در 16 دسامبر 2010 خبري منتشر شد كه قوزك پاي چپ آسمان خراش چيني دوباره آسيب ديده است كه به مصدوميت گذشته اش مربوط مي‌شود.

** مصدوم، اما محبوب بسكتبال‌ دوستان

در ژانويه 2011 در نهمين فصل حضورش براي هشتمين بار با راي مردم بهترين سنتر كنفرانس غرب شد، محبوبيت او با افزايش آسيب ديدگي‌اش بيشتر مي‌شد و همچنان نامش بر سر زبان بسكتبال‌ دوستان بود.

** زندگي مشترك

يائومينگ در 17 سالگي اولين و آخرين دختري را كه ديده بود، براي زندگي مشترك انتخاب كرد. دختري بسكتباليست كه در ابتدا به يائو علاقه اي نداشت، اما هديه جالب يائومينگ بالاخره او را به وي نزديك كرد. سنتر چيني تمامي نشانه‌ها و لباس‌هاي المپيك 2000 را جمع كرده بود و به «يي لي» هديه داد،‌ همين هديه كوچك باعث شد، اين دختر بسكتباليست، يائومينگ را به عنوان همسرش انتخاب كند. رابطه «يي لي» و يائومينگ در المپيك 2004 رسانه‌اي شد و اين دو در 6 آگوست 2007 با يكديگر ازدواج كردند.

21 مي 2010 يائومينگ فرزند دخترش را «امي» نام گذاشت. اين دختر در هوستون آمريكا به دنيا آمد.

** يائو مينگ بر روي قوطي نوشابه

يائومينگ نخستين ورزشكار چيني بود كه در دوران ورزش حرفه‌اي اش توانست درآمد و شهرت منحصر به فردي به دست بياورد. در سال 2008 درآمدي نزديك به 51 ميليون دلار داشت . قرار دادهاي تبليغاتي يائو با شركت «نايكي» به شهرت او افزود. پس از «نايكي» يائومينگ با «ريباك» قرار داد همكاري امضا كرد.

پپسي، كوكاكولا ، مك دونالد و اپل ديگر برندهايي بودند كه يائومينگ در آن‌ها حضور داشت. شايد قرار گرفت عكس اين سنتر چيني بر روي قوطي هاي نوشابه كوكاكولا براي هيچ ورزشكار ديگري اتفاق نيفتد.

** ورزشكاري قدرتمند و هم وطني مهربان

در سپتامبر 2007 در مزايده اي شركت كرد كه براي حمايت از كودكان چيني محروم از مزاياي اجتماعي 965 هزار دلار در پي داشت. پس از زلزله سال 2008 با بزرگان چين همچون «جكي چان» همكاري كرد تا به خسارت ديدگان كمك كند. يائومينگ براي بازسازي ساختمان‌ها و مدارس نزديك به دو ميليون دلار هزينه كرد.

** خبري بد براي خاطرات جواني يائومينگ

در 19 جولاي 2009 يائومينگ متوجه شد كه تيم شانگهاي شاركز چين به دليل مشكل مالي توانايي حضور در ليگ چين را ندارد و از بسكتبال‌ حرفه‌اي كنار كشيده است.

** كفش‌هاي بزرگ، آويزان بر روي ديوار

امروز پاهاي بزرگ و قدرتمند يائومينگ ديگر توانايي نگاه داشتن قامت استوار او را ندارند.

اين ستاره بسكتبال‌ آسيا به جايي رسيده كه آرزوي هر بسكتباليستي است.‌ آسمان‌خراش چيني به پايان دوران طلايي اش البته در ميدان مسابقه رسيده است. يائو شايد ديگر توپ به دست نشود، اما همچنان بهترين و پرطرفدارترين خواهد بود. كفش‌هاي بزرگ اين ورزشكار چيني آويزان خواهد شد، اما شايد ديگر يائومينگ ديگري از آسيا ظهور نكند تا جاي ستاره بسكتبال‌ دنياي شرق را در ميدان‌هاي غربي پر كند. از امروز هيچ توپ بسكتبالي شانس قرار گرفتن در دستتان پر قدرت «يائومينگ» را نخواهد داشت.

حالا پس از اسطوره لاجوردي پوشان فوتبال دنيا نوبت سرخ پوشان بسكتبال دنيا است تا با يك اسطوره خداحافظي كنند.

 

گزارش از خبرنگار ايسنا، عنايت‌الله حسينيان


 

بسكتبال ايران در جام ملتهاي آسيا با قطر، چين تايپه و قزاقستان همگروه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي بسكتبال ايران در جام ملتها با تيمهاي قطر، چين تايپه و قزاقستان همگروه شد. ايران به عنوان مدافع عنوان قهرماني و براي كسب سهميه المپيك بايد از بيست و چهارم شهريور ماه در ووهان چين برابر حريفانش صف‌آرايي كند.

مهران حاتمي درباره گروه ايران به ايسنا گفت: «در سخت ترين گروه قرار گرفتيم و كار بسيار دشواري خواهيم داشت. تك تك اين تيمها با برنامه ريزي دقيق در ليگهاي داخلي خود تيم قدرتمندي را تشكيل داده و عازم چين خواهد شد. نمي توان قوي ترين حريف را معرفي كرد چون همه تيم ها قدرت منحصر به فردي دارند.»

 



رييس فدراسيون بسكتبال ايران در پاسخ به انتقادهاي سرپرست فدراسيون ملي ورزش‌هاي دانشگاهي گفت: فدراسيون بسكتبال بي‌ در و پيكر نيست كه حرف هاي بدون سند درباره آن زده شود.

محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با رد ادعاهاي مهدي طالب پور، سرپرست فدراسيون ملي ورزش‌هاي دانشگاهي اظهار كرد: صحبت‌هاي وي را ديدم و به طور قاطع مي‌گويم كه اين حرف‌ها حقيقت ندارد. تمام دفاتر و دبيرخانه را گشتيم اما هيچ نامه‌اي با چنين مضموني پيدا نكرده‌ايم چه برسد به اينكه پاسخ داده باشيم. بايد بگويم كه بسكتبال يك ورزش دانشگاهي است. چگونه مي‌تواند با فدراسيون ورزش‌هاي دانشگاهي همكاري نكند. اين ادعاها تنها عقب مانده بودن آن‌ها را ثابت مي‌كند كه هنوز متوجه نشده‌اند بسكتبال براي دانشگاه است. آن قدر انرژي صرف كرده‌ايم كه دانشگاه‌ها را وارد چرخه بكنيم و در انتها اين چنين صحبت‌هايي بيان مي‌شود.

وي همچنين افزود: فدراسيون بسكتبال بي‌ در و پيكر نيست كه نامه‌اي بيايد و پاسخ درست داده نشود. هيچ نامه‌اي پيدا نكرديم تا بررسي و پس از آن پاسخ دهيم. در شرايطي كه از چيزي آگاه نبوديم چگونه بايد همكاري مي‌كرديم؟ به طور مثال تيم آموزشگاه را به خوبي حمايت كرديم حالا براي دانشگاه كه به گردن ورزش حق دارد كوتاهي كنيم؟

رييس فدراسيون بسكتبال با بيان اين مطلب كه كم‌لطفي خودشان را به من نسبت داده‌اند به خبرنگار ايسنا گفت: اين شرايط در سال‌هاي گذشته نيز تكرار شده است. در دوره‌هاي قبلي بازيكنان را معرفي كرديم اما اعزام نشدند و امروز اين كم‌لطفي‌ها را به نام فدراسيون بسكتبال پيوند مي‌دهند. زماني كه بسكتبال يك ورزش دانشگاهي است پس وظيفه همكاري را ضروري مي‌كند. به محض متوجه شدن به دنبال نامه‌ها گشتيم اما به چنين چيزي برخورد نكرديم. دانشگاه با دارا بودن حكم فني و ورزشي بالاترين حكم را براي فدراسيون بسكتبال دارد. بسكتبال براي دانشجو است.

مشحون در پاسخ به اين سوال كه اگر اين نامه را دريافت مي‌كرديد بازيكنان خود را در اختيار تيم دانشگاه قرار مي‌داديد،‌ بيان كرد: اين يك بحث جداست. بايد به شرايط دقت كنيم. وزنه‌ي كدام طرف بيشتر است؟ اگر اين رقابت‌ها با برنامه‌هاي فدراسيون براي ملي‌پوشان تداخلي نداشت فدراسيون بسكتبال همكاري مي‌كرد اما اگر اين رقابت‌ها با جام ملت‌ها يكي مي‌شد ما در راه سرنوشت ورزش خودمان يعني جام ملت‌ها مي‌رفتيم. آقاي طالب‌پور در قسمتي از صحبت‌هايش نيز گفته است جام ويليام جونز اهميت كمي دارد. زماني كه چنين نظري را مي‌شنويم به ناآگاهي‌ها پي مي‌بريم. اين رقابت‌ها كه بهترين تيم‌هاي آسيايي را در خود جاي مي‌دهد و در 90 روز پياپي و بدون استراحت بازيكنان در مسابقه هستند چه شرايط نامناسبي دارد. در پاسخ بايد بگويم اين جام بهترين ميدان براي محك بسكتباليست‌ها و آمادگي هرچه بيشتر آنهاست.

وي در ادامه با تاكيد بر اهميت دانشگاه براي فدراسيون بسكتبال اظهار كرد: كلي گويي كار بسيار راحتي است. اگر حرفي زده مي‌شود مدركي نيز ارائه كنند. تيم دانشگاه آزاد را چه كسي وارد بسكتبال كرد؟ در فرودگاه دوبي آقاي جاسي را ديدم و همانجا درخواست كرديم و پس از مذاكره‌هايي با آقاي سهرابيان و عزيزخاني و با همت همه دانشگاه آزاد را به بسكتبال ايران اضافه كرديم. اين صحبت‌ها درباره فدراسيون بسكتبال مغرضانه است. متاسفام كه با اين تلاشي كه فدراسيون بسكتبال انجام مي‌دهد باز هم شاهد اين صحبت‌ها هستيم.

محمود مشحون درباره شرايط تيم ملي (ب) نيز تصريح كرد: پس از ليگ برتر و جام باشگاه‌هاي آسيا محمد كسايي‌پور به عنوان سرمربي تيم (ب) به ملي‌پوشان اضافه شد و با آنها تمرين كرد. اين جوانان نيز بسيار باقدرت و با سطح فني بالا در حال پيگيري تمرين‌ها هستند. خوشبختانه بازيكنان بسيار خوبي داريم كه تنها به انگيزه نياز دارند. در همين راستا فدراسيون بسكتبال در انديشه ايجاد شرايطي است كه اين بازيكنان انگيزه رقابتي پيدا كنند. مطمئن باشيد شرايط تمرين براي آنها كافي نيست و ما در پي برنامه‌ريزي براي رقابت‌هايي تداركاتي هستيم كه بتوانيم اين جوانان را در شرايط مسابقه قرار دهيم و تجربه آن‌ها را افزايش دهيم.

رييس فدراسيون در ادامه با بيان اين مطلب كه برادران گنجي عاشق بسكتبال هستند، درباره جلسه‌اش با مدير باشگاه مهرام به ايسنا گفت: از مديران مهرام خواستم كه در تصميم خود تجديد نظر كنند. فدراسيون بسكتبال ارادت خاصي به خانواده گنجي و مهرام دارد و با توجه به علاقه‌ي آنها به بسكتبال اميدواريم دوباره به عرصه بازگردند. در اين جلسه نيز صحبت‌هايي كرديم و من گفتم كه درد مهرام از فدراسيون كه بيشتر نيست. قول همكاري و سالن مي‌دهند كه عملي نمي‌شود اما ما نبايد رها كنيم. اگر رها كنيم چه نتيجه‌اي مي‌گيريم؟ گنجي‌ها عاشقانه بسكتبال را دوست دارند و اميدوارم اين ورزش دوباره شانس حضور آنها را در خود داشته باشد.

وي با مبهم دانستن شرايط باشگاه كاله ادامه داد: خوشبختانه تيم‌ها قول حضور در ليگ برتر را داده‌اند و تا امروز كارخانه‌هاي بسياري ابراز تمايل كرده‌اند تا در بسكتبال سرمايه‌گذاري كنند اما شرايط باشگاه كاله هنوز مشخص نيست. آنها بين سرمايه‌گذاري در ليگ برتر و دسته يك يكي را انتخاب خواهند كرد.

باشگاه

 
حامد حدادي، ستاره تيم ملي بسكتبال ايران كه تجربه ۳ فصل حضور در ممفيس گريزليز در ليگ حرفه‌اي بسكتبال آمريكا NBA را دارد، با اتمام قراردادش در اين فصل براي ماندن از باشگاه ممفيس پيشنهاد دريافت كرد و قرارداد مقدماتي امضا شد.
 

ممفيش گريزليز براي تمديد قرارداد با ستاره بسكتبال ايران به توافق اوليه رسيد و قرارداد داخلي امضا كرد.

به گزارش رسانه ایران و به نقل از خبرگزاری فارس؛ حامد حدادي، ستاره تيم ملي بسكتبال ايران كه تجربه ۳ فصل حضور در ممفيس گريزليز در ليگ حرفه‌اي بسكتبال آمريكا NBA را دارد، با اتمام قراردادش در اين فصل براي ماندن از باشگاه ممفيس پيشنهاد دريافت كرد و قرارداد مقدماتي امضا شد.

