بسم رب النور والنور
خوش آمدید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 25 تير 1390برچسب:, :: 15:38 ::  نويسنده : مهدی طرفی

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني
 

حامد حدادي، تنها بسكتباليست ايراني شاغل در ليگ آمريكا (NBA) به ايران بازگشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حامد حدادي، بازيكن بلند قامت تيم ملي بسكتبال و عضو تيم ممفيس گريزليز در ليگ NBA، پس از پايان بازيهاي اين فصل تيمش، از آمريكا به ايران آمد تا در تمرين‌ها و مسابقه‌هاي تداركاتي تيم ملي ايران شركت كند.

او كه طي روزهاي گذشته به ايران بازگشته بود، در تمرين تيم ملي شركت كرد، اما قصد همراهي اين تيم در اردو و بازيهاي تداركاتي اروپا را ندارد.

حدادي امشب (جمعه) به اهواز - زادگاش - باز مي‌گردد و ده روز در اين شهر با خانواده و نزديكان ديدار تازه مي‌كند و پس از آن براي ادامه تمرين‌ها به تهران باز مي‌گردد.

او از اهواز خاطرات خوشي را دارد، به طوري كه چند روز پيش عكسي از تيم بسكتبالي كه در نوجواني در اهواز در آن بازي مي‌كرد را در صفحه‌ي اجتماعي‌اش منتشر كرده بود و در زير آن نوشته بود:« تيم بسكتبال اهواز. يادش بخير. چه زود پير شديم.»

گفته مي‌شود كه او از برخي اخبار منتشر شده - در روزهاي اخير - در رسانه‌هاي ايران دلخور است و اين روزها علاقه‌اي به گفت و گو با خبرنگاران ندارد.

چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:, :: 15:42 ::  نويسنده : مهدی طرفی

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به دادگاهی شدن حامد حدادی در آمریکا گفت: تا حد توان مشکل پیش آمده برای حامد را پیگیری می‌کنیم و هر کاری لازم باشد انجام می‏دهیم.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر اینکه درگیری حامد حدادی و حضور این بازیکن در دادگاه آمریکا یک مسئله کاملا شخصی است، اظهارداشت: هنوز موفق به برقراری تماس با حامد نشده‎ام. اما فدراسیون بسکتبال وظیفه خود می‎داند که پیگیر مشکل این بازیکن باشد چون او یک قهرمان و سرمایه ملی به حساب می‎آید.

وی به این سوال که "با توجه به تاکید فدراسیون بسکتبال مبنی بر لزوم رعایت شئونات اخلاقی توسط ملی‎پوشان و محرومیت آنها در صورت رعایت نکردن این اصل، آیا این احتمال وجود دارد که حدادی هم با محرومیت از حضور در تیم ملی مواجه شود؟"، پاسخ داد.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: حامد با خانمی که قرار بوده همسرش شود اختلافاتی داشته است و به همین دلیل با هم درگیر شده‎اند و کارشان به دادگاه کشیده است. هنوز هم هیچ اتفاقی نیفتاده و اجرای حکم در صورت تخطی از دستورات قاضی است.

وی ادامه داد: این مشکلی است که برای هر فرد عادی هم ممکن است رخ دهد. این موضوع برای حدادی هم کاملا شخصی و خانوادگی محسوب می‎شود که خارج از کشور رخ داده است.

مشحون با اشاره به این بیت شعر" گنه کرد در بلخ آهنگری، به ناحق در شوشتر زدند گردن مسگری"، تصریح کرد: این موضوع و مشکل شخصی که برای حدادی پیش آمده است هیچ ارتباطی به تاکیدات فدراسیون ندارد. با بازیکنی باید برخورد شود که در عرصه بسکتبال مرتکب خلاف اخلاقی شود. جایگاه حدادی در تیم ملی همچنان محفوظ است.

وی ادامه داد: چه بسا در این مورد دست‎هایی در کار نباشند! وقتی چینی‎ها برای تضعیف تیم ملی بسکتبال ایران و جلوگیری از قهرمانی دوباره ما دست به هر کاری می‎زنند، بعید نیست در این زمینه هم نقش داشته باشند تا حامد به تیم ملی نرسد و این مسئله موجب تضعیف ترکیب تیم ملی شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه "آیا علت تاخیر حامد حدادی در پیوستن به اردوی تیم ملی همین مسئله بوده است"، خاطرنشان کرد: هنوز با حامد صحبت نکرده‎‌ام اما او دراین مدت پیگیر وضعیت باشگاهی‎اش هم بود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان خاطرنشان کرد: قرار بود حامد حدادی اواخر هفته آینده به ایران بازگردد. پیگیری می‎کنیم تا بدون هیچ مشکلی هر چه زودتر به اردو ملحق شود. ضمن اینکه رسانه‎ای شدن مشکلات شخصی افراد اصلا و به هیچ وجه درست نیست. چون بازی کردن با آبروی آنها محسوب می‏شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد حدادی، بازیکن ایرانی تیم ممفیس گریزلیز، برای پاسخگویی به اتهام درگیری با "گلناز (عسل) کربلایی نعمت معینی" در دادگاه "شلبی کانتی" حضور پیدا کرد. قاضی دادگاه او را با قید ضمانت ۱۰۰۰ دلار آزاد کرد.

سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, :: 13:11 ::  نويسنده : مهدی طرفی

بازيكن تيم بسكتبال ممفيس گريزليز به دليل مشكلاتي كه سال كذشته در ارتباط با همسرش داشت بايد در دادگاه حاضر شود.

به گزارش فارس و به نقل از ماي‌فاكس ممفيس، حامد حدادي به دليل بدرفتاري با همسرش بايد هزار دلار بپردازد و هيچ‌گونه تماس يا ارتباطي با وي نيز نداشته باشد.

آبان سال گذشته بود كه حامد حدادي و همسرش توسط پليس آمريكا دستگير شدند. همسر حدادي مدعي شده بود كه وي با او بدرفتاري كرده و او را كتك زده است. همسر حدادي دچار آسيب ديدگي‌هايي شده بود، چشماني كبود و خراش‌هايي نيز روي سر و دست‌هايش داشت. حدادي پس از آن اعلام كرده بود كه همسرش به دليل افتادن از روي تخت دچار اين آسيب‌ها شده است.

اگر ادعاهاي همسر حدادي ثابت شود، يك سال حبس و ۲۵ هزار دلار جريمه نقدي در انتظار وي خواهد بود.

گفتني است حدادي پس از انتشار اين خبرها هيچ اظهار نظري نداشته است.

سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, :: 13:7 ::  نويسنده : مهدی طرفی

يائو مينگ، ستاره بسكتبال چين و البته آسيا كه در NBA آمريكا 9 فصل درخشان را پشت سر گذاشته، روز گذشته به صورت رسمي از دنياي ورزش حرفه‌اي كنار رفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يائو مينگ در سپتامبر 1980 در شانگهاي چين به دنيا آمد. ورزش‌اش را در "شانگهاي شاركز" به عنوان يك بازيكن نوجوان آغاز كرد.اين بسكتباليست 5 سال در ليگ چين (CBA) بازي كرد و در آخرين سال بازي براي اين تيم توانست به مقام قهرماني برسد. يائو مينگ از سال 1999 وارد NBA شد و از سال 2002 توانست عملكرد حرفه‌اي خودش را نشان دهد و در هر فصل و مسابقه به عنوان يار ثابت وارد ميدان شود. در تنها دفعه‌اي كه هوستون توانست از مرحله اول پلي اف عبور كند، يائو به دليل مصدوميت بازيهاي تيمش را از دست داد. يائو مينگ فصلي فوق‌العاده را در هوستون داشت كه به عنوان سال يائو نام گرفت. يك آناليزور NBA درباره عملكرد يائو گفت: «زندگي در دو كلمه يائو مينگ است.»