باشگاه ممفيس براي تمديد قرارداد با حدادي تا ۹ تيرماه فرصت داشت و بر همين اساس قرارداد ابتدايي با اين بازيكن امضا شد تا او بازيكن آزاد محسوب نشود.

به نقل از سایت كامريكال اپيل، كريس والاس، مدير باشگاه ممفيس در اين باره گفت: توافقات اوليه با حدادي صورت گرفته و قرارداد داخلي هم امضا شده است. اين كار براي آن صورت گرفت كه او بازيكن آزاد محسوب نشود.

وي ادامه داد: با عقد اين قرارداد داخلي پيشنهادهايي كه به حدادي مي‌شود بايد مورد بررسي باشگاه قرار بگيرد.

باشگاه ممفيش تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارد وضعيت

 
باشگاه ممفيش تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارد وضعيت قرارداد خود با حدادي را نهايي كند. مبلغ پيشنهادي باشگاه ممفيس به حدادي براي يك فصل ۲ ميليون دلار است.
 

قرارداد خود با حدادي را نهايي كند. مبلغ پيشنهادي باشگاه ممفيس به حدادي براي يك فصل ۲ ميليون دلار است.

حدادي در اين فصل ۳۱ بازي را براي ممفيس انجام داد كه در اين مدت ۵۱۷ شوت به سمت سبد حريفان پرتاب كرد.

 

 

یک شنبه 5 تير 1390برچسب:, :: 15:34 ::  نويسنده : مهدی طرفی

تيم ملي بسكتبال ايران با برتري قاطع برابر عراق از عنوان قهرماني خود در غر آسيا دفاع كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي بسكتبال ايران كه پيش از اين جواز حضور در جام ملتهاي آسيا را كسب كرده بود با پيروزي برابر تيم ملي عراق قهرمان رقابتهاي بسكتبال غرب آسيا شد.

ملي‌پوشان ايران كه مدافع عنوان قهرماني در غرب آسيا بودند در آخرين ديدارشان با نتيجه قاطع 93 بر 52 عراق را در هم كوبيدند تا به عنوان قهمان غرب آسيا در شهريور سال جاري عازم جام ملتهاي آسيا شوند.

در رقابتهاي غرب آسيا پس از ايران، تيم ملي اردن نايب قهرمان و سوريه نيز سوم شد. اين سه تيم به همراه تيم ملي لبنان قهرمان جام استانكوويچ عازم ووهان چين خواهند شد.

 

 

تيم ملي ايران توانست در دومين رقابت‌هاي خود بسكتبال‌ غرب آسيا تيم ملي سوريه را شكست داده و حضور در جام ملت‌هاي آسيا را كسب كند.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي ايران كه براي دفاع از عنوان قهرماني خود در رقابت‌هاي بسكتبال‌ غرب آسيا و كسب جواز حضور در جام ملت‌هاي آسيا در دهوك عراق حاضر هستند، در دومين ديدار خود در اين رقابت‌ها با نتيجه‌ 83 بر 62 برابر تيم ملي بسكتبال‌ سوريه به پيروزي رسيد. تا با اين پيروزي جواز حضور در جام ملت‌هاي آسيا و رقابت‌هاي كسب سهميه المپيك لندن را كه در شهريور ماه سال جاري در چين برگزار مي‌شود به دست بياورد. تيم ملي ايران كه به عنوان مدافع قهرماني بسكتبال‌ غرب آسيا در اين رقابت‌ها حاضر است، امشب در آخرين ديدار خود بايد به مصاف عراق برود كه در صورت پيروزي به عنوان قهرماني خواهد رسيد.

 

جام ملت‌هاي آسيا و كسب سهميه المپيك لندن 24 شهريور ماه سال جاري در ووهان چين برگزار مي‌شود.

جمعه 3 تير 1390برچسب:, :: 15:10 ::  نويسنده : مهدی طرفی

به گزارش برنا به نقل از بی‌بی‌سی، قرارداد سه جانبه بازیکنان، صاحبان تیم ها و مسئولان لیگ بسکتبال ملی آمریکا در ماه ژوئن به پایان می رسد و ادامه این لیگ در فصل های آینده در گروی عقد قرارداد همکاری جدیدی است.

لیگ شش میلیارد دلاری NBA اکنون در خطر تعطیلی است. از سویی بازیکنان این لیگ درخواست سهم بیشتری از درآمد‌های کلی لیگ را دارند و از سوی دیگر صاحبان لیگ خواهان پرداخت حقوق کمتری برای بازیکنان هستند.

بسکتبال ان بی ای در اوج
پس از سالهای طلاییِ مایکل جوردن و شیکاگو بولز، لیگ ملی بسکتبال آمریکا هیچ گاه تا این حد مورد توجه ورزش دوستان در سطح بین المللی نبوده است. این لیگ به تنهایی به اندازه مجموع تمام لیگ های ملی این کشور،‌ان اچ ال (هاکی) - ان اف ال (فوتبال)- آم ال بی (بیس بال) ، ابرستاره های افسانه ای دارد.

به لحاظ جایگاه بین المللی و دوستداران این لیگ در خارج از آمریکا، ان بی ای با دیگر لیگ های ملی این کشور قابل مقایسه نیست.

از نظر پیشرفته بودن تکنولوژی و استفاده از فناوری های ارتباطات و شبکه های اجتماعی، ان بی ای از دیگر لیگ ها حرفه ای بسیار جلوتر است. پخش تلویزیونی بازی های حذفی امسال تمامی رکوردهای برنامه های زنده را شکسته است.

حتی برای اولین بار در تاریخ این لیگ دوستداران این ورزش بازی های حذفی را حتی بعد از حذف تیمشان تماشا می کردند. سال گذشته این لیگ بیش از شش میلیارد دلار در آمده داشته است اما صاحبان تیم ها سیصد میلیون دلار ضرر کرده اند.

ساز و کار لیگ
سال گذشته ان بی ای بیش از شش میلیارد دلار در آمده داشته است.
فعالیت این لیگ بر اساس یک قرارداد چند جانبه بین اتحادیه صنفی بازیکنان حرفه ای بسکتبال، سازمان لیگ ملی بسکتبال و نمایندگان صاحبان تیمها میسر می شود.

این قرارداد هر چند سال یکبار تمدید شده و اجازه کار برای چند سال اینده را به طرفهای قرارداد می دهد. مهلت قرارداد جاری که در سال ۲۰۰۵ منعقد شده است فقط شش سال بود که در پایان ژوئن امسال خاتمه خواهد یافت.

اگر این سه طرف قرارداد قبل از شروع فصل آینده به توافق نرسند لیگ ان بی ای با تمام سابقه درخشان و ابر ستاره‌های افسانه‌ای اش منحل خواهد شد.

چالش های تیم داری در ان بی ای
مشکلات زیادی در راه کسب توافق بین این سه طرف وجود دارد که در راس آنها مشکلات مالیِ ناشی از سیصد میلیون دلار ضرر صاحبان تیمهاست.

کاهش تمایل طرفداران به حضور در استادیوم ها به دلیل وضع بد اقتصادی در آمریکا، تمایل طرفداران به تماشای بسکتبال روی پرده بزرگ تلویزیون‌ها در خانه و کاهش فروش بلیت و کاهش درآمد سرویس های جنبی (‌پارکینگ، رستوران، ‌لباس فروشی) در استادیوم ها و نهایتا قراردادهایی با دستمزدهای بی رویه برای بازیکنانی که کم بازی می کنند، بخشی از مشکلات مزمن تیمداری در این لیگ است.

حتی استادیوم های پر زرق و برق ان بی ای ‌که جدیدترین آنها پانزده سال پیش ساخته شده، به لحاظ ظرفیت کلی و تعداد کم صندلی‌‌های مرغوب مشکل ساز شده‌اند. این استادیوم ها به حدی بزرگ هستند که جای نشستن بخش عمده ای از تماشاگران گونه ای است که با آنکه بلیت های گرانی خریده اند، در جریان بازی قرار نمی گیرند.

بسیاری از بازیکنانی که قراردادهای طولانی مدت با دستمزدهای زیاد دارند، با حضور بی انگیزه خود در میدان سوددهی تیم ها و در نهایت لیگ را به مخاطره انداخته اند. در راس آنها ریچارد همیلتون با ۱۲ میلیون،‌ وینس کارتر با ۱۷ میلیون، بارون دیویس با ۱۳ میلیون و یاو مینگ با ۱۸ میلیون دلار قرار دارند.

این بازیکنان که بعضا در گذشته از ستارگان این لیگ بوده اند در فصل جاری عملکردی ضعیف تر از بازیکنان لیگ آماده سازی داشته اند و تنها به دلیل قرارداد های طولانی مدت این دستمزدها برایشان تضمین شده است.

آیا در دقیقه نود توافقی حاصل خواهد شد؟
این روزها، همزمان با برگزاری بازی های نهایی ان بی ایِ، در هتل هایی در دالاس و میامی، ‌نمایندگان طرفهای ذینفع لیگ پشت درهای بسته در حال جر و بحث هستند. از این مذاکرات تاکنون کوچکترین تفاهمی حاصل نشده است.

کاهش دستمزدها، تقسیم متفاوت درآمد لیگ بین اعضا و کاهش مدت زمان قرارداد بازیکنان از مهمترین محورهای این مذاکرات است. لیگی که امسال در قله موفقیت بود اکنون در سراشیبی نابودی قرار دارد

 

تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز تا 30 ژوئن (9 تیر) فرصت دارد تا در خصوص تمدید قرارداد با حامد حدادی به ارزش 2 میلیون دلار تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئولان ممفیس برای فصل جدید رقابت های لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا رایزنی های خود را با بازیکنان تیمشان انجام داده اند. به همین منظور با پیشنهاد قراردادی 5/4 میلیون دلاری به مارک گاسول، خواستار ادامه حضور این ملی پوش اسپانیایی در تیم خود شدند.

بر پایه گزارش کامرشال اپیل، "مایکل هیسلی"، مالک باشگاه ممفیس گریزلیز، در نظر دارد باب گفتگو با حامد حدادی، بازیکن ایرانی ممفیس را هم باز کند. این تیم تا 30 ژوئن فرصت دارد تا با ارائه پیشنهادی 2 میلیون پوندی، این بازیکن را در این تیم نگاه دارد در غیر این صورت حدادی بازیکن آزاد اعلام خواهد شد.

چهار شنبه 1 تير 1390برچسب:, :: 15:27 ::  نويسنده : مهدی طرفی


امير محمد گنجي پس از اعلام كناره‌گيري باشگاه مهرام از ورزش بسكتبال‌ گفت: اين تصميم سه ماه پيش در هيات مديره گرفته شده بود، اما خبر آن را دير اعلام كرديم تا بر روي نتايج تيم تاثير نگذارد.

 

مديرعامل باشگاه مهرام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در بيان دلايل خارج شدن باشگاه مهرام از بسكتبال‌ ايران اظهار كرد: بايد در ابتدا بگويم كه اين مساله صحت دارد. هيات مديره باشگاه سه ماه پيش به اين نتيجه‌ رسيد، اما به دليل اين كه تيم مهرام در رقابت‌هاي داخلي و خارجي حضور داشت، اين مساله را اعلام نكرديم تا بر روي نتايج بازيكنان تاثير نداشته باشد و هم اكنون پس از پايان رقابت‌ها كنار رفتن مهرام از بسكتبال‌ را اعلام كرديم تا هيچ بهانه جويي شكل نگيرد تا قهرمان ايران و آسيا در اوج و به بهترين شكل از بسكتبال‌ خارج شود. اين تصميم هيات مديره دلايل متعدد بسياري دارد كه خوشبختانه در بهترين زمان انجام گرفت.

گنجي با بيان اين مطلب كه در شان بسكتبال‌ مهرام نيست كه ديگر در رقابت‌ها حاضر شود، تصريح كرد: فكر مي‌كنم سطح حرفه‌اي باشگاه به جايي رسيده است كه در شان مهرام نيست به شكل كنوني كار خود را ادامه دهد. در مدت 12 ساله‌اي كه در بسكتبال‌ ايران حاضر هستيم، متاسفانه سالن اختصاصي نداريم. مهرام خانه بسكتبال‌ ندارد. در پنج سال گذشته كه كار خود را با قهرماني‌هاي پياپي در ايران و آسيا ادامه داديم، با تمام قدرت پيش رفتيم تا هيچ مشكلي پيش نيايد. اما ديگر فكر مي‌كنيم با اين شرايط در شان آوازه مهرام نيست كه كار خود را ادامه دهد. قهرمان و نايب قهرمان آسيا در سالني تمرين مي‌كند كه براي خودش نيست.

وي ادامه داد: متاسفانه در شهرستان كه نمي توانستيم تمرين كنيم، در تهران نيز امكانات وجود نداشت، به همين دليل فكر مي‌كنم به صلاح ورزش و اعتبار مهرام است تا باشگاه از اين پس به كار خود ادامه ندهد. بايد تاكيد كنم زماني كه يك باشگاه قهرمان آسيا است، بيرون رفتن آن از رقابت‌ها هيچ ارتباطي با نتايجش ندارد. مهرام افتخار ايران است و با كمك فدراسيون هميشه به بهترين شكل كار خود را ادامه مي‌دهد.

مدير عامل مهرام در ادامه توضيحات خود به خبرنگار ايسنا گفت: امري طبيعي است، زماني كه سطح توقع از يك تيم بالا مي‌رود، بايد امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري نيز براي اين تيم مهيا شود. ما به عنوان باشگاه نرم‌افزار‌هاي تيم را حاضر كرديم، اما هر فعاليتي كه براي امكانات سخت‌افزاري انجام داديم، به نتيجه‌اي نرسيديم و تمام امكانات ما به صورت عاريه است.

وي در مورد حمايت‌هايي كه بايد صورت مي‌گرفته نيز بيان كرد: متاسفانه مساله سخت‌افزار درد مشترك باشگاه مهرام و فدراسيون بسكتبال‌ است. به نظر من فردي با شخصيت و پشتوانه فني و قدرت مديريتي كه دارد و براي بسكتبال‌ ايران افتخار است و هم اكنون نيز به عنوان رييس فدراسيون بهترين نتايج را براي اين ورزش رقم زده است، همچنان اين امكان را پيدا نكرده تا يك خانه بسكتبال‌ را براي فدراسيون بسازد. شش سال به دنبال فراهم كردن اين امكان بوديم. از زمان مهندس علي آبادي كه امروز آقاي دكتر سعيدلو ، رييس سازمان تربيت بدني است، هميشه در پي فراهم كردن شرايط ساخت سالن هستيم.

گنجي در ادامه با بيان وجود تفاوت بين تيم‌هاي تهراني و شهرستاني تاكيد كرد: در ابتدا بايد بگويم كه هيچ تيم آسيايي نمي‌داند قهرمان آسيا در سالني تمرين مي‌كند كه براي خودش نيست و ما نيز در زماني از بسكتبال‌ بيرون آمديم تا هيچ تيمي فكر نكند كه سالن نداريم. خوشبختانه پر افتخارترين تيم بوديم و در اوج از ورزش بيرون آمديم. به نظر من عدم ثبات در ورزش مي‌تواند دليل اين تصميم باشد. در توان ما و به صلاح نيست كه با اين شرايط ادامه بدهيم. نكته ديگر كه بايد بگويم اين است، تيم‌هاي شهرستاني در شهرستان‌ها از حمايت‌هاي خوبي برخوردار هستند و سالن‌هاي تمرين نيز براي تمرين در اختيار دارند، اما مهرام كه در تهران به كار خود ادامه مي‌دهد، در اين پنج سال گذشته با مشكلات دست و پنجه نرم مي‌كند و هم اكنون در اوج از ورزش بسكتبال‌ بيرون آمد.

سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 14:37 ::  نويسنده : مهدی طرفی

سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 14:32 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تابستان زماني مناسب و ايده‌آل براي ورزش كردن در هواي آزاد است و ورزش جداي از تفريح كردن در بهبود سلامت جسم و روان انسان تاثير بسزايي دارد به طوري كه همواره توصيه مي‌شود آن را دربرنامه روزانه زندگي خود بگنجانيم.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، يكي از ورزش‌هاي مفيدي كه براي اين فصل بسيار مناسب است ورزش بسكتبال است. به گفته كارشناسان ورزش و سلامت در مقاله جديد مجله دي ايج، اين ورزش يك بازي رقابتي است كه علاوه بر تحرك زياد، اعتماد به نفس افراد را نيز افزايش مي‌دهد.

ورزش بسكتبال از آنجايي كه تركيبي از انواع حركت‌ها و تمرينات مثل تمرينات كششي، پريدن، خم شدن، دويدن و حركات ديگر است در واقع يك شكل بسيار موثرتر از تمرينات آيروبيك به حساب مي‌آيد بنابراين تاثيرگذاري آن خيلي بيشتر از ورزش آيروبيك است و به گفته كارشناسان مجموعه‌اي از اين تمرينات مفيد در افزايش سطح انرژي بدن نقش دارند.

 

 

دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, :: 17:2 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اونيل هميشه در يادمون مي مونه..........

دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : مهدی طرفی

برگرفته از جهان نيوز

دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, :: 11:39 ::  نويسنده : مهدی طرفی

تیم بسکتبال دالاس ماوریکس برای نخستین بار به عنوان قهرمانی رقابت‌های بسکتبال آمریکا (NBA) دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دالاس در دیدار با میامی هیت با نتیجه 105 بر 95 به برتری رسید تا در مجموع با برتری 4 بر 2 به عنوان قهرمانی رقابت های NBA دست پیدا کند.

"درک نوویتزکی" که با میانگین امتیاز 26 به عنوان برترین بازیکن رقابت های این فصل انتخاب شد، گفت: ما یک نیمکت فوق‌العاده داریم که در بازی با میامی هیت آن را دیدیم. بازیکنان تیم ما به پیروزی ایمان داشتند و بازی های باخته را با برد پشت سر می گذاشتند.

بر پایه گزارش رویترز، ماوریکس در سال 2006 هم به دیدار پایانی راه پیدا کرد اما در مجموع 6 دیدار به میامی باخت.

"ریک کارلیسل"، سرمربی تیم دالاس، در پایان دیدار اظهار داشت: تردیدی وجود ندارد که نوویتزکی با انعطافی که در این دیدارها از خود نشان داد، بهترین بازیکن این فصل بود.

چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:, :: 11:3 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

صفاعلي كماليان پس از تمرين تيم ملي بسكتبال ايران گفت: تا زماني كه تيم ملي از نظر قانوني فرصت داشته باشد احتمال تغيير در بازيكنان نيز وجود دارد.

مربي تيم ملي بسكتبال ايران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به شرايط خوب ملي پوشان در نخستين تمرين تيم ملي اظهار كرد: با توجه به اينكه نخستين جلسه تمرين تيم ملي با غيبت بازيكنان مهرام آغاز شد بايد بگويم كه شاهد شرايط خوبي در بين بازيكنان بودم. بايد تلاش كنيم تا اين بازيكنان در كنار بزرگان تيم ملي پشتوانه خوبي باشند و البته فراموش نكنيم كه هر بازيكني كه شايستگي داشته باشد پيراهن تيم ملي را خواهد پوشيد.

وي در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اينكه آيا احتمال حضور و دعوت بازيكن ديگري براي تيم ملي وجود دارد با خير تصريح كرد: فكر مي كنم اين احتمال وجو دارد كه تا زماني كه تيم ملي از نظر قانوني فرصت تغيير در خود را داشته باشد ممكن است اين اتفاق بيفتد. مطمئن باشيد هر ايراني كه شرايط خوب فني و اخلاقي داشته باشد مي تواند در تيم ملي حاضر باشد البته همانطور كه گفتم بايد شايسته باشد.

كماليان با تاييد تاخير چند روزه حامد حدادي براي پيوستن به تيم ملي ادامه داد: حامد حدادي با كمي تاخير به اردو تيم ملي خواهد رسيد اما همچنان وضعيت حضور ارسلان كاظمي به دليل تحصيلش مشخص نيست.

مربي تيم ملي بسكتبال ايران با مناسب دانستن برنامه هاي تيم ملي براي آمادگي حضور در جام ملت ها به خبرنگار ايسنا گفت: پس از حضور در رقابت هاي بسكتبال غرب آسيا اردوهاي اروپايي تيم ملي از اواسط تير ماه آغاز خواهد شد.پس از يك استراحت كوتاه براي شركت در يك تورنمنت آسيايي آماده خواهيم شد. فدراسيون نيز هم اكنون در حال برنامه ريزي براي برگزارث ديدار هاي تداركاتي و البته داخلي است تا بتوانيم با قدرت كامل عازم چين شويم.

صفاعلي كماليان درباره چگونگي تقسيم بندي تيمهاي ملي الف و ب نيز بيان كرد: ملي پوشان هم اكنون در حال تمرين و آشنايي و مرور سيستم هاي مورد نظر كادر فني هستند و پس از مشخص شدن شرايط آنها برنامه تقسيم بندي نيز عملي خواهد شد.

وي ادامه داد: هم اكنون چند بازيكن با نامه نگاري هايي عذر خواهي كرده اند و تعدادي نيز به دلايلي مرخصي خواسته اند كه تك تك اين موارد بايد بررسي شود

ستاره 216 سانتي متري بسكتبال، بعد از 19 فصل حضور در NBA، شش آلبوم موسيقي، هفت فيلم سينمايي، 28596 امتياز، 13099 ريباند و افتخار داشتن عناويني مانند امتيازآورترين، باارزش ترين و هر عنوان با ارزش ديگر در بسكتبال، آخرين پرتاب‌هايش را به سمت حلقه انجام داد و دنياي حرفه‌اي خداحافظي كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شكيل اونيل ملقب به "شك" كه يكي از بزرگ‌ترين ستاره‌هاي بسكتبال جهان به شمار مي رود پس از 19 سال بازي در سطح اول بسكتبال جهان به طور رسمي خداحافظي كرد. ستاره 2 متر و 16 سانتي متري كه حدود 150 كيلوگرم وزن دارد و از لحاظ فيزيك بدني يكي از بازيكنان استثنايي جهان به شمار مي رود.

* شكيل اونيل در NBA

اونيل از سال 1992 كارش را در NBA آغاز كرد و از همان ابتدا به عنوان يك بازيكن سنتر فوق العاده خودش را در سطح جهان مطرح كرد. شكيل در سال 1993 جايزه روكي (بهترين بازيكن تازه وارد به NBA ) را وارد ويترين افتخاراتش كرد.

اونيل سه قهرماني پياپي با لس آنجلس ليكرز را تا سال 2002 به دست آورد. حضور او در كنار كوبي برايان، لس آنجلس ليكرز را به تيمي رويايي تبديل كرد كه هيچ تيمي را ياراي مقاومت در برابر آن نبود.

دو پادشاه اما در يك اقليم نگنجيدند و اين اونيل بود كه با جدايي از لس آنجلس ليكرز به ميامي پيوست و چهارمين قهرماني‌اش را در NBA به دست آورد. حضور اونيل در فونيكس در سال 2008 همانند گذشته پرفروغ نبود، وي فصل بعد كريولند كاواليرز بازي كرد و سرانجام به بوستون پيوست.

اونيل در زمان حضورش در NBA چندين بار عناوين ارزشمندي مانند ارزشمندترين بازيكن (MVP)، امتيازآورترين بازيكن، ستاره طلايي و چندين و چند افتخار فردي ديگر را به ثبت رساند تا نامش در كنار ساير بزرگان بسكتبال جهان مانند، مايكل جوردن، كريم عبدالجبار، كارل مالون، آلن ايورسن و اسكاتي پيپن ثبت شود.

* زندگي شخصي اونيل

زندگي شخصي اونيل هم خالي از حاشيه نبود. ستاره‌ي بلند قامت بسكتبال جهان در شهر نيوجرسي به دنيا آمد. پدرش بسكتباليسيتي حرفه‌اي بود اما اعتياد به مواد مخدر اجازه نداد همچون پسرش شهرت جهاني پيدا كند.

اونيل پس از گذراندن تحصيلات اوليه وارد دانشگاه لويزيانا شد و به تحصيل در رشته‌ي تجارت پرداخت. در همان روزگار با سرمربي تيم ملي آمريكا هم آشنا شد و توانست وارد دنياي حرفه‌اي بسكتبال شود.

* اونيل پليس مي شود!

شكيل اونيل كه به كارهاي قضايي بي علاقه نبود پس از گذراندن يك دوره در آكادمي حقوقي به عنوان پليس شهر لس آنجلس مشغول به كار شد. در سال 2005 اونيل لقب مارشال را از پليس آمريكا دريافت كرد و توانست پرونده‌ي تجاوز به كودكان در لس آنجلس را با موفقيت پيگيري كند.

"شك بزرگ" از آلبوم رپ تا حضور كنار مايكل جكسون

اونيل از همان آغاز حضورش در سطح اول بسكتبال جهان در عرصه‌ي موسيقي هم بي كار نبود و شش آلبوم روانه بازار كرد. آلبوم‌هاي او هر چند با انتقاد بسياري از كارشناسان و هنرمندان روبرو شد، اما او توانست جايزه‌ي پلاتينوم را براي اولين آلبوم خود به دست آورد. اونيل يك بار هم در يك اجرا در كنار مايكل جكسون بزرگ‌ترين خواننده‌ي آمريكا حضور پيدا كرد.

اونيل در چند فيلم سينمايي هم بازي كرد كه البته اين فعاليت او هم با انتقادهاي زيادي روبرو شد. حضور در فيلم‌هاي "همسر وفرزندانم" ، "باور نمي كني"، " پاركز" و چند فيلم و كليپ ديگر از او ستاره‌اي در دنياي سينما نساخت.

اونيل ارسطوي بزرگ رسانه‌ها

يكي ديگر از جنبه‌هاي شهرت اونيل به رابطه‌ي بسيار قوي و هوشمندانه‌ي او با رسانه‌ها برمي گردد. خبرنگاران جهان به او لقب ارسوطي بزرگ را داده بودند چرا كه او در مصاحبه‌هايش بسيار سنجيده و زيركانه عمل مي كرد. القابي مانند "ديزل" ، "شك بزرگ" . " شامروك" هم در طول سال‌هاي بازيگري براي او در نظر گرفته شد.

* حضور ستاره در رشته‌هاي رزمي

اونيل از سال 2000 تصميم گرفت در ساير رشته‌ها هم فعاليت داشته باشد. حضور در هنرهاي رزمي تلفيقي (MMA)، بوكس، كيك بوكسينگ، جي جوتسو، موي تاي و كشتي مسلما به اندازه‌ي حضور او در بسكتبال موفقيت آميز نبود، اما شهرت اونيل براي كشاندن مردم به سالن‌ها كافي بود.