در هشتم جولاي 2011 خبري منتشر شد كه مينگ به دليل آسيب ديدگي تصميم به بازنشستگي گرفته است. البته ژانگ مينجي يكي از مدير برنامه هاي يائو اين خبر را زير سوال برد و گفت يائو هنوز به طور رسمي از ميادين ملي و باشگاهي كنار نرفته است. اما او روز گذشته به صورت رسمي اعلام كرد كه ديگر ورزش قهراني را به عنوان ورزشكار ادامه نخواهد داد. اين خبر را ابتدا رسانه‌هاي آمريكايي منتشر كرده و پس از آن وب سايت فدراسيون بين‌المللي بسكتبال با انتشار آن، بر آن صحه گذاشت.

**زندگي يائو مينگ

يائو تنها فرزند پدر و مادر بلند قامتش بود كه از همان ابتدا از نظر قد و وزن از كودكان هم سن خودش رشد بيشتري داشت. يائو از همان ابتداي زندگي تحت نظر پزشك ورزشي قرار گرفت، همان پزشكي كه اعلام كرد او مي تواند تا 220 سانتي متر قامت داشته باشد. يائو بسكتبالش را در سن 9 سالگي آغاز كرد و در همان سال وارد يك مدرسه بسكتبال حرفه‌اي شد. زماني كه 13 سال داشت براي حضور در تيم شانگهاي شاركز تلاش كرد و براي حضور در اين تيم روزانه 10 ساعت به تمرين پرداخت. پس از چهار سال حضور در تيم پايه شانگهاي، در سن 17 سالگي وارد تيم بزرگسالان شد و توانست آمار 10 امتياز و 8 ريباند در هر مسابقه را براي خودش ثبت كند. فصل بعدي يائو مينگ به دليل شكستگي دوباره پا تحت الشعاع قرار گرفت. اين آسيب ديدگي در حدي بود كه مينگ گفت توانايي پرشش به اندازه 10 تا 15 سانتي متر كاهش يافته است. شانگهاي شاركز در سومين فصل بازي يائو دوباره به فينال رسيد و همانند فصل گذشته برابر بايي راكت تن به شكست داد. البته زماني كه «وانگ ژي ژي» به عنوان نخستين بازيكن چيني راهي NBA شد، بالاخره توانست بايي راكت را شكست دهد و به قهرماني برسد. در مرحله پلي آف اين فصل يائو مينگ توانست ميانگين 38.9 امتياز و 20.2 ريباند را براي خودش ثبت كند. يائو در بازي فينال توانست 21 شوت آزادش را وارد سبد كند.

**رسيدن به آرزوي NBA و آغاز دوران طلايي

يائو زماني كه به وسيله «لي يائومين» مدير و قائم مقام تيمش در سال 1999 وارد NBA شد، بسيار خوشحال بود.

در سال 2002 «يائو مينگ» تصميم به حضور حرفه‌اي در NBA گرفت. براي اين تصميم يك تيم مشاوره‌اي در كنار يكديگر جمع شدند تا ستاره چين بهترين انتخاب را داشته باشد و آينده‌اش را در بالاترين سطح ورزشي رقم بزند. «اريك ژانگ» مدير برنامه‌هايش در NBA ، «بيل دافي» ، مدير برنامه‌هايش در چين، «لو هائو» استاد اقتصاد دانشگاه شيكاگو، «جووان هوژينگا» مدير شركت تبليغاتي BDA و «بيل ساندر» اعضاي اين گروه مشاوره‌اي بودند. تمامي اعضا پيش‌بيني مي‌كردند كه يائومينگ بهترين انتخاب را دارد و عملكردش فوق العاده‌ خواهد بود، اما بسياري از باشگاه‌هاي آمريكايي نگران شرايط او در آمريكا بودند.

در مدت زمان كوتاهي پس از اين كه «ژي ژي» از آمدن به تيم ملي كنار كشيد، CBA اعلام كرد كه يائو مينگ توانايي و علاقه حضور در تيم ملي را دارد. البته آن‌ها اعلام كرده بودند كه علاقه ندارند بازيكن بلندقامتشان را به آمريكا بفرستند، مگر اين كه هوستون راكت اين سنتر چيني را به خدمت بگيرد. زماني كه هوستن راكت در نخستين تمرين يائو، اين بازيكن را انتخاب كرد،‌ يائومينگ نخستين بازيكن بين‌المللي بود كه بدون حضور در كالج‌هاي آمريكا وارد NBA شد.

** سال‌هاي آغازين در NBA

يائو مينگ در تمرين‌هاي پيش فصل هوستون راكت شركت نكرد، اما در جام جهاني 2002 در تركيب تيم ملي چين حاضر شد. پيش از آغاز نخستين فصل حضور اين سنتر آسيايي NBA بسياري از كارشناسان بسكتبال‌ آمريكا همچون «بيل سيمون» و «ديك وتيل» اعتقاد داشتند يائو در آمريكا موفق نخواهد بود.

سنتر جوان چيني در نخستين تجربه برابر اينديانا به ميدان رفت. با عملكردي كه بدون امتياز بود و تنها دوريباند به همراه داشت تا باعث شود در هفت مسابقه نخست ميانگين 14 دقيقه حضور و چهار گل را داشته باشد.

نخستين گل يائو مينگ در NBA برابر دنور بود. شرايط اين بسكتباليست چيني بهتر و بهتر مي‌شد تا اين كه برابر ليكرز 20 امتياز به دست آورد.

** نبرد برابر شكيل اونيل

پيش از نخستين رودرويي با ستاره بسكتبال‌ آمريكا «شكيل اونيل»، اتفاق جالبي بين اين دو سنتر قدرتمند افتاد. در 17 ژانويه 2003 اونيل در نشست خبري گفت: "به يائو بگوييد، چينگ چانك، يانك، واه، آه، لوه" كه اشاره مستقيم به اتهام‌هاي نژاد پرستي برابر يائو مينگ داشت، البته شكلات بسكتبال‌ آمريكا صحبت‌هايش را تنها يك شوخي دانست و يائو مينگ نيز آن را قبول كرد، اما اين بازيكن چيني در پاسخ بيان كرد: "آسيايي‌ها شوخي را دوست ندارند."

نبرد بين اين دو بازيكن آغاز شد، در همان ابتداي بازي يائو مينگ شش امتياز كسب و شوت‌هاي اونيل را با دو بلاك متوقف كرد. ‌در انتهاي نبرد يائو مينگ توانست با 10 امتياز و 10 ريباند و شش بلاك به كارش پايان دهد و اونيل با 30 امتياز و 13 ريباند ركوردي فوق‌العاده‌ ثبت كرد.

** آغاز اعتماد به يائو مينگ در مهد بسكتبال‌

پيش از آغاز سال دوم دانشجويي يائو، «رادي تامجانكوويچ» سرمربي هوستون استعفا داد و «جف ون گاندي» سكان هدايت اين تيم را در دست گرفت.

اين مربي از همان ابتدا به استراتژي حمله تاكيد كرد و باعث شد تا يائو مينگ يكي از پايه‌هاي برنامه‌هاي او شود. اين شرايط باعث شد تا يائومينگ در فوريه 2004 برابر آتلانتا 41 امتياز و هفت پاس منجر به گل را به نامش ثبت كند. درخشش يائو مينگ در هوستون ادامه پيدا كرد تا در دو سال پياپي بهترين سنتر شروع كننده NBA شود.

در تابستان 2004 هوستون راكت فصل نقل و انتقالات را خوب آغاز كرد و تريسي مگ گريدي را به خدمت گرفت، البته «استيون فرانسيس» و «كاتينو مايلي» را به اورلاندو داد. يائو مينگ درباره اين دو بازيكن گفت: "هم تيمي‌هاي من خوب بودند و به من كمك كردند، اما تجربه حضور در كنار مك گريدي بسيار هيجان انگيز است. او كارهاي فوق‌العاده‌اي در ميدان انجام مي‌دهد.