شكيل اونيل عنوان پنجمي امتيازآورترين بازيكن تاريخ جهان، پنجمين پرتاب كننده منطقه‌اي، دوازدهمين ريباندر و هفتمين بلاك كننده تاريخ NBA را در كارنامه دارد. پرتاب‌هاي فوق العاده او (هم منطقه‌اي و هم سه امتيازي) زبانزد خاص و عام بود. مهارت خاص او البته پرتاب سه امتيازي در وضعيت نامتعادل و مقابل مدافعان بلند قامت بود.


اونيل در كنسرت موسيقي پرتاب سه امتيازي اونيل در حالت نامتعادل اونيل در نشست خبري بازنشستگي‌اش را اعلام مي كند

دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 11:47 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران كه هم اكنون همراه تيم باشگاهي مهرام در فيليپين است، در گفت و گو با سايت بسكتبال آسيا معتقد است كه هم اكنون به شرايط ايده آل خودش رسيده است.

به گزارش ايسنا در سايت فدراسيون بسكتبال آسيا آمده است: «شما بازيكني را كه پس از يك سال وقفه و مبارزه با مصدوميت به ميادين بين‌المللي بازگشته است را چه مي ناميد؟ بازيكني كه ميانگين 14.7 امتياز و 7 ريباند و و البته 8 پاس منجر به گل را در سه بازي نخست خود در رقابتهاي باشگاه‌هاي آسيا در فصل 2011 ثبت كرده است؟

صفتهاي بسياري براي توصيف چنين بازيكني وجود دارد، اما ما ساده ترين و مشخص ترين بازيكن را انتخاب كرديم. صمد نيكخواه بهرامي

نيكخواه بهرامي كه اخيرا از مصدوميت قوزك پايش رها شده، مصدوميتي كه خودش آن را براي هر بازيكني طبيعي مي داند، همانند گذشته در دفاع قدرتمند و در حمله زيرك است و مثل هميشه تيمش را به جلو رهبري مي‌كند.

صمد نيكخواه بهرامي درباره بازگشتش به ميادين مي گويد والبته درباره چگونگي مديريت مصدوميت و فاصله از مسابقات را بيان مي كند. يك آشكارسازي براي جواناني كه كاپيتان تيم ملي ايران الگو آنها است.

 

*از مصدوميت چه درسهايي گرفتي؟

 

- اول از همه هيچوقت خود را و البته بدن را به يك كار واگذار نكنيد. من فهميده ام كه نبايد در كارها افراط كرد. من نمي دانستم و زماني كه مربي تيم قصد تعويض من را داشت ناراحت مي شدم. من هميشه دوست داشتم در تمام 40 دقيقه مسابقه در زمين باشم، اما هم اكنون مي دانم كه چنين روشي بسيار خطرناك است.

دوري از ميادين من را گرسنه‌ و البته با انگيزه تر كرده است. من در طول سال هايي كه در ورزش بودم درسهاي زيادي گرفته‌ام. من متوجه شدم كه يك بازيكن زماني ارزشمند است كه در ميدان بهترين عملكرد خود را داشته باشد. زماني كه نمي توانيد بازي كنيد و بايد در كنار زمين شاهد مسابقه باشيد، همه چيز در اطراف شما تغيير مي كند.

بايد اين رابگويم كه من خيلي خوش شانس بودم كه توانستم دوستان و علاقه منداني را در كنار خود داشته باشم كه در تمام دوران مصدوميت از من حمكايت كردند. من مردمي را ديدم كه بيشتر از زمان سلامتي ام براي من نگران بودند و به من توجه مي كردند.

زماني كه من در ميدان بودم هميشه شرايط به گونه اي بود كه خوب صمد در ميدان است، پس همه چيز طبيعي خواهد بود، اما زماني كه آسيب ديدم بيشتر مردم واقعا نگران بهبودي من بودند. بايد بگويم كه اين نگراني را از چهره آنها مي ديدم. من احساس ويژه اي داشتم و البته براي اين عشق و نگراني از همه سپاسگزارم.

آنها مي گفتند زماني كه شرايط مناسب نيست، همه در كنار من خواهند بود و به همين دليل در اين تجربه دشوار بسيار خوشبخت بودم. حقيقتا دوستان جديد و خوبي در اين مدت پيدا كردم.

باشگاه من (مهرام) در شرايطي كه بازي كردن من در هاله اي از ابهام بود با من قرارداد امضا كرد. آقاي مشحون(رئيس فدراسيون بسكتبال ايران) هميشه با من در تماس بود. اگر در ايران يا خارج از كشور بودم من را راهنمايي مي كرد كه بايد در اين شرايط چه كار كنم. شيخ صعود (رئيس كنفدراسيون بسكتبال آسيا) و آقاي راشد (رئيس فدراسيون بسكتبال قطر) زماني كه براي معالجه به قطر رفته بودم هميشه به من كمك مي كردند. تك تك اعضاي خانواده بسكتبال آسيا همانند پسر خود به من كمك كردند.

تنها چيزي كه همه آنها به من مي گفتند اين بود كه "سريع به ميدان برگرد و بهترين باش." حالا من دقيقا عملكردي دارم كه در گذشته تصميم داشتم و به دنبال آن يودم.

 

* مصدوميت چگونه بود؟ اين حريف چقدر دشوار و قدرتمند بود؟

- دكترم به طور واضح به من گفت"اين مصدوميت براي هر ورزشكاري در بسكتبال و واليبال طبيعي است. از هر 10 ورزشكار نزديك به 8 نفر از چنين آسيب ديدگي رنج مي برند."

اگرچه من در زمان بسيار حساسي با اين مصدوميت مواجه شدم، اما تجربه من كمك كرد تا آن شرايط را مديريت كنم و همانند يك توپ بسكتبال كه وارد سبد مي شود به زمين نخورم.

البته زماني كه من خبر آسيب ديدگي‌ام را شنيدم بسيار دلسرد و ناراحت شدم. بيش از هرچيز من خودم را براي شركت در جام جهاني آماده مي كردم و قبول اين خبر براي من بسيار دشوار بود. چنين مصدوميتي در طول بازيهاي آسيايي، المپيك و يا جام جهاني براي بازيكنان ما ايجاد نشده بود. براي بسياري از ورزشكاران در طول زندگي ورزشي خود اين شرايط ايجاد مي شود، اما در زماني مناسب و به موقع. بايد بگويم كه خيلي ناراحت كننده بود، اما همانطور كه گفتم تجربه به من كمك كرد كه قبول كنم در هر زماني ممكن است اين اتفاق بيفتد. چنين فكري به من كمك كرد تا به اين شرايط عاقلانه تر نگاه كنم.

همه به من مي گفتند كه يك ورزشكار دوبار خواهد مرد. يكبار زماني كه نتواند مسابقه بدهد و بار ديگر زماني كه واقعا بميرد. مصدوميتي با اين شكل همانند يك مرگ ناگهاني است. دوباره بايد از خانواده و تمام مردمي كه در كنار من ايستادن تا دوباره به ميدان بازگردم تشكر كنم.

امروز احساس مي كنم كه دوباره متولد شده‌ام. حالا متوجه شده‌ام كه هدف اصلي من در زندگي بسكتبال است. خدا فرصت به موقعي به داد تا دوباره اين ورزش بزرگ را ادامه دهم. احساس مفيد بودن مي كنم. خدا دوباره فرصتي داد تا در ميان مردم باشم و من تلاش مي كنم كه از اين شانس به بهترين شكل استفاده كنم.

 

*آيا پس از بازگشت به ميادين در نخستين بازي احساس بيهودگي مي كردي؟

- بله و البته خير.

هماهنگ نبودن من با تيم طبيعي بود. در نخستين دقايق با توپ هماهنگ نبودم. من گرسنه تر برگشتم با درسهاي مهمي كه از اين دوران به همراه داشتم. بايد بگويم كه براي گرفتن دوباره توپ پس از دوران مصدوميتم انگيزه بسياري داشتم. آن روزي كه پس از بهبودي‌ام در ميدان حاضر شدم، بسيار هيجان انگيزتر از نخستين روزي بود كه بسكتبال بازي كردم.

 

* ايران در اين فصل به دنبال دفاع از عنوان قهرماني است...

- جنگ بسيار دشواري براي سومين قهرماني داريم. به ياد دارم كه گفته بودم دومين قهرماني از نخستين قهرماني بسيار دشوارتر است. همان زماني كه توانستيم چين را در فينال بيست و پنجمين دوره جام ملتهاي آسيا مغلوب و قهرمان شويم.

نخستين قهرماني ايران خوشحال كننده و البته دومين قهرماني راضي كننده بود.سومين قهرماني نيز بدست خواهد اگر همه ما در راه آن به خوبي حركت كنيم.

ايران تيمي است كه براي شكست همه تيمها و البته خود چين آماده مي شود. هم اكنون بيش از گذشته چشمهاي بسكتبال دوستان تيم ايران را زير نظر دارند. من مي دانم ايران شايسته بالا بردن جام قهرماني است.

از عملكرد تيم ملي در بازيهاي گوانجو بسيار خوشحال هستم. ايران به مرحله نيمه نهايي رسيد در حالي كه من و حامد حدادي در تركيب تيم حاضر نبوديم. بازيكنان ايران از بازيهاي آسيايي درس مهمي گرفتند. ملي پوشان فهميدند كه نبايد اشتباه‌هاي احمقانه‌اي همانند پيكار برابر ژاپن در مرحله گروهي انجام دهند. اين همان نكته اي است كه تفاوت حضور در فينال و نيمه نهايي را نشان مي دهد.

 

*نظر تو درباره باشگاه هاي آسيا چيست؟

هر سال رقابتهاي بسكتبال باشگاه هاي آسيا از سال گذشته دشوار، سخت و فشرده تر مي شود. تيم هاي جديدي وارد رقابتها مي شوند و هيجان و دشواري بازي ها دوچندان خواهد شد.

به ياد دارم كه در سال گذشته گفتم كه اين رقابتها از سال قبل دشوار تر شده است. امسال نيز اين اتفاق افتاده است. من فكر مي كنم رقابتهاي سال 2009 در جاكارتا دشوار بود، اما بازي هاي سال2010 در دوحه دشوارتر بود و حالا رقابت هاي جاري بسيار دشوارتر از فبل است. به نظر من بسيار هيجان انگيز است كه تيمهاي آسيايي با علاقه بسياري وارد رقابتها مي شوند.

ليگ بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا در اين فصل نيز به خوبي برگزار شد. من فكر مي كنم كه بسكتبال روند صعودي خود را به خوبي طي مي كند.

 

*و در آخر پيشنهادت به جوانان ...

- به حرف هاي مربي گوش كنيد. زماني كه به شما مي گويد كه روي نيمكت بشينيد به جاي چشم قره رفتن به او از اين شانس استفاده كنيد و بخود استراحت بدهيد.

كسي به شما اين حرف را مي زند كه ديوانه وار دوست داشت در تمامي 40 دقيقه مسابقه در زمين باشد. حتي يك دقيقه استراحت در طول مسابقه مي تواند آسيب ديدگي هاي احتمالي را تا سال ها به تاخير بياندازد.

یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:, :: 13:3 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

مسئولان بسكتبال لبنان براي تقويت تيم ملي خود با سرمربي آمريكايي باشگاه شارلوت قرارداد بستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لبنان كه يكي از مدعيان اصلي قهرماني در رقابت هاي جام ملت هاي آسياست با اضافه كردن "سام وينسنت" سرمربي آمريكايي باشگاه شارلوت در راس هدايت تيم ملي بسكتبال خود نشان داد كه در اين دوره براي قهرماني حاضر مي شود.

وينسنت آمريكايي تا پايان بيست و ششمين دوره رقابت‌هاي بسكتبال جام ملت هاي آسيا در تركيب تيم لبنان قرار دارد و ادامه كار وي در اين تيم به نتايج او در رقابت هاي پيش رو وابسته است.

لبنان كه به دليل قهرماني در سومين دوره جام استانكوويچ به طور مستقيم عازم ووهان خواهد شد براي نخستين اردوي آمادگي خود حضور در كمپ بلاروس را پيش بيني كرده است.

ووهان مركز استان هوبي ميزبان بيست و ششمين دوره اين رقابتها است كه 16 تيم از پنج منطقه آسيا در آن شركت مي كنند تا قهرمان آسيا معرفي شود. قهرمان اين رقابت ها به طور مستقيم عازم المپيك لندن مي شود و تيم هاي دوم و سوم بايد در تورنمنت انتخابي فدراسيون جهاني بسكتبال (فيبا) شركت كنند.

وينسنت در المپيك آتن در سال 2004 هدايت تيم بسكتبال زنان نيجريه را برعهده داشت كه با پيروزي برابر كره توانست براي نخستين بار يك تيم آفريقايي را دراين رقابت ها به پيروزي برساند.

دو سال بعد سام وينسنت سرمربي تيم ملي بسكتبال مردان نيجريه شد. نيجريه در جام جهاني بسكتبال در سال 2006 توانست از مرحله گروهي صعود كند. نكته جالب توجه براي نيجريه پيروزي برابر تيم قدرتمند صربستان و مونته‌نگرو بود.

سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:, :: 11:19 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال مهرام در سومين ديدارش در بازي‌هاي بسكتبال باشگاه‌هاي آسيا برابر الرياضي لبنان تن به شكست داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهرام نماينده ايران در رقابتهاي بسكتبال باشگاه هاي آسيا امروز در سومين ديدار خود با نتيجه 76 بر 73 از الرياضي لبنان شكست خورد.

كوارتر نخست اين بازي با تركيب مهدي كامراني، حامد آفاق، صمد نيكخواه بهرامي، كريس ويليامز و شيخ سمب براي مهرامي ها آغاز شد. الرياضي لبنان كه در رقابت هاي غرب آسيا توانسته بود دو شكست پياپي به مهرام تحميل كند در اين مسابقه نيز از ابتدا برتري خود را به رخ مدافع عنوان قهرماني كشيد. حضور فادي الخطيب و رودريگو، به عنوان يار كمكي در تركيب تيم لبناني باعث شده بود تا مهرامي ها در ابتدا نتوانند برابر اين تيم مدعي با برنامه هاي خود كار كنند.

با امتياز نيكخواه بهرامي نتيجه بازي 12 بر 8 به سود الرياضي لبنان شد. بازي بسيار نزديك و پاياپاي در جريان بود و حمله هاي دو تيم يكي پس از ديگري به ثمر مي رسيد. فادي الخطيب با درخششي كه داشت سعي مي كرد تا برنامه هاي تيم لبناني را بر روي حريف حاكم كند. فاصله امتيازي كه به سود الرياضي به وجود آمد باعث شد تا شاهين طبع نخستين وقت استراحت را درخواست كند. بابك نظافت به جاي حامد آفاق وارد زمين شد. بازي با نتيجه 21 بر 10 به سود الرياضي لبنان ادامه پيدا مي كرد. صمد نيكخواه بهرامي كه اقدام به يك پرتاب سه امتيازي كرد به ثمر رسيد اما داور دو امتياز به مهرامي ها اضافه كرد. بازي در ثانيه هاي پاياني كوارتر آغازين مسابقه بسيار حساس شده بود.

شاگردان مهران شاهين طبع كه برابر تماشاگران ايراني كار دشواري مقابل حريف لبناني خود داشتند كوارتر نخست مسابقه را با نتيجه 24 بر 14 واگذار كردند. نيكخواه بهرامي در اين كوارتر هشت امتياز كسب كرد اما بازيكنان لبناني عملكرد بهتري داشتند.

كوارتر دوم اين مسابقه با پرتاب سه امتيازي ناموفق نيكخوه بهرامي آغاز شد. مهرامي ها با عملكردي طوفاني فاصله امتياز را كم و كمتر كردند. بازي با نتيجه 24 بر 20 به سود لبناني ها ادامه پيدا مي كرد. تشويق‌هاي تماشاگران ايراني انگيزه بسكتباليست هاي مهرامي را بيشتر كرد.

بازيكنان مهرام به خوبي حمله هاي الرياضي را دفع مي كردند و با حمله هايي دقيق امتيازهاي خوبي كسب مي كردند. نتيجه بازي 27 بر 22 به سود الرياضي بود كه اوشين ساهاكيان براي كنترل بهتر فادي الخطيب وارد زمين شد. ساهاكيان با عملكردي چشمگير فوروارد لبناني را از كار انداخت تا مهرامي ها همچنان برتري خود را دراين كوارتر حفظ كنند.

نيكخواه بهرامي، ويليامز و شيخ سمب سه بازيكن مهرام بودند كه امتيازهاي مدافع عنوان قهرماني را كسب كرده بودند.در دقيقه پنجم كوارتر دوم مهرام با درخشش بازيكن آمريكايي خود توانست از حريف قدرتمند خود پيش بيفتد.نتيجه مسابقه 34 بر 31 به سود مهرام ايران بود. فادي الخطيب كه در ليگ لبنان با ميانگين امتيازي 27 گل در هر مسابقه بهترين امتياز آور لبنان است، در اين مسابقه با دفاع خوب بازيكنان ايراني مواجه شد تا در دقايق پاياني نيمه نخست تنها 9 امتياز كسب كند. شاگردان مهران شاهين طبع كه براي گرفتن انتقام دو شكست خود به ميدان آمده بودند در هر لحظه با انگيزه بيشتري به سمت سبد الرياضي لبنان حمله مي كردند. با حضور آرن داوودي سرعت تيمي مهرامي ها دو چندان شد. مدافع عنوان قهرماني در ثانيه هاي پاياني نيمه نخست برتري خود را حفظ كرد تا با پيروزي و خيالي آسوده وارد رختكن شود.

مهرام در كوارتر دوم اين مسابقه با نتيجه قاطع 25 بر 13 حريف خود را شكست داد تا در انتهاي نيمه نخست با نتيجه 39 بر 37 به پيروزي برسد.

كريس ويليامز با كسب 15 امتياز بهترين مهرام و عابد النور با كسب 9 امتياز و انجام 2 ريباند بهترين الرياضي در نيمه نخست بودند.

در كوارتر سوم اين مسابقه مهران شاهين طبع براي تصاحب منطقه هاي زير سبد حريف اصغر كاردوست را وارد زمين كرد. اين بازيكن كمكي مهرام برابر لورن وودز آمريكايي كار سختي در پيش داشت كه بسيار موفق نشان مي داد. لورن وودز بازيكن پست پنج الرياضي در ليگ لبنان با ميانگين 14 ريباند در هر بازي بهترين است.الرياضي لبنان كه روز گذشته نيز استراحت كرده بود با آمادگي بهتري نيمه دوم را آغاز كرد و توانست از حريف ايراني خود پيش بيفتد. بازي با نتيجه 45 بر 43 به سود الرياضي ادامه پيدا مي كرد، حمله‌هاي ناموفق دو تيم ادامه پيدا مي كرد. تقابل رودريگو و مهدي كامراني در اين بازي بسيار زيبا بود و در هر صحنه كه مهدي كامراني اين بازيكن لبناني را از پيش رو بر مي داشت نيمكت تيم مهرام براي تشويق هم تيمي خود تا نزديك خط طولي حركت مي كرد. تا اين دقيقه از مسابقه خبري از پرتاب هاي سه امتيازي و زيباي حامد آفاق نبود تا مهران شاهين طبع بابك نظافت را به جاي او وارد زمين كند. با آمدن نظافت سرعت مهرام بيشتر شد تا با درخشش كاردوست بازي در نتيجه 49 برابر شود.

فواد ابوكسري كه دوست نداشت در اين مسابقه طعم شكست برابر مدافع عنوان قهرماني را بچشد از تمامي بازيكنان قدرتي خود استفاده مي كرد. فادي الخطيب كه در اين نيمه با انرژي باور نكردني وارد زمين شده بود با ضد حمله هاي زيباي خودش دوباره الرياضي را پيش انداخت. در دقيقه پاياني كوارتر سوم ساهاكيان و سمب وارد زمين شدند تا مهرام در اين كوارتر نيز بتواند به برتري برسد. در ثانيه هاي پاياني كوارتر اين الرياضي لبنان بود كه توانست با درخشش بازيكن آمريكايي خود فاصله خود را از حريف ايراني اش بيشتر كند. كوارتر سوم با نتيجه 22 بر 17 به سود الرياضي لبنان به پايان رسيد تا حساسيت كوارتر پاياني اين مسابقه باور نكردني باشد.

كوارتر پاياني اين مسابقه توسط بازيكنان لبناني آغاز شد. شاهين طبع كه در اين كوارتر با دفاع منطقه 2،3 شاگردانش را به ميدان فرستاده بود از كنار زمين نكات خود را به بازيكنانش انتقال مي داد. لبناني ها در ابتداي كار چهار امتياز پياپي كسب كردند تا شاهين طبع درخواست وقت استراحتي براي بازيكنانش داشته باشد. لبناني ها كه در اين مسابقه به خوبي حامد آفاق را كنترل كرده بودند اجازه ندادند تا اين ملي پوش مهرام بيش از دو امتياز كسب كند.

سرمربي الرياضي از سه بازيكن اصلي خود به طور مداوم استفاده مي كرد؛ لورن وودز، فادي الخطيب و رودريگو.

شاهين طبع آرن داوودي را وارد زمين كرد. داوودي بازيكن سرعتي مهرام در بدو ورودش ضد حمله اي مهار نشدني را تدارك ديد كه پنجاه و هشتمين امتياز مهرامي ها را در پي داشت. بازي با نتيجه 68 بر 58 به سود تيم لبناني ادامه پيدا مي كرد. اصغر كاردوست به خوبي وودز را كنترل كرده بود تا آرن داوودي با سرعت خود حركت مهرامي ها را تنظيم كند. درخشش صمد نيكخواه بهرامي و كريس ويليامز در اين كوارتر نيز ادامه داشت تا با اضافه شدن شيخ سمب مثلث قدرت مهرام شكل بگيرد.اين سه بازيكن مهار نشدني توانستند فاصله امتيازي دو تيم را كمتر كنند. پرتاب سه امتيازي آرن داوودي فاصله دو تيم را به سه امتياز كاهش داد تا بازي در سه دقيقه پاياني خود شرايطي متفاوت را تجربه كند. بازي با نتيجه 68 بر 65 به سود الرياضي لبنان ادامه پيدا مي كرد كه دفاع فوق العاده آفاق برابر اسماعيل احمد باعث شد تا اين بازيكن مهرام از ناحيه دست دچار آسيب ديدگي شود و جاي خود را به ساهاكيان بدهد.

تنها دو دقيقه به پايان مسابقه مانده بود كه بازي با نتيجه 70 بر 67 ادامه پيدا مي كرد. حساسيت مسابقه به نيمكت تيم ها نيز منتقل شده بود. نيمكت نشينان هر دو تيم به طور ايستاده بازي را تماشا مي كردند. صمد نيكخواه كه در پست يك قرار گرفته بود فضاي خوبي براي سمب ايجاد كرد كه امتيازي در پي نداشت. در دقيقه پاياني مسابقه همه چشم ها به كريس ويليامزي بود كه تا اين دقيقه 30 امتياز براي مهرام كسب كرده بود. ثانيه ها يكي پس از ديگري مي گذشت و هر دو تيم براي رسيدن به پيروزي تلاش مي كردند. تنها نوزده ثانيه به پايان مسابقه دو پرتاب آزاد فادي الخطيب به ثمر نشست.بازي با نتيجه 76 بر 73 ادامه پيدا مي كرد. ثانيه هاي پاياني مسابقه براي دو تيم حكم مرگ و زندگي داشت. پس از يك وقت استراحت دو تيم به ميدان آمدند. دفاع خوب الرياضي اجازه نداد تا شاگردان مهران شاهين طبع فاصله امتيازي را جبران كنند و اين كوارتر با نتيجه برابر 17 بر 17 به پايان رسيد تا اين تيم الرياضي لبنان باشد كه در انتها با نتيجه 76 بر 73 مدافع عنوان قهرماني را شكست دهد.

مهرامي ها فردا استراحت مي كنند و روز چهارشنبه به مصاف الريان قطر نايب قهرمان دوره گذشته مي روند.

 

دو تيم بسكتبال دالاس و ميامي با پيروزي برابر حريفان‌شان در مرحله نيمه نهايي بسكتبال حرفه‌اي آمريكا (NBA) به فينال اين رقابت ها راه پيدا كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در فينال كنفرانس‌هاي غرب و شرق بسكتبال حرفه اي آمريكا دو تيم دالاس و ميامي با پيروزي برابر حريفان به مقام قهرماني كنفرانس خود دست پيدا كردند تا پس از آن در بازي پاياني رقابت‌هاي بسكتبال حرفه اي آمريكا (NBA) به مصاف هم بروند.

در كنفرانس شرق دو تيم ميامي هيت و شيكاگو بولز براي پنجمين بار پياپي برابر هم صف‌آرايي كردند كه در انتها اين تيم ميامي بود كه توانست با نتيجه 83 بر 80 به چهارمين پيروزي‌اش دست پيدا كند و به عنوان تيم نخست كنفرانس شرق قدم در بازي فينال بگذارد.

در اين مسابقه "لبرون جيمز" با كسب 28 امتياز، انجام 11 ريباند و 6 پاس منجر به گل، بهترين ميامي و "دريك رز" با كسب 25 امتياز، انجام 5 ريباند و 8 پاس منجر به گل، بهترين شيكاگو بود.

در كنفرانس غرب دو تيم دالاس و اوكلاهاما نيز براي پنجمين بار برابر هم صف‌آرايي كردند كه در انتها اين دالاس بود كه توانست با نتيجه 100 بر 96 به پيروزي برسد و چهارمين برد خود را جشن بگيرد. با اين نتيجه دالاس به عنوان قهرمان كنفرانس غرب به ديدار پاياني ليگ بسكتبال حرفه اي آمريكا (NBA) راه پيدا كرد و حريف ميامي‌هيت، شد.

سه شنبه 3 خرداد 1390برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

سرمربي تيم بسكتبال‌ مهرام پس از قهرماني تيمش در ليگ برتر بسكتبال‌ معتقد است: تجربه بازيكنانش در وقت اضافه اول توانست مهرام را به قهرماني برساند.

مهران شاهين طبع در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به بازي تماشاگر پسند دو تيم اظهار كرد: به نظر من چنين سطحي از مسابقه نتيجه‌ ليگ دراز مدتي بود كه داشتيم، هر دو تيم بسكتبال‌ زيبا و قوي را نشان دادند كه البته بايد بگويم كه پر از فراز و نشيب بود. اگر دقت كنيم در كوارتر سوم تيم مهرام 10 امتياز از حريف خود عقب افتاد، اما خوشبختانه با دفاع و حمله خوبي كه انجام داديم، ريتم اصلي تيم را حفظ و امتيازات از دست رفته را جبران كرديم.