** شكستن ركورد مايكل جردن

پس از فصل نقل و انتقالات پيش‌بيني مي‌شد كه هوستون عملكرد فوق العاده‌ اي خواهد داشت. مك گريدي و يائو در تيم ستارگان NBA انتخاب شدند و سنتر چيني هوستون توانست ركورد راي گيري طرفداران بسكتبال‌ را كه پيش از آن در اختيار مايكل جردن بود را بشكند. هوستون در اين فصل 51 پيروزي كسب كرد و در كنفرانس غرب پنجم شد.

** 2011 ـ 2005 فصل‌هاي خاموشي ستاره چيني

پس از حضور نداشتن در دو مسابقه از 246 پيكار در سه سال حضورش در NBA، يائومينگ در چهارمين فصل ورزش حرفه‌اي بايد پشت خط نشيني را تجربه مي‌كرد.‌ التهاب استخواني و آسيب ديدگي در پاي چپ باعث شد تا يائو قوزك پايش را به تيغ جراحان بسپارد. در 18 دسامبر 2005 براي استراحت در 21 مسابقه حاضر نشد، اما دوباره بيشترين راي طرفداران را به خود اختصاص داد.

** 25 امتياز در هر مسابقه در فصل پنجم

سنتر چيني هوستن راكت پنجمين فصل حضور حرفه‌اي‌اش را به خوبي دنبال كرد تا اين كه خبري مبني بر مصدوميت يائومينگ از ناحيه پاي چپ منتشر شد. آسمانخراش چيني تعطيلات فصل را از دست داد ، اما خود را براي المپيك 2008 آماده كرد و در تيم ملي چين درخشيد.

در سوم مارچ 2008 مينگ در چين عمل جراحي موفقي را پشت سر گذاشت و پس از چهار ماه استراحت به ميادين بازگشت و توانست فصل ششم را با 55 پيكار و كسب 22 امتياز در هر مسابقه به پايان برساند. پس از فصل 5ـ 2004 يائومينگ توانست نخستين فصل كاملش را با 72 مسابقه پشت سر بگذارد. يائو مينگ مسابقه‌ها را يكي پس از ديگري پشت سر مي گذاشت كه پس از پيروزي 100 بر 92 در مرحله دوم پلي آف كنفرانس غرب برابر ليكرز از ناحيه قوزك پا دچار آسيب ديدگي شد. يائو مينگ درباره آسيب ديدگي اش گفت: "نيازي به جراحي ندارم و به زودي به ميدان باز مي گردم، اما پس از مدتي تهديد آميز بودن آسيب ديدگي مشخص شد."

** جولاي 2009، ماه روشن شدن وضعيت يائومينگ

در جولاي 2009 يائومينگ آسيب ديدگي را با دكترش در ميان گذاشت، عمل جراحي براي ترميم استخوان يائومينگ باعث شد تا سنتر چين فصل 10 ـ 2009 را بازي نكند.

در فصل 11 ـ 2010 كادر فني هوستون راكت تصميم گرفتند تنها 24 دقيقه در هر مسابقه از يائو استفاده كنند. اين تصميم براي حفظ شرايط بدني سنتر چيني بود. در 16 دسامبر 2010 خبري منتشر شد كه قوزك پاي چپ آسمان خراش چيني دوباره آسيب ديده است كه به مصدوميت گذشته اش مربوط مي‌شود.

** مصدوم، اما محبوب بسكتبال‌ دوستان

در ژانويه 2011 در نهمين فصل حضورش براي هشتمين بار با راي مردم بهترين سنتر كنفرانس غرب شد، محبوبيت او با افزايش آسيب ديدگي‌اش بيشتر مي‌شد و همچنان نامش بر سر زبان بسكتبال‌ دوستان بود.

** زندگي مشترك

يائومينگ در 17 سالگي اولين و آخرين دختري را كه ديده بود، براي زندگي مشترك انتخاب كرد. دختري بسكتباليست كه در ابتدا به يائو علاقه اي نداشت، اما هديه جالب يائومينگ بالاخره او را به وي نزديك كرد. سنتر چيني تمامي نشانه‌ها و لباس‌هاي المپيك 2000 را جمع كرده بود و به «يي لي» هديه داد،‌ همين هديه كوچك باعث شد، اين دختر بسكتباليست، يائومينگ را به عنوان همسرش انتخاب كند. رابطه «يي لي» و يائومينگ در المپيك 2004 رسانه‌اي شد و اين دو در 6 آگوست 2007 با يكديگر ازدواج كردند.

21 مي 2010 يائومينگ فرزند دخترش را «امي» نام گذاشت. اين دختر در هوستون آمريكا به دنيا آمد.

** يائو مينگ بر روي قوطي نوشابه

يائومينگ نخستين ورزشكار چيني بود كه در دوران ورزش حرفه‌اي اش توانست درآمد و شهرت منحصر به فردي به دست بياورد. در سال 2008 درآمدي نزديك به 51 ميليون دلار داشت . قرار دادهاي تبليغاتي يائو با شركت «نايكي» به شهرت او افزود. پس از «نايكي» يائومينگ با «ريباك» قرار داد همكاري امضا كرد.

پپسي، كوكاكولا ، مك دونالد و اپل ديگر برندهايي بودند كه يائومينگ در آن‌ها حضور داشت. شايد قرار گرفت عكس اين سنتر چيني بر روي قوطي هاي نوشابه كوكاكولا براي هيچ ورزشكار ديگري اتفاق نيفتد.

** ورزشكاري قدرتمند و هم وطني مهربان

در سپتامبر 2007 در مزايده اي شركت كرد كه براي حمايت از كودكان چيني محروم از مزاياي اجتماعي 965 هزار دلار در پي داشت. پس از زلزله سال 2008 با بزرگان چين همچون «جكي چان» همكاري كرد تا به خسارت ديدگان كمك كند. يائومينگ براي بازسازي ساختمان‌ها و مدارس نزديك به دو ميليون دلار هزينه كرد.

** خبري بد براي خاطرات جواني يائومينگ

در 19 جولاي 2009 يائومينگ متوجه شد كه تيم شانگهاي شاركز چين به دليل مشكل مالي توانايي حضور در ليگ چين را ندارد و از بسكتبال‌ حرفه‌اي كنار كشيده است.

** كفش‌هاي بزرگ، آويزان بر روي ديوار

امروز پاهاي بزرگ و قدرتمند يائومينگ ديگر توانايي نگاه داشتن قامت استوار او را ندارند.

اين ستاره بسكتبال‌ آسيا به جايي رسيده كه آرزوي هر بسكتباليستي است.‌ آسمان‌خراش چيني به پايان دوران طلايي اش البته در ميدان مسابقه رسيده است. يائو شايد ديگر توپ به دست نشود، اما همچنان بهترين و پرطرفدارترين خواهد بود. كفش‌هاي بزرگ اين ورزشكار چيني آويزان خواهد شد، اما شايد ديگر يائومينگ ديگري از آسيا ظهور نكند تا جاي ستاره بسكتبال‌ دنياي شرق را در ميدان‌هاي غربي پر كند. از امروز هيچ توپ بسكتبالي شانس قرار گرفتن در دستتان پر قدرت «يائومينگ» را نخواهد داشت.

حالا پس از اسطوره لاجوردي پوشان فوتبال دنيا نوبت سرخ پوشان بسكتبال دنيا است تا با يك اسطوره خداحافظي كنند.

 

گزارش از خبرنگار ايسنا، عنايت‌الله حسينيان


باشگاه

 
حامد حدادي، ستاره تيم ملي بسكتبال ايران كه تجربه ۳ فصل حضور در ممفيس گريزليز در ليگ حرفه‌اي بسكتبال آمريكا NBA را دارد، با اتمام قراردادش در اين فصل براي ماندن از باشگاه ممفيس پيشنهاد دريافت كرد و قرارداد مقدماتي امضا شد.
 

ممفيش گريزليز براي تمديد قرارداد با ستاره بسكتبال ايران به توافق اوليه رسيد و قرارداد داخلي امضا كرد.