وي ادامه داد: ذوب آهن تيم دست و پا بسته‌اي نيست، بازيكنان شوت زن فوق العاده‌اي داشت كه در اين ديدار از هر جاي زمين شوت مي‌زدنند، گل مي‌شد.

سرمربي تيم بسكتبال‌ مهرام درباره استراتژي تيمش نيز بيان كرد: خوشبختانه دفاع منطقه اي يك - سه - يك نتيجه‌ خوبي داد و تيم با آن هماهنگ شده است. البته در اين بازي ذوب آهني‌ها از راهكارهاي مناسبي استفاده كردند و توانستند از كوچكترين نقطه خالي مهرام استفاده كنند، حامد آفاق، آرن داوودي و حتي در اين بازي كرم احمديان شوت‌هاي فوق العاده‌اي زدنند كه امتيازهاي بسياري براي آن‌ها به دست آورد.

وي ادامه داد: همان طور كه گفتم بازي سختي بود، تمركز هر دو تيم بالا بود. به اين دليل كه نتيجه‌ اين مسابقه قهرمان ايران را مشخص مي‌كرد.

شاهين طبع درباره بازيكنان كمكي كه مهرام براي باشگاه‌هاي آسيا به خدمت مي‌گيرد به خبرنگار ايسنا، گفت: چندين گزينه را به باشگاه معرفي كرديم كه از امروز مكاتباتمان با ذوب آهن آغاز مي‌شود، اما حضور اصغر كاردوست در تيم مهرام قطعي است.

وي با بيان اين مطلب كه پيش از بازي فينال با بازيكنان ذوب آهن تماسي گرفته نشده است، ادامه داد: تيم مهرام بايد تا زمان مشخصي گزينه‌هاي تركيب خود را به كنفدراسيون بسكتبال‌ آسيا معرفي مي‌كرد. به همين دليل حدود 25 بازيكن را به كنفدراسيون معرفي كرديم تا بتوانيم از بين آن‌ها تركيب اصلي مهرام را بچينيم. شايد همين ليست معرفي شده دليل ناراحتي ذوب آهني‌ها باشد.

شاهين طبع درباره بازيكنان خارجي تيمش نيز گفت: به احتمال زياد كريس ويليامز و شيخ سمب در فيليپين حضور خواهند داشت.

دو شنبه 26 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 13:6 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال ممفيس كه حامد حدادي ملي پوش بسكتبال ايران را در اختيار دارد با قبول چهارمين شكستش برابر اوكلاهاما از رسيدن به فينال كنفرانس غرب بازماند.

به گزارش خبرنگار خبراگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم بسكتبال ممفيس در هفتمين ديدارش برابر اوكلاهاما با نتيجه 105 بر 90 تن به شكست داد تا با قبول چهارمين شكست برابر اين تيم از رسيدن به فينال كنفرانس غرب بازبماند.

هم تيمي‌هاي حامد حدادي در اين ديدار كوارترهاي اول و دوم را با نتيجه مشابه 21 بر 17 واگذار كردند تا نيمه نخست با پيروزي اوكلاهاما به پايان برسد. نيمه دوم اين مسابقه حساس نيز با برتري اوكلاهاما آغاز شد. اين تيم كوارترهاي سوم و چهارم را نيز با نتايج 30 بر 24 و 33 بر 32 به سود خود به پايان رساند تا با كسب چهار پيروزي از مجموع هفت ديدار به ديدار پاياني كنفرانس غرب ليگ بسكتبال حرفه اي آمريكا(NBA) راه پيدا كند و حريف تيم دالاس شود.

حامد حدادي در اين ديدار نزديك به 3 دقيقه در زمين حاضر و با كسب دو امتياز و انجام دو ريباند به كار خود پايان داد.

در نخستين ديدار پاياني كنفرانس شرق كه دو تيم مدعي شيكاگو بولز و ميامي هيت برابر هم صف‌آرايي كردند اين تيم شيكاگو بود كه توانست با نتيجه 103 بر 82 به پيروزي برسد.

در اين ديدار "كريس بوش" با كسب 30 امتياز و انجام 9 ريباند بهترين بازيكن ميامي و در طرف مقابل "لول دنگ" با كسب 21 امتياز و انجام 7 ريباند بهترين بازيكن شيكاگو بولز بود.

دو شنبه 19 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 13:56 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال ممفيس گريزليز كه حامد حدادي ملي پوش بسكتبال ايران را در اختيار دارد توانست در سومين نبردش برابر اوكلاهاما به دومين پيروزي دست پيدا كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ممفيس در سومين ديدارش برابر اوكلاهاما در مرحله نيمه نهايي كنفرانس غرب با نتيجه 10 بر 93 به پيروزي رسيد. ممفيس در كوارتر اول با نتيجه 22 بر 20 به پيروزي رسيد اما كوارترهاي دوم و سوم را با نتايج 31 بر 21 و 25 بر 20 واگذار كرد تا كوارتر پاياني تعيين كننده پيروز اين ديدار باشد. كوارتر چهارم اين ديدار نيز با نتيجه 23 بر 10 به سود ممفيس به پايان رسيد تا هر دو تيم در وقت قانوني به نتيجه تساوي برسند. در وقت اضافه اول اين تيم ممفيس بود كه توانست با نتيجه 15 بر 7 به پيروزي برسد و دومين پيروزي اش را در مرحله نيمه نهايي جشن بگيرد.

حامد حدادي پس از غيبت در دو ديدار توانست حضوري پنج دقيقه اي در تركيب تيمش داشته باشد و با كسب پنج امتياز به كارش در اين ديدار پايان دهد.

در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي كنفرانس غرب، دو تيم لوس‌آنجلس ليكرز و دالاس براي چهارمين بار برابر هم صف‌آرايي كردند كه در انتها تيم دالاس توانست به چهارمين پيروزي خود برابر مدافع عنوان قهرماني دست پيدا كند و نخستين تيم راه يافته به فينال كنفرانس غرب باشد. دالاس در اين ديدار با نتيجه 122 بر 86 به پيروزي رسيد.

مرحله نيمه نهايي كنفرانس شرق NBA نيز برگزار شد. شيكاگو كه براي چهارمين بار به مصاف آتالانتا رفته بود با نتيجه 100 بر 88 تن به شكست داد تا اين دو تيم در مجموع چهار ديدار در عدد 2 برابر باشند.

در همين چارچوب تيم بوستون به مصاف ميامي رفت كه در انتها با نتيجه 97 بر 81 تن به شكست داد تا اين تيم ميامي باشد كه در مجموع سه ديدار از حريف خود پيشي بگيرد.

دو شنبه 19 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 13:56 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال ممفيس گريزليز كه حامد حدادي ملي پوش بسكتبال ايران را در اختيار دارد توانست در سومين نبردش برابر اوكلاهاما به دومين پيروزي دست پيدا كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ممفيس در سومين ديدارش برابر اوكلاهاما در مرحله نيمه نهايي كنفرانس غرب با نتيجه 10 بر 93 به پيروزي رسيد. ممفيس در كوارتر اول با نتيجه 22 بر 20 به پيروزي رسيد اما كوارترهاي دوم و سوم را با نتايج 31 بر 21 و 25 بر 20 واگذار كرد تا كوارتر پاياني تعيين كننده پيروز اين ديدار باشد. كوارتر چهارم اين ديدار نيز با نتيجه 23 بر 10 به سود ممفيس به پايان رسيد تا هر دو تيم در وقت قانوني به نتيجه تساوي برسند. در وقت اضافه اول اين تيم ممفيس بود كه توانست با نتيجه 15 بر 7 به پيروزي برسد و دومين پيروزي اش را در مرحله نيمه نهايي جشن بگيرد.

حامد حدادي پس از غيبت در دو ديدار توانست حضوري پنج دقيقه اي در تركيب تيمش داشته باشد و با كسب پنج امتياز به كارش در اين ديدار پايان دهد.

در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي كنفرانس غرب، دو تيم لوس‌آنجلس ليكرز و دالاس براي چهارمين بار برابر هم صف‌آرايي كردند كه در انتها تيم دالاس توانست به چهارمين پيروزي خود برابر مدافع عنوان قهرماني دست پيدا كند و نخستين تيم راه يافته به فينال كنفرانس غرب باشد. دالاس در اين ديدار با نتيجه 122 بر 86 به پيروزي رسيد.

مرحله نيمه نهايي كنفرانس شرق NBA نيز برگزار شد. شيكاگو كه براي چهارمين بار به مصاف آتالانتا رفته بود با نتيجه 100 بر 88 تن به شكست داد تا اين دو تيم در مجموع چهار ديدار در عدد 2 برابر باشند.

در همين چارچوب تيم بوستون به مصاف ميامي رفت كه در انتها با نتيجه 97 بر 81 تن به شكست داد تا اين تيم ميامي باشد كه در مجموع سه ديدار از حريف خود پيشي بگيرد.

چهار شنبه 14 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:20 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال‌ ممفيس كه حامد حدادي، ملي پوش ايران، را در اختيار دارد در دومين ديدار خود از مرحله نيمه نهايي ليگ حرفه‌اي آمريكا برابر اوكلاهاما تن به شكست داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم بسكتبال‌ ممفيس كه هم اكنون حامد حدادي ملي پوش بسكتبال‌ ايران را در اختيار دارد، در دومين ديدار خود در مرحله نيمه نهايي ليگ حرفه‌اي آمريكا (NBA) در كنفرانس غرب برابر اوكلاهاما با نتيجه 111 بر 102 تن به شكست داد.

هم تيمي‌هاي حامد حدادي ، كوارتر نخست را با نتيجه 28 بر 17 واگذار كردند، اما كوارترهاي دوم و سوم را با نتايج 27 بر 26 و 24 بر 22 به پيروزي رسيدند تا نتيجه اين ديدار نزديك در كوارتر پاياني مشخص شود. در كوارتر چهارم اين تيم اوكلاهاما بود كه توانست با نتيجه 35 بر 34 به پيروزي برسد تا تعداد پيروزي‌هاي هر دو تيم در عدد يك برابر شود.

حامد حدادي ملي پوش بسكتبال‌ ايران در اين ديدار نيز در تركيب تيم ممفيس قرار نداشت.

در ديگر ديدار مرحله نهايي ليگ حرفه‌اي آمريكا در كنفرانس شرق تيم بسكتبال‌ ميامي توانست دومين پيروزي خود را برابر بوستون به دست بياورد. ميامي‌ها اين ديدار را با نتيجه 102 بر 91 به سود خود به پايان رسانده بودند.

شنبه 10 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال ممفيس كه حامد حدادي ملي پوش بسكتبال ايران را در اختيار دارد با پيروزي برابر سن‌آنتونيو به جمع هشت تيم نخست ليگ آمريكا(NBA) راه پيدا كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم بسكتبال ممفيس توانست با كسب چهارمين پيروزي برابر سن‌آنتونيو جواز حضور در مرحله يك چهارم پاياني ليگ حرفه‌اي آمريكا (NBA) را به دست بياورد. ممفيس در آخرين ديدارش برابر سن‌آنتونيو توانست اين تيم را با نتيجه 99 بر 91 شست دهد و با چهار پيروزي از شش ديدار به مرحله بعدي صعود كند.

ممفيس در مرحله يك چهارم پاياني بايد برابر اوكلاهاما صف آرايي كند. نخستين ديدار اين دو تيم روز يكشنبه برگزار مي‌شود.

 

پس از برگزاري مراسم قرعه كشي تيم‌هاي حاضر در رقابت‌هاي باشگاه‌هاي آسيا، بزرگان بسكتبال‌ قاره كهن هم گروه شدند.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم بسكتبال‌ مهرام ايران، مدافع عنوان قهرماني آسيا در گروه B اين رقابت‌ها با نمايندگان قطر، لبنان، سوريه و امارات هم گروه شد تا بزرگان بسكتبال‌ آسيا در دور مقدماتي اين رقابت‌ها برابر هم صف آرايي كنند. مهرام كه مدافع عنوان قهرماني آسيا است، در اين گروه بايد با تيم‌هاي الرياضي لبنان، الجلاي سوريه، الريان قطر و الشباب امارات مبارزه كند. مهرامي‌ها كه نتوانستند از عنوان قهرماني خود در غرب آسيا دفاع كنند و پس از الرياضي لبنان و الجلاي سوريه به عنوان تيم سوم وارد اين رقابت‌ها شده‌اند، مطمئنا در گروه دشواري نيز قرار گرفته اند.

 

اين گروه كه به طور كامل از كشورهاي غرب آسيا تشكيل شده است مي‌تواند صحنه‌هاي زيبايي در خود داشته باشد كه مهم‌ترين آن را مي توان نبرد دوباره مهرام و الرياضي نام برد. لبناني‌ها مدافع عنوان قهرماني را در دو ديدار متوالي شكست دادند تا بذر كينه و انتقام جويي در دل اين باشگاه بزرگ كاشته شود. در كنار اين احساس، مهرام در فكر گرفتن انتقام هم وطن خود نيز هست. در اين گروه الجلاي سوريه نيز حضور دارد كه در ديداري بحث انگيز توانست ذوب آهن ايران را از رسيدن به فينال باز دارد. همان ديداري كه در كشور سوريه برگزار شد و در انتهايش فرزاد كوهيان سرمربي ذوب‌آهن به خبرنگار ايسنا، گفت: « سوري‌ها سر ذوب آهن را بريدند.»