به گزارش رسانه ایران و به نقل از خبرگزاری فارس؛ حامد حدادي، ستاره تيم ملي بسكتبال ايران كه تجربه ۳ فصل حضور در ممفيس گريزليز در ليگ حرفه‌اي بسكتبال آمريكا NBA را دارد، با اتمام قراردادش در اين فصل براي ماندن از باشگاه ممفيس پيشنهاد دريافت كرد و قرارداد مقدماتي امضا شد.

باشگاه ممفيس براي تمديد قرارداد با حدادي تا ۹ تيرماه فرصت داشت و بر همين اساس قرارداد ابتدايي با اين بازيكن امضا شد تا او بازيكن آزاد محسوب نشود.

به نقل از سایت كامريكال اپيل، كريس والاس، مدير باشگاه ممفيس در اين باره گفت: توافقات اوليه با حدادي صورت گرفته و قرارداد داخلي هم امضا شده است. اين كار براي آن صورت گرفت كه او بازيكن آزاد محسوب نشود.

وي ادامه داد: با عقد اين قرارداد داخلي پيشنهادهايي كه به حدادي مي‌شود بايد مورد بررسي باشگاه قرار بگيرد.

باشگاه ممفيش تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارد وضعيت

 
باشگاه ممفيش تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارد وضعيت قرارداد خود با حدادي را نهايي كند. مبلغ پيشنهادي باشگاه ممفيس به حدادي براي يك فصل ۲ ميليون دلار است.
 

قرارداد خود با حدادي را نهايي كند. مبلغ پيشنهادي باشگاه ممفيس به حدادي براي يك فصل ۲ ميليون دلار است.

حدادي در اين فصل ۳۱ بازي را براي ممفيس انجام داد كه در اين مدت ۵۱۷ شوت به سمت سبد حريفان پرتاب كرد.

 

 

جمعه 3 تير 1390برچسب:, :: 15:10 ::  نويسنده : مهدی طرفی

به گزارش برنا به نقل از بی‌بی‌سی، قرارداد سه جانبه بازیکنان، صاحبان تیم ها و مسئولان لیگ بسکتبال ملی آمریکا در ماه ژوئن به پایان می رسد و ادامه این لیگ در فصل های آینده در گروی عقد قرارداد همکاری جدیدی است.

لیگ شش میلیارد دلاری NBA اکنون در خطر تعطیلی است. از سویی بازیکنان این لیگ درخواست سهم بیشتری از درآمد‌های کلی لیگ را دارند و از سوی دیگر صاحبان لیگ خواهان پرداخت حقوق کمتری برای بازیکنان هستند.

بسکتبال ان بی ای در اوج
پس از سالهای طلاییِ مایکل جوردن و شیکاگو بولز، لیگ ملی بسکتبال آمریکا هیچ گاه تا این حد مورد توجه ورزش دوستان در سطح بین المللی نبوده است. این لیگ به تنهایی به اندازه مجموع تمام لیگ های ملی این کشور،‌ان اچ ال (هاکی) - ان اف ال (فوتبال)- آم ال بی (بیس بال) ، ابرستاره های افسانه ای دارد.

به لحاظ جایگاه بین المللی و دوستداران این لیگ در خارج از آمریکا، ان بی ای با دیگر لیگ های ملی این کشور قابل مقایسه نیست.

از نظر پیشرفته بودن تکنولوژی و استفاده از فناوری های ارتباطات و شبکه های اجتماعی، ان بی ای از دیگر لیگ ها حرفه ای بسیار جلوتر است. پخش تلویزیونی بازی های حذفی امسال تمامی رکوردهای برنامه های زنده را شکسته است.

حتی برای اولین بار در تاریخ این لیگ دوستداران این ورزش بازی های حذفی را حتی بعد از حذف تیمشان تماشا می کردند. سال گذشته این لیگ بیش از شش میلیارد دلار در آمده داشته است اما صاحبان تیم ها سیصد میلیون دلار ضرر کرده اند.

ساز و کار لیگ
سال گذشته ان بی ای بیش از شش میلیارد دلار در آمده داشته است.
فعالیت این لیگ بر اساس یک قرارداد چند جانبه بین اتحادیه صنفی بازیکنان حرفه ای بسکتبال، سازمان لیگ ملی بسکتبال و نمایندگان صاحبان تیمها میسر می شود.

این قرارداد هر چند سال یکبار تمدید شده و اجازه کار برای چند سال اینده را به طرفهای قرارداد می دهد. مهلت قرارداد جاری که در سال ۲۰۰۵ منعقد شده است فقط شش سال بود که در پایان ژوئن امسال خاتمه خواهد یافت.

اگر این سه طرف قرارداد قبل از شروع فصل آینده به توافق نرسند لیگ ان بی ای با تمام سابقه درخشان و ابر ستاره‌های افسانه‌ای اش منحل خواهد شد.

چالش های تیم داری در ان بی ای
مشکلات زیادی در راه کسب توافق بین این سه طرف وجود دارد که در راس آنها مشکلات مالیِ ناشی از سیصد میلیون دلار ضرر صاحبان تیمهاست.

کاهش تمایل طرفداران به حضور در استادیوم ها به دلیل وضع بد اقتصادی در آمریکا، تمایل طرفداران به تماشای بسکتبال روی پرده بزرگ تلویزیون‌ها در خانه و کاهش فروش بلیت و کاهش درآمد سرویس های جنبی (‌پارکینگ، رستوران، ‌لباس فروشی) در استادیوم ها و نهایتا قراردادهایی با دستمزدهای بی رویه برای بازیکنانی که کم بازی می کنند، بخشی از مشکلات مزمن تیمداری در این لیگ است.

حتی استادیوم های پر زرق و برق ان بی ای ‌که جدیدترین آنها پانزده سال پیش ساخته شده، به لحاظ ظرفیت کلی و تعداد کم صندلی‌‌های مرغوب مشکل ساز شده‌اند. این استادیوم ها به حدی بزرگ هستند که جای نشستن بخش عمده ای از تماشاگران گونه ای است که با آنکه بلیت های گرانی خریده اند، در جریان بازی قرار نمی گیرند.

بسیاری از بازیکنانی که قراردادهای طولانی مدت با دستمزدهای زیاد دارند، با حضور بی انگیزه خود در میدان سوددهی تیم ها و در نهایت لیگ را به مخاطره انداخته اند. در راس آنها ریچارد همیلتون با ۱۲ میلیون،‌ وینس کارتر با ۱۷ میلیون، بارون دیویس با ۱۳ میلیون و یاو مینگ با ۱۸ میلیون دلار قرار دارند.

این بازیکنان که بعضا در گذشته از ستارگان این لیگ بوده اند در فصل جاری عملکردی ضعیف تر از بازیکنان لیگ آماده سازی داشته اند و تنها به دلیل قرارداد های طولانی مدت این دستمزدها برایشان تضمین شده است.

آیا در دقیقه نود توافقی حاصل خواهد شد؟
این روزها، همزمان با برگزاری بازی های نهایی ان بی ایِ، در هتل هایی در دالاس و میامی، ‌نمایندگان طرفهای ذینفع لیگ پشت درهای بسته در حال جر و بحث هستند. از این مذاکرات تاکنون کوچکترین تفاهمی حاصل نشده است.

کاهش دستمزدها، تقسیم متفاوت درآمد لیگ بین اعضا و کاهش مدت زمان قرارداد بازیکنان از مهمترین محورهای این مذاکرات است. لیگی که امسال در قله موفقیت بود اکنون در سراشیبی نابودی قرار دارد

 

تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز تا 30 ژوئن (9 تیر) فرصت دارد تا در خصوص تمدید قرارداد با حامد حدادی به ارزش 2 میلیون دلار تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئولان ممفیس برای فصل جدید رقابت های لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا رایزنی های خود را با بازیکنان تیمشان انجام داده اند. به همین منظور با پیشنهاد قراردادی 5/4 میلیون دلاری به مارک گاسول، خواستار ادامه حضور این ملی پوش اسپانیایی در تیم خود شدند.