 

با اين شرايط مهرام در دو ديدار دشوار خود در فكر جبران مافات است. دو ديداري كه به نظر مي‌رسد مي‌تواند مدعي اصلي قهرماني آسيا را نيز معرفي كند، مدافع عنوان قهرماني كه هم اكنون در حال برگزاري ديدارهاي معوقه خود در ليگ برتر كشور است، خود را هم براي قهرماني ايران و پس از آن قهرماني در آسيا آماده مي‌كند و به هماهنگ كردن خود مي‌پردازد تا با شايستگي هر چه تمام‌تر پيش از جام ملت‌هاي آسيا از نام بسكتبال‌ ايران برابر كشورهاي آسيايي دفاع كند.

 

عنايت آتشي درباره شرايط كنوني مهرام به ايسنا مي گويد:«اين باشگاه بزرگ ديگر همانند ابتداي فصل نيست. شايد آن روزها تغييرات كلي مهرامي‌ها دليل هر اتفاقي بود، اما حالا پس از انجام بازيهاي ليگ و رقابتهاي غرب آسيا استخوانبندي اين تيم محكم شده است. مهرام از امروز بايد هر كاري كه مي تواند انجام دهد تا دوباره به عنوان قهرماني برسد.»

 

مهران شاهين طبع، سرمربي تيم بسكتبال‌ مهرام كه از با سابقه ترين‌هاي رقابت‌هاي آسيايي است، با جديت كامل در فكر تكرار عنوان قهرماني خود البته با تيمي جديد است. او كه براي نخستين بار به همراه مهرام در اين رقابت‌ها شركت مي‌كند، قصد دارد تا با قهرمان شدن در آسيا عدم موفقيت خود را در غرب آسيا جبران كند. او و شاگردانش راه بسيار دشواري در پيش رو دارند كه براي عبور از اين گذرگاه دشوار به چيزي جز هماهنگي كامل نياز ندارند.

 

مهرامي‌ها در گروه B رقابت‌هاي بسكتبال‌ باشگاه‌هاي آسيا با تيم‌هاي الرياضي لبنان و الجلاي سوريه هم گروه هستند كه دو نماينده ايران را از رسيدن به فينال غرب آسيا بازداشته‌اند. اين دو تيم عربي كه تنها نام عرب بودن را يدك مي‌كشند با برنامه‌هاي خاصي پا به اين رقابت‌ها گذاشته‌اند.

 

فواد ابوكسري، سرمربي تيم بسكتبال‌ الرياضي لبنان پس از ديدار تيمش برابر مهرام در تهران به خبرنگار ايسنا گفته بود: «الرياضي لبنان تمامي اهدافش را يكي كرده و آن رسيدن به قهرماني آسيا است. براي رسيدن به اين جايگاه تلاش بسياري كرده‌ايم و تا آخرين نفس نيز مبارزه مي‌كنيم.»

 

كشورهاي عربي كه با قاطعيت بر روي نسل‌هاي جديد خود تاكيد مي‌كنند با اضافه كردن بازيكن‌هاي بزرگ آمريكايي در حال انتقال نيرو و دانش‌هاي فني آن‌ها به اين ورزش هستند. شايد كمتر كسي باشد تا حركات حرفه‌اي "لورن وودز" و "ناتانل جانسون" آمريكايي را در سالن آزادي تهران فراموش كند. حركات سرعتي "ميچل معدلي" در سالن بسكتبال‌ شهر اصفهان را نمي‌توان از ياد برد. همه اينها برنامه‌ريزي عرب‌ها در اين ورزش را نشان مي‌دهد.

 

آتشي با تاكيد بر اهميت بازيكنان خارجي تيمها در رقابتهاي بسكتبال باشگاه‌هاي آسيا به ايسنا گفت: «همه تيمها به خصوص نمايندگان كشورهاي عربي از بازيكنان آمريكايي بسيار خوبي بهره مند هستند. برخي تيمها نيز هم اكنون در حال اضافه كردن بازيكناني هستند كه كار خود را در تيمهاي اصلي خود به پايان رسانده‌اند. اين بازيكنان بسيار تاثيرگذار و حتي مي توانند تيم خود را تا آستانه قهرماني پيش ببرند.»

 

وي ادامه داد: «نبايد از نفوذ لبناني‌ها و حتي سوري‌ها در كنفدراسيون بسكتبال‌ غرب آسيا غافل شد. عرب‌ها برنامه‌هاي بازي‌هاي غرب آسيا را به گونه‌اي تنظيم كردند كه تنها و فقط و فقط به سود خودشان باشد. آن‌ها به فشردگي بازي‌هاي ما توجه نكرده و رقابت‌ها را به صورت ليگي برگزار كردند تا بتوانند آمادگي و تجربه خود را بيشتر كنند.»

 

شايد مهدي كامراني پس از سالها شركت در رقابتهاي باشگاهي در سطح آسيا به خوبي به اين مسائل پي برده است.

 

مهرام براي حضور موفق در اين رقابت‌ها در كنار آمادگي كامل تيمي خود به شناخت كامل از حريفانش نيز احتياج دارد.

 

شاهين طبع درباره شناخت از حريفانش نيز به ايسنا، گفت: «در بازي‌هاي غرب آسيا رسانه‌ها تحليل درستي از تيم قدرتمندي همچون الرياضي لبنان نداشتند. ما مي‌توانستيم شناخت كامل‌تري از اين تيم داشته باشيم. هم اكنون نيز كه براي باشگاه‌هاي آسيا آماده مي‌شويم از حريفان آسيايي خود شناخت داريم. با توجه به اين كه در گذشته نيز در اين رقابت‌ها حضور داشته‌ايم مي‌توانيم از تجربه‌هاي قبلي خود نيز براي حريفان خود استفاده كنيم. بايد بگويم كه اصلي‌ترين رقيبان مهرام در آسيا تيم‌هاي عربي هستند.»

 

همانطور كه مهران شاهين طبع نيز گفته است مي توان اصلي‌ترين حريفان مهرام را از غرب آسيا معرفي كرد كه با قرعه كشي انجام شده، خوشبختانه يا متاسفانه تمامي اين تيم‌ها در دور مقدماتي با مدافع عنوان قهرماني هم گروه شده‌اند.

 

 

** الرياضي لبنان

 

اين تيم كه هم اكنون در رتبه نخست ليگ لبنان قرار دارد با بازيكنان برجسته خود براي رسيدن به قهرماني آسيا عازم فيليپين خواهد شد. از اصلي‌ترين شاگردان "فواد ابوكسري" مي‌توان به "لورن وودز"، "ناتانل جانسون" و "جوزف ووگل" آمريكايي، "اسماعيل احمد"، "محمود علي" و "عمر ترك" لبناني اشاره كرد.

 

اين تيم قدرتمند كه براي رسيدن به اين رقابت‌ها تيم‌هايي چون ASU اردن و مهرام ايران را پشت سر گذاشته خود را به عنوان يكي از اصلي‌ترين مدعيان عنوان قهرماني معرفي كرده است. شايد معدود تيمي همانند الرياضي باشد كه هم از بازيكنان سرعتي و هم از بازيكنان بلند قامتي چون وودز بهره‌مند است.

 

 

** الجلاي سوريه

 

اين باشگاه سوري كه هم اكنون رتبه نخست جدول رده بندي ليگ كشورش را در اختيار دارد همانند ديگر تيم‌هاي عربي اين رقابت‌ها از بازيكنان آمريكايي بزرگي استفاده مي‌كند. از اصلي‌ترين شاگردان "منصور بژرامويچ" بايد به "جمال ميلر" و "ساماكي واكر" آمريكايي، "مارسلو كوريا" برزيلي ، "ميچل معدلي" و "ساري پاپازيان" سوري اشاره كرد. اين تيم كه توانست ذوب آهن ايران را از رسيدن به فينال باز دارد از بازيكن سرعتي فوق العاده‌اي چون ميچل معدلي بهره‌مند است.

 

فرزاد كوهيان، سرمربي ذوب آهن در مورد اين تيم به ايسنا گفت: «در اين تيم سوري جمال ميلر و ساماكي واكر فوق العاده‌ هستند. بايد حريف اين تيم به خوبي اين دو بازيكن را كنترل كند، اما موتور اين تيم ميچل معدلي است. براي پيروزي برابر الجلاي سوريه بايد موتور اين تيم را از كار انداخت.»

 

شايد اين تيم از ايراني‌ها بيشتر هراس داشته باشد چون طعم شكست را برابر يك نماينده ايران چشيده است.

 

 

** الريان قطر

 

"راسل برگ من" بازيكنان خوبي در اين تيم به خدمت دارد، بازيكنان آمريكايي كه اجازه نمي‌دهند بتوانيم اين تيم را به عنوان نماينده يك كشور عربي معرفي كنيم.

 

"چانسي لسيل"، "تري برون"، "كوري برادفورد" و "آدريان پنالند" از آمريكايي‌هايي هستند كه در الريان قطر توپ مي‌زنند و "مالك سليم عبدالله" تنها بازيكن قطري اين تيم است. شايد الريان قطر سومين حريف قدرتمند مهرام در اين گروه باشد، اما فقط بر روي كاغذ چون در روز مسابقه شرايط متفاوت است، شايد همين تيم قطري به حريفي سر سخت و طوفاني براي هم گروهي‌هايش تبديل شود.

 

 

** الشباب امارات

 

"عمر احمد" كه مربيگري تيم دوم جدول رده بندي ليگ امارات را در اختيار دارد از بازيكناني بومي بهره‌مند است.

 

"احمد موسي"، "جاسم عبدل‌راد"، "خالد مبارك"، "خامس عبدالله" و "راشد سالم" از اصلي‌ترين بازيكنان اين‌ تيم هستند كه به عنوان نماينده امارات در گروهي دشوار بايد برابر مدعيان اصلي قهرماني صف آرايي كنند.

 

در گروه A اين رقابت ها ASU اردن، KI دراگونز مالزي، اسپارت گيلاس فيليين، نماينده ژاپن و نماينده‌اي از آسيايي ميانه حضور دارند.

چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : مهدی طرفی

شكست ليكرز برابر سن‌آنتونيو

تيم بسكتبال ممفيس گريزليز در حضور ملي‌پوش ايراني خود برابر پورتلند شكست خورد.

تيم ممفيس گريزليز در ادامه رقابت‌هاي ليگ بسكتبال آمريكا صبح امروز در هشتاد و يكمين بازي اين فصل خود برابر پورتلند بليزرز تن به شكست 102 بر 89 داد تا شاگردان ليونل هالينز سي و پنجمين ناكامي خود را تجربه كنند.

حامد حدادي، ملي‌پوش ايراني ممفيس در اين ديدار 20 دقيقه براي تيم خود به ميدان رفت كه در اين مدت 9 امتياز و 10 ريباند را به نام خود ثبت كرد و با وجود شكست ممفيس عملكرد قابل قبولي را از خود به جا گذاشت.

در ديگر ديدارهاي امروز لس آنجلس ليكرز در ديدار صدرنشينان كنفرانس غرب برابر سن آنتونيو اسپرس با حساب 102 بر 93 شكست خورد و شيكاگو بولز هم مقابل نيويورك نيكس به پيروزي 103 بر 90 دست يافت.

http://www.irupload.ir/images/0njsyyr5gpnkjqvt4ue.jpg

دو شنبه 22 فروردين 1390برچسب:, :: 17:17 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

لیگ بسکتبال آمریکا

 

حامد حدادی بسکتبالیست کشورمان با درخشش در بازی ممفیس مقابل نیواورلئان، بار دیگر خبرساز شد.
 
به گزارش برنا، بازی های بسکتبال حرفه ای آمریکا در حالی روزهای پایانی خود در لیگ را پشت سر می گذارد که تکلیف تیم های صعود کننده به مرحله پلی آف مشخص شده و از این پس سه یا چهار بازی آخر تیم ها بیشتر جنبه تشریفاتی دارد.
 
اما در بازی های بامداد امروز ممفیس موفق شد با درخشش حامد حدادی 111-89 نیواورلئان را شکست دهد و خودش را آماده رویارویی با سن انتونیو در مرحله پلی آف کند. در این دیدار حدادی بیش از 19 دقیقه در میدان حضور داشت و موفق به ثبت 9امتیاز، 7 ریباند و یک پاس منجر به امتیاز شد تا باردیگر در لیگ آمریکا خبرساز شود. 
 
در این دیدار "او جی مایو" از ممفیس با کسب 18 امتیاز ستاره میدان بود و "کریس پال" گارد راس تیم نیواورلئان علیرغم حضور 28 دقیقه ای در میدان در اتفاقی نادر نتوانست هیچ امتیازی کسب کند.
 
نتایج سایر بازی ها به شرح زیر است: 
میامی100-بوستون77
اورلانو99-شیکاگو102
شارلوت101-دیترویت112
ایندیانا109-نیویورک110
گلدن استیت 103-ساکرامنتو104
لیکرز106-اوکلاهاما120
تورنتو99-نیوجرسی92
دالاس115-فینیکس90
یک شنبه 21 فروردين 1390برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

گردهمایی گاوهای خشمگین شیکاگو
- به نوشته همشهری جوان قبل از عید شیکاگوبولز دست به کار جالبی زد و سران این باشگاه به مناسبت بیستمین سالگرد اولین قهرمانی‌شان در NBA تمام ستاره‌های جاودان اوایل دهه 1990 میلادی را گرد هم جمع کردند تا ضمن مرور خاطرات شیرین آن دوران به یاد همه بیاورد که «گاوهای خشمگین» شیکاگو چه تیم بزرگ و معروفی بودند .