بر پایه گزارش کامرشال اپیل، "مایکل هیسلی"، مالک باشگاه ممفیس گریزلیز، در نظر دارد باب گفتگو با حامد حدادی، بازیکن ایرانی ممفیس را هم باز کند. این تیم تا 30 ژوئن فرصت دارد تا با ارائه پیشنهادی 2 میلیون پوندی، این بازیکن را در این تیم نگاه دارد در غیر این صورت حدادی بازیکن آزاد اعلام خواهد شد.

سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 14:37 ::  نويسنده : مهدی طرفی

سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 14:32 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, :: 17:2 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اونيل هميشه در يادمون مي مونه..........

دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, :: 11:39 ::  نويسنده : مهدی طرفی

تیم بسکتبال دالاس ماوریکس برای نخستین بار به عنوان قهرمانی رقابت‌های بسکتبال آمریکا (NBA) دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دالاس در دیدار با میامی هیت با نتیجه 105 بر 95 به برتری رسید تا در مجموع با برتری 4 بر 2 به عنوان قهرمانی رقابت های NBA دست پیدا کند.

"درک نوویتزکی" که با میانگین امتیاز 26 به عنوان برترین بازیکن رقابت های این فصل انتخاب شد، گفت: ما یک نیمکت فوق‌العاده داریم که در بازی با میامی هیت آن را دیدیم. بازیکنان تیم ما به پیروزی ایمان داشتند و بازی های باخته را با برد پشت سر می گذاشتند.

بر پایه گزارش رویترز، ماوریکس در سال 2006 هم به دیدار پایانی راه پیدا کرد اما در مجموع 6 دیدار به میامی باخت.

"ریک کارلیسل"، سرمربی تیم دالاس، در پایان دیدار اظهار داشت: تردیدی وجود ندارد که نوویتزکی با انعطافی که در این دیدارها از خود نشان داد، بهترین بازیکن این فصل بود.

 

دو تيم بسكتبال دالاس و ميامي با پيروزي برابر حريفان‌شان در مرحله نيمه نهايي بسكتبال حرفه‌اي آمريكا (NBA) به فينال اين رقابت ها راه پيدا كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در فينال كنفرانس‌هاي غرب و شرق بسكتبال حرفه اي آمريكا دو تيم دالاس و ميامي با پيروزي برابر حريفان به مقام قهرماني كنفرانس خود دست پيدا كردند تا پس از آن در بازي پاياني رقابت‌هاي بسكتبال حرفه اي آمريكا (NBA) به مصاف هم بروند.

در كنفرانس شرق دو تيم ميامي هيت و شيكاگو بولز براي پنجمين بار پياپي برابر هم صف‌آرايي كردند كه در انتها اين تيم ميامي بود كه توانست با نتيجه 83 بر 80 به چهارمين پيروزي‌اش دست پيدا كند و به عنوان تيم نخست كنفرانس شرق قدم در بازي فينال بگذارد.

در اين مسابقه "لبرون جيمز" با كسب 28 امتياز، انجام 11 ريباند و 6 پاس منجر به گل، بهترين ميامي و "دريك رز" با كسب 25 امتياز، انجام 5 ريباند و 8 پاس منجر به گل، بهترين شيكاگو بود.

در كنفرانس غرب دو تيم دالاس و اوكلاهاما نيز براي پنجمين بار برابر هم صف‌آرايي كردند كه در انتها اين دالاس بود كه توانست با نتيجه 100 بر 96 به پيروزي برسد و چهارمين برد خود را جشن بگيرد. با اين نتيجه دالاس به عنوان قهرمان كنفرانس غرب به ديدار پاياني ليگ بسكتبال حرفه اي آمريكا (NBA) راه پيدا كرد و حريف ميامي‌هيت، شد.

دو شنبه 26 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 13:6 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال ممفيس كه حامد حدادي ملي پوش بسكتبال ايران را در اختيار دارد با قبول چهارمين شكستش برابر اوكلاهاما از رسيدن به فينال كنفرانس غرب بازماند.

به گزارش خبرنگار خبراگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم بسكتبال ممفيس در هفتمين ديدارش برابر اوكلاهاما با نتيجه 105 بر 90 تن به شكست داد تا با قبول چهارمين شكست برابر اين تيم از رسيدن به فينال كنفرانس غرب بازبماند.

هم تيمي‌هاي حامد حدادي در اين ديدار كوارترهاي اول و دوم را با نتيجه مشابه 21 بر 17 واگذار كردند تا نيمه نخست با پيروزي اوكلاهاما به پايان برسد. نيمه دوم اين مسابقه حساس نيز با برتري اوكلاهاما آغاز شد. اين تيم كوارترهاي سوم و چهارم را نيز با نتايج 30 بر 24 و 33 بر 32 به سود خود به پايان رساند تا با كسب چهار پيروزي از مجموع هفت ديدار به ديدار پاياني كنفرانس غرب ليگ بسكتبال حرفه اي آمريكا(NBA) راه پيدا كند و حريف تيم دالاس شود.

حامد حدادي در اين ديدار نزديك به 3 دقيقه در زمين حاضر و با كسب دو امتياز و انجام دو ريباند به كار خود پايان داد.

در نخستين ديدار پاياني كنفرانس شرق كه دو تيم مدعي شيكاگو بولز و ميامي هيت برابر هم صف‌آرايي كردند اين تيم شيكاگو بود كه توانست با نتيجه 103 بر 82 به پيروزي برسد.

در اين ديدار "كريس بوش" با كسب 30 امتياز و انجام 9 ريباند بهترين بازيكن ميامي و در طرف مقابل "لول دنگ" با كسب 21 امتياز و انجام 7 ريباند بهترين بازيكن شيكاگو بولز بود.

دو شنبه 19 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 13:56 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال ممفيس گريزليز كه حامد حدادي ملي پوش بسكتبال ايران را در اختيار دارد توانست در سومين نبردش برابر اوكلاهاما به دومين پيروزي دست پيدا كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ممفيس در سومين ديدارش برابر اوكلاهاما در مرحله نيمه نهايي كنفرانس غرب با نتيجه 10 بر 93 به پيروزي رسيد. ممفيس در كوارتر اول با نتيجه 22 بر 20 به پيروزي رسيد اما كوارترهاي دوم و سوم را با نتايج 31 بر 21 و 25 بر 20 واگذار كرد تا كوارتر پاياني تعيين كننده پيروز اين ديدار باشد. كوارتر چهارم اين ديدار نيز با نتيجه 23 بر 10 به سود ممفيس به پايان رسيد تا هر دو تيم در وقت قانوني به نتيجه تساوي برسند. در وقت اضافه اول اين تيم ممفيس بود كه توانست با نتيجه 15 بر 7 به پيروزي برسد و دومين پيروزي اش را در مرحله نيمه نهايي جشن بگيرد.

حامد حدادي پس از غيبت در دو ديدار توانست حضوري پنج دقيقه اي در تركيب تيمش داشته باشد و با كسب پنج امتياز به كارش در اين ديدار پايان دهد.

در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي كنفرانس غرب، دو تيم لوس‌آنجلس ليكرز و دالاس براي چهارمين بار برابر هم صف‌آرايي كردند كه در انتها تيم دالاس توانست به چهارمين پيروزي خود برابر مدافع عنوان قهرماني دست پيدا كند و نخستين تيم راه يافته به فينال كنفرانس غرب باشد. دالاس در اين ديدار با نتيجه 122 بر 86 به پيروزي رسيد.

مرحله نيمه نهايي كنفرانس شرق NBA نيز برگزار شد. شيكاگو كه براي چهارمين بار به مصاف آتالانتا رفته بود با نتيجه 100 بر 88 تن به شكست داد تا اين دو تيم در مجموع چهار ديدار در عدد 2 برابر باشند.

در همين چارچوب تيم بوستون به مصاف ميامي رفت كه در انتها با نتيجه 97 بر 81 تن به شكست داد تا اين تيم ميامي باشد كه در مجموع سه ديدار از حريف خود پيشي بگيرد.