اسکاتی پیپن، هوراس گرانت، دنیس رادمن و از همه مهم‌تر مایکل جردن بعد از حدود 20 سال با هیبتی جدید دور هم جمع شدند صحبت کردند گفتند خندیدند اشک ریختند عکس گرفتند و برای بولز آرزوی موفقیت دوباره کردند.

20 سال پیش بود همه حرف از لس‌آنجلس، بوستون سلتیکس و دیترویت پیستونس می‌زدند قهرمانی دست این سه تیم می‌چرخید و در هر زمین و زمانی مهارناپذیر بودند 40 سال از تاریخ NBA می‌گذشت و شیکاگوبولز که خودش 24 سال بیشتر نداشت نه مقامی به دست آورده بود و نه در این اندازه‌ها ظاهر شده بود. 20 سال اول کار شیکاگوبولز را دوران ماقبل جردن می‌نامند درسال 1984 اما جردن یک متر و 98 سانتی‌متری ترکه‌ای و سیاه که در مسابقات کالج بسکتبال در آمریکا درخشیده بود از کارولینای شمالی به شیکاگو رفت و با تیم بولز قرارداد بست و البته فرصت زیادی برای بازی به دست نمی‌آورد و مجبور بود برای گرفتن مدرکش تا سال 1986 به کارولینا برگردد و سر کلاس حاضر شود.

درسش که تمام شد و تبدیل شد به بازیکن ثابت تیم و شماره 23 را به تن کرد. یک سال بعد اسکاتی پپین بهترین آسمان فوروارد تاریخ NBA که آن زمان 21 سال بیشتر نداشت به جردن پیوست و این آغاز راه دوستی این دو در مسیر افتخار بود.

سال 1991 جردن و پیپن با درخشش وصف‌ناپذیر خود اولین قهرمانی شیکاگوبولز را رقم زدند و ناباورانه در فینال پلی‌آف NBA لس‌آنجلس لیکرز را 4 بر یک و با اختلافی فاحش شکست دادند. در پلی‌آف دو تیم حداکثر هفت بار با هم بازی می‌کنند و تیمی که زودتر به چهارمین پیروزی‌اش برسد برنده اعلام می‌شود «گاوخونی‌«‌های شیکاگو هم زیباترین شب این شهر را در 12 ژوئن سال 1991 رقم زدند و با پیروزی 108 بر 101 با چهارمین برخود مقابل لیکرز به اولین قهرمانی‌شان رسیدند.

در حالی که جردن از همان سال تبدیل شد به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان NBA درخشش او و پیپن ادامه پیدا کرد. شیکاگو بولز سال بعد ضمن قهرمانی دوباره در این مسابقات بهترین عملکرد تاریخ خود را به نمایش گذاشت. این بار پرتلند بلیزر بود که زیر فشار سنگین حملات بولز تاب نیاورد و قهرمانی را دو‌دستی تقدیم این تیم کرد.

جردن: هنوز هم می‌شود

وقتی در سالن یونایتد سنتر جردن با کت‌وشلوار طوسی‌اش پشت میکروفن رفت، صدای انفجار هواداران، شیکاگو و کل ایلینویز را لرزاند. او که یک قدم جلوتر از دوست صمیمی‌اش پیپن ایستاده بود تنها کاری که می‌توانست بکند لبخند زدن بود. اما وقتی لب به سخن گشود احساسات واقعی را در چشمان پراشک بسیاری از هواداران می‌شد دید:« کاش می‌شد زمان را به عقب بازگرداند؛ این احساسی است که من دارم. اما زمان پدر شدن سراغ همه می‌آید. باید با آن کنار آمد. دلم برای آن روز‌ها تنگ شده. دلم تنگ شده.»‍ کم پیش می‌آید که هر 22 هزار و 123 صندلی سالن یونایتد سنتر پر شود. این بار اما جردن هیچ صندلی‌ای را خالی نمی‌یافت. «اگر به تیمتان نگاه کنید می‌بینید که شما دوباره در مسیر هستید شگفت‌ زده نشوید اگر دوباره شش قهرمانی به دست آورید»

جردن اشاره‌ای کرد به درک ‌رز، ستاره این روز‌های شیکاگو و تاکید کرد که با او هیچ کاری نشدنی نیست: «اگر شما همان‌طور که شیکاگو بازی می‌کرد بازی کنید می‌توانید بهترین تیم کنفراس شرق بشوید. من بعد از هفت سال حضور در شیکاگو به اولین قهرمانی‌ام رسیدم. فکر نمی‌کنم هفت سال طول بکشد تا شما به قهرمانی برسید»

دشمنی با دیترویت

قبل از اینکه مایکل جردن، اسکاتی پیپن و شیکاگو بولز اولین قهرمانی‌اش را در NBA به دست آورند، سه سال پیاپی بود که دیترویت پیستونز این تیم را در پلی‌آف حذف می‌کرد. از همه تلخ‌ترش سال 1990 بود که هر دو تیم شش بار با هم بازی کردند و هر کدام سه بار برنده شدند. بازی آخر اما در زمین دیترویت بود و این تیم موفق شد چهارمین پیروزی‌اش را در هفتمین بازی به دست آورد.

پیپن آن سال را سخت‌ترین سال زندگی‌اش می‌داند: «فصل خیلی بدی بود. ما خیلی خوب بازی می‌کردیم و فکر می‌کردیم که آماده‌ایم پیستونز را ببریم و قهرمان شویم. به هر حال در پایان راه چراغ روشنی می‌دیدیم من می‌دانستم که جوانم و حتماً دلیلی داشته که پیروز نشدیم. شاید هنوز بدن ضعیفی داشتم»

او اما وقتی از شکستن ‌پیستونز حرف زدن را آغاز کرد رو به جردن کرده بود تا خاطرات را دو نفری به یاد بیاورند: «لحظه‌ای تاریخی بود برای تیم دیترویت مانعی بود که سه سال نتوانسته بودیم آن را از سر راه برداریم. حس می‌کردیم ذره‌ای عظیم برایمان به کوچکی یک جوی آب شده است. مایکل به جای رسیده بو که باور داشت هیچ تیمی نباید جلوی ما را بگیرد. او بعد از قهرمانی از من تشکر کرد. اما نمی‌دانستم پیروزی ما به خاطر جادو بوده یا مایکل. من او را شایسته همه تمجید‌ها می‌دانستم»

1996؛ من برگشتم

پیپن در صحبت‌هایش تاکید کرد بهترین روز زندگی‌اش مربوط می‌شود به همان موقع که جردن تصمیم گرفت برگردد: «مایکل به من گفته بود دلش تنگ شده برای بازی. اما هرگز تصمیمی جدی نمی‌گرفت. وقتی شنیدم به باشگاه آمده خوشحال‌ترین آدم روی زمین بود

بمب خبری بازگشت مایکل جردن به شیکاگو بولز آن قدر بزرگ بود که تمام روزننامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، مردم و همه ورزشکاران حتی تنیس‌بازان را تکان داد. آندری آغاسی، قهرمان آمریکایی تنیس او را بهترین بازیکن تاریخ می‌دانست و برای همین از بازگشتش ابراز خوشحالی کرده بود. بازگشت او به شیکاگو مصادف شد با پیوستن دنیس رادمن به این تیم حالا دیگر زوج دست‌نیافتنی شیکاگو بولز جایش را داد به مثلث طلایی جردن - پیپن - رادمن. درخشش این سه بازکین کاری کرد که شیکاگو بولز در سال‌های 1996، 1997 و 1998 یک بار دیگر سه‌گانه‌ای پشت‌سر هم به دست آورد و تعداد قهرمانی‌هایش را به عدد شش برساند.201

 

 

 

.

سرمربي تيم بسكتبال "پتروشيمي بندر امام" پس از فسخ يك طرفه قرارداد تنها بازيكن خارجي تيمش گفت: نمي‌دانم دليل اين كار جونز چه بود اما او نشان داد كه بازيكن حرفه‌اي نيست.

مصطفي هاشمي پس از خارج شدن وينسنت جونز از ايران، در گفتگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: نمي‌دانم دليل اين كار جونز چه بود، او تنها بازيكن خارجي تيم پتروشيمي بود و همانند ديگر بازيكنان و كادر فني با اين باشگاه قرارداد داشت و قسمتي از مبلغ قرارداد خود را نيز دريافت كرده بود اما با وجود اينكه نزديك به دو ماه از قراردادش باقي مانده است به صورت يكطرفه اين قرارداد را فسخ و از ايران خارج شده است.

وي افزود: به نظر من وي شايد باشگاه جديدي پيدا كرده و يا تحت تاثير صحبت‌ها و فعاليت‌هاي افراد ديگر قرار گرفته است، جونز بي‌عقلي كرد و از ايران رفت.

وي ادامه داد: باشگاه پتروشيمي به خاطر اين كار او به فدراسيون بكستبال شكايت كرده است و فدراسيون نيز مطمئنا به فيبا انعكاس خواهد داد كه يك بازيكن خارجي بدون هيچ دليل موجهي قرارداد خود را با باشگاه به صورت يكطرفه فسخ كرده است و ما به خاطر اين ضربه و زيان بزرگي كه او به باشگاه زده است از وي غرامت خواهيم گرفت.

هاشمي در ارتباط با شرايط تيمش بدون بازيكن خارجي بيان كرد: متاسفانه باشگاه پتروشيمي در طول فصل تقريبا با يك بازيكن خارجي در رقابت‌ها شركت كرد و حالا كه به بازي‌هاي پلي‌آف نزديك شده‌ايم اين اتفاق افتاده است. لطمه بزرگي به تيم وارد شد و حرفه‌اي نبودن جونس نيز ثابت شد اما خوشحالم كه بازيكنان من متكي به هم‌تيمي‌هاي خارجي خود نيستند و در غياب آنها مي‌توانند كارهاي بزرگي انجام دهند.

 

شنبه 13 فروردين 1390برچسب:, :: 10:57 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

سرمربي تيم بسكتبال پتروشيمي بندر امام در حالي كه تنها يك بازيكن خارجي در تركيب تيمش حضور دارد معتقد است در شرايطي تنها از يك بازيكن خارجي استفاده مي شود بايد سخت تر تمرين كرد.

مصطفي هاشمي در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: پس از اينكه "هاچ" نتوانست نظر كادر فني را به خود جلب كند و از تركيب تيم خارج شد وظيفه ما دشوارتر مي شود.پتروشيمي تنها از يك بازيكن خارجي بهره مند است و حالا بايد بيشتر و سخت تر تلاش كنيم. البته هميشه خواسته من در اين ورزش تلاش همه جانبه بوده و خوشبختانه در تيمم بازيكنان شايسته اي حضور دارند كه در هيچ شرايطي خود را به بازيكن خارجي وابسته نمي دانند. با تمام قدرت تمرين هاي خود را ادامه مي دهيم تا ديدارهاي معوقه را به پايان برسانيم و با آمادگي بيشتر در بازي هاي پلي آف شركت كنيم.

وي با تاكيد بر ضرورت حضور بازيكن خارجي دوم در تركيب تيمش ادامه داد: تيم كاملي هستيم اما براي نتيجه گيري بهتر بايد بازيكن خارجي ديگري نيز در تركيب باشد تا در كنار وينسنت جونز بتواند به تيم كمك كند.اميدوارم مذاكراتي كه انجام شده به نتيجه برسد و بازيكن مورد نظر كادر فني هر چه سريعتر به تيم بپيوندد.

سرمربي تيم بسكتبال پتروشيمي درباره تامي باكستر نيز گفت: او بازيكن خوبي است و صحبت هايي براي حضورش در ايران داشته ايم كه هنوز نتيجه آن قطعي نشده است. بايد خيلي سريع مراحل كاري را بگذرانيم تا تيم از نبود بازيكن خارجي دوم آسيب نبيند.هم اكنون جونز نيز آسيب ديده است و با تيم تمرين نمي‌كند.به نظر من اين شرايط مي تواند به ضرر تيم باشد كه بايد هرچه سريع تر اين وضعيت را بهبود ببخشيم.

هاشمي با دشوار دانستن ديدار معوقه تيمش برابر ذوب‌آهن از هفته شانزدهم ليگ برتر تصريح كرد: ذوب‌آهن تيم بزرگي است و پس از اينكه در غرب آسيا به مقام چهارم رسيد براي كسب سهميه دوباره اين رقابت ها در سال آينده مي جنگد. بازيكنان بزرگي چون حامد آفاق در اين تيم حضور دارند كه پيكار با اين تيم را دشوار و دشوارتر مي كند. پنجشنبه هفته آينده ديداري دشوار داريم كه هدف ما پيروزي است. به سختي تمرين مي كنيم تا با آمادگي كامل به يك پيروزي خانگي دست پيدا كنيم.

سرمربي تيم پتروشيمي بندر امام در پايان با ابراز رضايت از بازيكنان تيمش بيان كرد:خوشبختانه در سال هايي كه به عنوان مربي در ورزش بسكتبال حضور داشته ام هميشه بازيكناني داشتم كه با جان و دل تمرين كرده‌اند و در روز مسابقه نيز همانند يك بازيكن حرفه اي و در سطح بالا مبارزه مي كنند. شرايط خوبي بر تيم حاكم است كه اميدوارم اين وضعيت با كسب نتايج خوب حفظ شود.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 38937
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


خدمات وبلاگ نويسان جوان

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

كد ماوس

تعبیر خواب آنلاین