دو شنبه 19 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 13:56 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال ممفيس گريزليز كه حامد حدادي ملي پوش بسكتبال ايران را در اختيار دارد توانست در سومين نبردش برابر اوكلاهاما به دومين پيروزي دست پيدا كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ممفيس در سومين ديدارش برابر اوكلاهاما در مرحله نيمه نهايي كنفرانس غرب با نتيجه 10 بر 93 به پيروزي رسيد. ممفيس در كوارتر اول با نتيجه 22 بر 20 به پيروزي رسيد اما كوارترهاي دوم و سوم را با نتايج 31 بر 21 و 25 بر 20 واگذار كرد تا كوارتر پاياني تعيين كننده پيروز اين ديدار باشد. كوارتر چهارم اين ديدار نيز با نتيجه 23 بر 10 به سود ممفيس به پايان رسيد تا هر دو تيم در وقت قانوني به نتيجه تساوي برسند. در وقت اضافه اول اين تيم ممفيس بود كه توانست با نتيجه 15 بر 7 به پيروزي برسد و دومين پيروزي اش را در مرحله نيمه نهايي جشن بگيرد.

حامد حدادي پس از غيبت در دو ديدار توانست حضوري پنج دقيقه اي در تركيب تيمش داشته باشد و با كسب پنج امتياز به كارش در اين ديدار پايان دهد.

در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي كنفرانس غرب، دو تيم لوس‌آنجلس ليكرز و دالاس براي چهارمين بار برابر هم صف‌آرايي كردند كه در انتها تيم دالاس توانست به چهارمين پيروزي خود برابر مدافع عنوان قهرماني دست پيدا كند و نخستين تيم راه يافته به فينال كنفرانس غرب باشد. دالاس در اين ديدار با نتيجه 122 بر 86 به پيروزي رسيد.

مرحله نيمه نهايي كنفرانس شرق NBA نيز برگزار شد. شيكاگو كه براي چهارمين بار به مصاف آتالانتا رفته بود با نتيجه 100 بر 88 تن به شكست داد تا اين دو تيم در مجموع چهار ديدار در عدد 2 برابر باشند.

در همين چارچوب تيم بوستون به مصاف ميامي رفت كه در انتها با نتيجه 97 بر 81 تن به شكست داد تا اين تيم ميامي باشد كه در مجموع سه ديدار از حريف خود پيشي بگيرد.

چهار شنبه 14 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 11:20 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال‌ ممفيس كه حامد حدادي، ملي پوش ايران، را در اختيار دارد در دومين ديدار خود از مرحله نيمه نهايي ليگ حرفه‌اي آمريكا برابر اوكلاهاما تن به شكست داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم بسكتبال‌ ممفيس كه هم اكنون حامد حدادي ملي پوش بسكتبال‌ ايران را در اختيار دارد، در دومين ديدار خود در مرحله نيمه نهايي ليگ حرفه‌اي آمريكا (NBA) در كنفرانس غرب برابر اوكلاهاما با نتيجه 111 بر 102 تن به شكست داد.

هم تيمي‌هاي حامد حدادي ، كوارتر نخست را با نتيجه 28 بر 17 واگذار كردند، اما كوارترهاي دوم و سوم را با نتايج 27 بر 26 و 24 بر 22 به پيروزي رسيدند تا نتيجه اين ديدار نزديك در كوارتر پاياني مشخص شود. در كوارتر چهارم اين تيم اوكلاهاما بود كه توانست با نتيجه 35 بر 34 به پيروزي برسد تا تعداد پيروزي‌هاي هر دو تيم در عدد يك برابر شود.

حامد حدادي ملي پوش بسكتبال‌ ايران در اين ديدار نيز در تركيب تيم ممفيس قرار نداشت.

در ديگر ديدار مرحله نهايي ليگ حرفه‌اي آمريكا در كنفرانس شرق تيم بسكتبال‌ ميامي توانست دومين پيروزي خود را برابر بوستون به دست بياورد. ميامي‌ها اين ديدار را با نتيجه 102 بر 91 به سود خود به پايان رسانده بودند.

شنبه 10 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال ممفيس كه حامد حدادي ملي پوش بسكتبال ايران را در اختيار دارد با پيروزي برابر سن‌آنتونيو به جمع هشت تيم نخست ليگ آمريكا(NBA) راه پيدا كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم بسكتبال ممفيس توانست با كسب چهارمين پيروزي برابر سن‌آنتونيو جواز حضور در مرحله يك چهارم پاياني ليگ حرفه‌اي آمريكا (NBA) را به دست بياورد. ممفيس در آخرين ديدارش برابر سن‌آنتونيو توانست اين تيم را با نتيجه 99 بر 91 شست دهد و با چهار پيروزي از شش ديدار به مرحله بعدي صعود كند.

ممفيس در مرحله يك چهارم پاياني بايد برابر اوكلاهاما صف آرايي كند. نخستين ديدار اين دو تيم روز يكشنبه برگزار مي‌شود.

چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, :: 16:2 ::  نويسنده : مهدی طرفی

شكست ليكرز برابر سن‌آنتونيو

تيم بسكتبال ممفيس گريزليز در حضور ملي‌پوش ايراني خود برابر پورتلند شكست خورد.

تيم ممفيس گريزليز در ادامه رقابت‌هاي ليگ بسكتبال آمريكا صبح امروز در هشتاد و يكمين بازي اين فصل خود برابر پورتلند بليزرز تن به شكست 102 بر 89 داد تا شاگردان ليونل هالينز سي و پنجمين ناكامي خود را تجربه كنند.

حامد حدادي، ملي‌پوش ايراني ممفيس در اين ديدار 20 دقيقه براي تيم خود به ميدان رفت كه در اين مدت 9 امتياز و 10 ريباند را به نام خود ثبت كرد و با وجود شكست ممفيس عملكرد قابل قبولي را از خود به جا گذاشت.

در ديگر ديدارهاي امروز لس آنجلس ليكرز در ديدار صدرنشينان كنفرانس غرب برابر سن آنتونيو اسپرس با حساب 102 بر 93 شكست خورد و شيكاگو بولز هم مقابل نيويورك نيكس به پيروزي 103 بر 90 دست يافت.

http://www.irupload.ir/images/0njsyyr5gpnkjqvt4ue.jpg

دو شنبه 22 فروردين 1390برچسب:, :: 17:17 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

لیگ بسکتبال آمریکا

 

حامد حدادی بسکتبالیست کشورمان با درخشش در بازی ممفیس مقابل نیواورلئان، بار دیگر خبرساز شد.
 
به گزارش برنا، بازی های بسکتبال حرفه ای آمریکا در حالی روزهای پایانی خود در لیگ را پشت سر می گذارد که تکلیف تیم های صعود کننده به مرحله پلی آف مشخص شده و از این پس سه یا چهار بازی آخر تیم ها بیشتر جنبه تشریفاتی دارد.
 
اما در بازی های بامداد امروز ممفیس موفق شد با درخشش حامد حدادی 111-89 نیواورلئان را شکست دهد و خودش را آماده رویارویی با سن انتونیو در مرحله پلی آف کند. در این دیدار حدادی بیش از 19 دقیقه در میدان حضور داشت و موفق به ثبت 9امتیاز، 7 ریباند و یک پاس منجر به امتیاز شد تا باردیگر در لیگ آمریکا خبرساز شود. 
 
در این دیدار "او جی مایو" از ممفیس با کسب 18 امتیاز ستاره میدان بود و "کریس پال" گارد راس تیم نیواورلئان علیرغم حضور 28 دقیقه ای در میدان در اتفاقی نادر نتوانست هیچ امتیازی کسب کند.
 
نتایج سایر بازی ها به شرح زیر است: 
میامی100-بوستون77
اورلانو99-شیکاگو102
شارلوت101-دیترویت112
ایندیانا109-نیویورک110
گلدن استیت 103-ساکرامنتو104
لیکرز106-اوکلاهاما120
تورنتو99-نیوجرسی92
دالاس115-فینیکس90
یک شنبه 21 فروردين 1390برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

گردهمایی گاوهای خشمگین شیکاگو
- به نوشته همشهری جوان قبل از عید شیکاگوبولز دست به کار جالبی زد و سران این باشگاه به مناسبت بیستمین سالگرد اولین قهرمانی‌شان در NBA تمام ستاره‌های جاودان اوایل دهه 1990 میلادی را گرد هم جمع کردند تا ضمن مرور خاطرات شیرین آن دوران به یاد همه بیاورد که «گاوهای خشمگین» شیکاگو چه تیم بزرگ و معروفی بودند .

اسکاتی پیپن، هوراس گرانت، دنیس رادمن و از همه مهم‌تر مایکل جردن بعد از حدود 20 سال با هیبتی جدید دور هم جمع شدند صحبت کردند گفتند خندیدند اشک ریختند عکس گرفتند و برای بولز آرزوی موفقیت دوباره کردند.

20 سال پیش بود همه حرف از لس‌آنجلس، بوستون سلتیکس و دیترویت پیستونس می‌زدند قهرمانی دست این سه تیم می‌چرخید و در هر زمین و زمانی مهارناپذیر بودند 40 سال از تاریخ NBA می‌گذشت و شیکاگوبولز که خودش 24 سال بیشتر نداشت نه مقامی به دست آورده بود و نه در این اندازه‌ها ظاهر شده بود. 20 سال اول کار شیکاگوبولز را دوران ماقبل جردن می‌نامند درسال 1984 اما جردن یک متر و 98 سانتی‌متری ترکه‌ای و سیاه که در مسابقات کالج بسکتبال در آمریکا درخشیده بود از کارولینای شمالی به شیکاگو رفت و با تیم بولز قرارداد بست و البته فرصت زیادی برای بازی به دست نمی‌آورد و مجبور بود برای گرفتن مدرکش تا سال 1986 به کارولینا برگردد و سر کلاس حاضر شود.

درسش که تمام شد و تبدیل شد به بازیکن ثابت تیم و شماره 23 را به تن کرد. یک سال بعد اسکاتی پپین بهترین آسمان فوروارد تاریخ NBA که آن زمان 21 سال بیشتر نداشت به جردن پیوست و این آغاز راه دوستی این دو در مسیر افتخار بود.

سال 1991 جردن و پیپن با درخشش وصف‌ناپذیر خود اولین قهرمانی شیکاگوبولز را رقم زدند و ناباورانه در فینال پلی‌آف NBA لس‌آنجلس لیکرز را 4 بر یک و با اختلافی فاحش شکست دادند. در پلی‌آف دو تیم حداکثر هفت بار با هم بازی می‌کنند و تیمی که زودتر به چهارمین پیروزی‌اش برسد برنده اعلام می‌شود «گاوخونی‌«‌های شیکاگو هم زیباترین شب این شهر را در 12 ژوئن سال 1991 رقم زدند و با پیروزی 108 بر 101 با چهارمین برخود مقابل لیکرز به اولین قهرمانی‌شان رسیدند.

در حالی که جردن از همان سال تبدیل شد به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان NBA درخشش او و پیپن ادامه پیدا کرد. شیکاگو بولز سال بعد ضمن قهرمانی دوباره در این مسابقات بهترین عملکرد تاریخ خود را به نمایش گذاشت. این بار پرتلند بلیزر بود که زیر فشار سنگین حملات بولز تاب نیاورد و قهرمانی را دو‌دستی تقدیم این تیم کرد.

جردن: هنوز هم می‌شود

وقتی در سالن یونایتد سنتر جردن با کت‌وشلوار طوسی‌اش پشت میکروفن رفت، صدای انفجار هواداران، شیکاگو و کل ایلینویز را لرزاند. او که یک قدم جلوتر از دوست صمیمی‌اش پیپن ایستاده بود تنها کاری که می‌توانست بکند لبخند زدن بود. اما وقتی لب به سخن گشود احساسات واقعی را در چشمان پراشک بسیاری از هواداران می‌شد دید:« کاش می‌شد زمان را به عقب بازگرداند؛ این احساسی است که من دارم. اما زمان پدر شدن سراغ همه می‌آید. باید با آن کنار آمد. دلم برای آن روز‌ها تنگ شده. دلم تنگ شده.»‍ کم پیش می‌آید که هر 22 هزار و 123 صندلی سالن یونایتد سنتر پر شود. این بار اما جردن هیچ صندلی‌ای را خالی نمی‌یافت. «اگر به تیمتان نگاه کنید می‌بینید که شما دوباره در مسیر هستید شگفت‌ زده نشوید اگر دوباره شش قهرمانی به دست آورید»

جردن اشاره‌ای کرد به درک ‌رز، ستاره این روز‌های شیکاگو و تاکید کرد که با او هیچ کاری نشدنی نیست: «اگر شما همان‌طور که شیکاگو بازی می‌کرد بازی کنید می‌توانید بهترین تیم کنفراس شرق بشوید. من بعد از هفت سال حضور در شیکاگو به اولین قهرمانی‌ام رسیدم. فکر نمی‌کنم هفت سال طول بکشد تا شما به قهرمانی برسید»

دشمنی با دیترویت

قبل از اینکه مایکل جردن، اسکاتی پیپن و شیکاگو بولز اولین قهرمانی‌اش را در NBA به دست آورند، سه سال پیاپی بود که دیترویت پیستونز این تیم را در پلی‌آف حذف می‌کرد. از همه تلخ‌ترش سال 1990 بود که هر دو تیم شش بار با هم بازی کردند و هر کدام سه بار برنده شدند. بازی آخر اما در زمین دیترویت بود و این تیم موفق شد چهارمین پیروزی‌اش را در هفتمین بازی به دست آورد.

پیپن آن سال را سخت‌ترین سال زندگی‌اش می‌داند: «فصل خیلی بدی بود. ما خیلی خوب بازی می‌کردیم و فکر می‌کردیم که آماده‌ایم پیستونز را ببریم و قهرمان شویم. به هر حال در پایان راه چراغ روشنی می‌دیدیم من می‌دانستم که جوانم و حتماً دلیلی داشته که پیروز نشدیم. شاید هنوز بدن ضعیفی داشتم»

او اما وقتی از شکستن ‌پیستونز حرف زدن را آغاز کرد رو به جردن کرده بود تا خاطرات را دو نفری به یاد بیاورند: «لحظه‌ای تاریخی بود برای تیم دیترویت مانعی بود که سه سال نتوانسته بودیم آن را از سر راه برداریم. حس می‌کردیم ذره‌ای عظیم برایمان به کوچکی یک جوی آب شده است. مایکل به جای رسیده بو که باور داشت هیچ تیمی نباید جلوی ما را بگیرد. او بعد از قهرمانی از من تشکر کرد. اما نمی‌دانستم پیروزی ما به خاطر جادو بوده یا مایکل. من او را شایسته همه تمجید‌ها می‌دانستم»

1996؛ من برگشتم

پیپن در صحبت‌هایش تاکید کرد بهترین روز زندگی‌اش مربوط می‌شود به همان موقع که جردن تصمیم گرفت برگردد: «مایکل به من گفته بود دلش تنگ شده برای بازی. اما هرگز تصمیمی جدی نمی‌گرفت. وقتی شنیدم به باشگاه آمده خوشحال‌ترین آدم روی زمین بود

بمب خبری بازگشت مایکل جردن به شیکاگو بولز آن قدر بزرگ بود که تمام روزننامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، مردم و همه ورزشکاران حتی تنیس‌بازان را تکان داد. آندری آغاسی، قهرمان آمریکایی تنیس او را بهترین بازیکن تاریخ می‌دانست و برای همین از بازگشتش ابراز خوشحالی کرده بود. بازگشت او به شیکاگو مصادف شد با پیوستن دنیس رادمن به این تیم حالا دیگر زوج دست‌نیافتنی شیکاگو بولز جایش را داد به مثلث طلایی جردن - پیپن - رادمن. درخشش این سه بازکین کاری کرد که شیکاگو بولز در سال‌های 1996، 1997 و 1998 یک بار دیگر سه‌گانه‌ای پشت‌سر هم به دست آورد و تعداد قهرمانی‌هایش را به عدد شش برساند.201

 

 
یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:, :: 22:45 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

خبرگزاري فارس: تيم بسكتبال دالاس با درخشش جيسون تري برابر ميهمان خود يوتاجاز به برتري دست يافت.


 

به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، ليگ بسكتبال NBA امروز با 6 ديدار پيگيري شد و تيم دالاس با درخشش جيسون تري توانست يوتاجاز را با نتيجه 94-77 شكست دهد.
تري در اين ديدار 22 امتياز كسب كرد و عنوان امتياز‌آورترين بازيكن ميدان را به خود اختصاص داد.

نتايج كامل مسابقات امروز به شرح زير است:
نيوجرسي 87 - آتلانتا 98
نيويورك 106 - شارلوت 114
اينديانا 88 - ديترويت 100
شيكاگو 95 - ميلواكي 87
دالاس 94 - يوتاجاز 77
تورنتو 90 - لس‌آنجلس كليپرز 94
 

شنبه 6 فروردين 1390برچسب:, :: 18:58 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

خبرگزاري فارس: تيم بسكتبال شيكاگو بولز، صدرنشين كنفرانس شرق برابر ممفيس به پيروزي رسيد.


 

به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، ليگ بسكتبال NBA امروز با برگزاري 13 ديدار پيگيري شد. تيم شيكاگو بولز، صدرنشين كنفرانس شرق ميزبان ممفيس بود كه در پايان توانست با نتيجه 99 بر 96 به برتري دست يابد. ياران حدادي هر چند در كوارترهاي اول و سوم با نتايج (22-21) و (27-25) به برتري رسيدند، اما در كوارترهاي دوم و چهارم (28-24) و (25-23) بازي را واگذار كردند.
حامد حدادي، بازيكن ايراني تيم ممفيس در اين ديدار به ميدان نرفت. رس، بازيكن تيم شيكاگو در 38 دقيقه حضور خود 24 امتياز كسب كرد و عنوان امتياز‌آورترين بازيكن ميدان را به خود اختصاص داد.
در ديگر ديدار لس‌آنجلس كليپرز ميزبان ليكرز بود كه در پايان ليكرز با نتيجه نزديك112 بر 104 به برتري دست يافت. كوبي برايانت، بازيكن تيم ليكرز با 37 امتياز و 6 توپ‌ربايي نقش بسزايي در پيروزي تيمش ايفا كرد.

نتايج كامل مسابقات امروز به شرح زير است:

ساكرامنتو 110 - اينديانا 93
نيوجرسي 85 - اورلاندو 95
شارلوت 83 - بوستون 81
ديترويت 91 - كليولند 97
فيلادلفيا 99 - ميامي 111
ميلواكي 102 - نيويورك 96
شيكاگو 99 - ممفيس 92
مينه‌سوتا 103 - اوكلاهاما 111
واشنگتن 94 - دنور 114
نيواورلاندو 106 - فينيكس 100
سن‌آنتونيو 96 - پورتلند 98
تورنتو 100 - گلدن‌استيت 138
لس‌آنجلس كليپرز 104 - ليكرز 112
 

 گزارش شبکه ایران، در ادامه مسابقات بسکتبال حرفه ای ان بی ای امروز 7 دیدار دیگر برگزار شد که در یکی از آنها ممفیس گریزلیز - تیم هشتم جدول کنفرانس غرب با نتیجه 103 به 85 یوتا جاز را در هم کوبید تا باداشتن 2 پیروزی بیشتر در مقایسه با هیوستون راکتس جایگاه خود را در مکان هشتم تثبیت کند.

در این بازی حامد حدادی سنتر ایرانی ممفیس 12 دقیقه و 17 ثانیه در میدان حضور داشت و با 10 امتیاز ، 4 ریباند و 1 بلاک شات سهم بسزایی در پیروزی تیمش داشت.

 
 

در یکی دیگر از بازی‌های مهم امروز ایندیانا پیسرز 102 به 98 ازسد میزبانش نیوجرزی نتس گذشت و با کسب سی و دومین پیروزی این فصل فاصله خود را با میلواکی باکس رده نهمی بیشتر کرد.بوستون سلتیکس 96 به 86 نیویورک نیکس - تیم هفتم همین کنفرانس را از پیش رو برداشت.

در یکی از بازی های دیدنی و مهیج نیز شیکاگو بولز با نتیجه 132 به 92 ساکرامنتو کینگز در درهم کوبید و جایگاه نخست کنفرانس شرق را از بوستون پس گرفت.

اورلاندو مجک تیم چهارم جدول کنفرانس شرق نیز 97 به 86 کلیولند کاولیرز را برد.در این بازی دویت هاوارد - سنتر تیم اورلاندو با 28 امتیاز ، 18 ریباند ، 4 پاس منجر به گل ، 4 توپ ربایی و 4 بلاک شات برترین بازیکن میدان بود.سن آنتونیو اسپرز - پیشتاز جدول کنفرانس غرب 111 به 96 مقابل گلدن استیت واری یرز به پیروزی رسید.

مرحله پلی آف مسابقات بسکتبال یورو لیگ نیز از امشب آغاز خواهد شد.بر اساس برنامه در این مرحله از رقابت ها المپیاکوی یونان با سیه نای ایتالیا ، بارسلونای اسپانیا - مدافع عنوان قهرمانی با پاناتینایکوی یونان و رئال مادرید اسپانیا با والنسیا اسپانیا دیدار خواهندکرد.

در این مرحله هر تیمی که بتواند 3 پیروزی کسب کند به مرحله نیمه پایانی مسابقات راه خواهد یافت.
 
نکته جالب توجه این بازی‌ها واکنش سرمربی تیم بسکتبال ممفیس به درخشش حامد حدادی بود.لیونل هالینز، سرمربی تیم ممفیس گریزلس پس پیروزی تیمش مقابل یوتا جاز که در آن حامد حدادی 10 امتیاز گرفت و نقش زیادی در این نتیجه داشت در مورد ستاره ایرانی اش گفت:«به نظر من او یک الگوست در ممفیس. بازیکنان عاشقش هستند.»

 
 

او که به خاطر قد و قواره حدادی به علاقه زیادی به ستاره شماره 15 اش دارد ادامه داد:«وقتی مارک گاسول دو خطا انجام داد نمی خواستم دارل آرتور را به زمین بیاورم. من به بازیکن بزرگ احتیاج داشتم.او خیلی خوب کار کرد. حریف نمی توانست زیر حلقه او را مهار کند. آن ها تلاش می کردند منطقه ای دفاع کنند و حامد توانست 4 یا 5 دفعه آن ها را شکست دهد.»

این حرف ها در حالی در صفحه مخصوص ممفیس گریزلس در سایت ان بی ای منتشر شده که مربی ممفیس صحبتی کلی در مورد تیمش کرده و به طور جداگانه راجع به حدادی حرف زده است.

 
 

نکته جالب این است که او به طور جدا گانه راجع به بازیکن دیگری صحبت نکرده است. بازی قبلی هم که حدادی دوبل دوبل کرده بود همینطور بود اما آن را می شد به درخشش قابل توجه او بعد از مدت ها نیمکت نشینی ربط داد. شاید سایت ان بی ای و صفحه ممفیس علاقه خاصی به این ستاره ایرانی دارد.

چهار شنبه 3 فروردين 1390برچسب:, :: 16:33 ::  نويسنده : مهدی طرفی

در بازي ديروز يوتا و ممفيس كه هر دو براي راهيابي به پلي آف تلاش مي كردند تيم ممفيس توانست يوتا را شكست دهد و حامد حدادي در اين بازي در پيروزي تيمش نقش مهمي داشت حدادي در 12 دقيقه حضورش در بازي 10 امتياز و 4 ريباند و 1 بلاك شات كسب كرد ونقش مهمي در پيروزي تيمش داشت.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 38887
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


خدمات وبلاگ نويسان جوان

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

كد ماوس

تعبیر خواب آنلاین