بسم رب النور والنور
خوش آمدید
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 14:37 ::  نويسنده : مهدی طرفی

سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 14:32 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

سه شنبه 24 خرداد 1390برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تابستان زماني مناسب و ايده‌آل براي ورزش كردن در هواي آزاد است و ورزش جداي از تفريح كردن در بهبود سلامت جسم و روان انسان تاثير بسزايي دارد به طوري كه همواره توصيه مي‌شود آن را دربرنامه روزانه زندگي خود بگنجانيم.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، يكي از ورزش‌هاي مفيدي كه براي اين فصل بسيار مناسب است ورزش بسكتبال است. به گفته كارشناسان ورزش و سلامت در مقاله جديد مجله دي ايج، اين ورزش يك بازي رقابتي است كه علاوه بر تحرك زياد، اعتماد به نفس افراد را نيز افزايش مي‌دهد.

ورزش بسكتبال از آنجايي كه تركيبي از انواع حركت‌ها و تمرينات مثل تمرينات كششي، پريدن، خم شدن، دويدن و حركات ديگر است در واقع يك شكل بسيار موثرتر از تمرينات آيروبيك به حساب مي‌آيد بنابراين تاثيرگذاري آن خيلي بيشتر از ورزش آيروبيك است و به گفته كارشناسان مجموعه‌اي از اين تمرينات مفيد در افزايش سطح انرژي بدن نقش دارند.

 

 

دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, :: 17:2 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اونيل هميشه در يادمون مي مونه..........

دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, :: 16:41 ::  نويسنده : مهدی طرفی

برگرفته از جهان نيوز

دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, :: 11:39 ::  نويسنده : مهدی طرفی

تیم بسکتبال دالاس ماوریکس برای نخستین بار به عنوان قهرمانی رقابت‌های بسکتبال آمریکا (NBA) دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دالاس در دیدار با میامی هیت با نتیجه 105 بر 95 به برتری رسید تا در مجموع با برتری 4 بر 2 به عنوان قهرمانی رقابت های NBA دست پیدا کند.

"درک نوویتزکی" که با میانگین امتیاز 26 به عنوان برترین بازیکن رقابت های این فصل انتخاب شد، گفت: ما یک نیمکت فوق‌العاده داریم که در بازی با میامی هیت آن را دیدیم. بازیکنان تیم ما به پیروزی ایمان داشتند و بازی های باخته را با برد پشت سر می گذاشتند.

بر پایه گزارش رویترز، ماوریکس در سال 2006 هم به دیدار پایانی راه پیدا کرد اما در مجموع 6 دیدار به میامی باخت.

"ریک کارلیسل"، سرمربی تیم دالاس، در پایان دیدار اظهار داشت: تردیدی وجود ندارد که نوویتزکی با انعطافی که در این دیدارها از خود نشان داد، بهترین بازیکن این فصل بود.

چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:, :: 11:3 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

صفاعلي كماليان پس از تمرين تيم ملي بسكتبال ايران گفت: تا زماني كه تيم ملي از نظر قانوني فرصت داشته باشد احتمال تغيير در بازيكنان نيز وجود دارد.

مربي تيم ملي بسكتبال ايران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به شرايط خوب ملي پوشان در نخستين تمرين تيم ملي اظهار كرد: با توجه به اينكه نخستين جلسه تمرين تيم ملي با غيبت بازيكنان مهرام آغاز شد بايد بگويم كه شاهد شرايط خوبي در بين بازيكنان بودم. بايد تلاش كنيم تا اين بازيكنان در كنار بزرگان تيم ملي پشتوانه خوبي باشند و البته فراموش نكنيم كه هر بازيكني كه شايستگي داشته باشد پيراهن تيم ملي را خواهد پوشيد.

وي در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اينكه آيا احتمال حضور و دعوت بازيكن ديگري براي تيم ملي وجود دارد با خير تصريح كرد: فكر مي كنم اين احتمال وجو دارد كه تا زماني كه تيم ملي از نظر قانوني فرصت تغيير در خود را داشته باشد ممكن است اين اتفاق بيفتد. مطمئن باشيد هر ايراني كه شرايط خوب فني و اخلاقي داشته باشد مي تواند در تيم ملي حاضر باشد البته همانطور كه گفتم بايد شايسته باشد.

كماليان با تاييد تاخير چند روزه حامد حدادي براي پيوستن به تيم ملي ادامه داد: حامد حدادي با كمي تاخير به اردو تيم ملي خواهد رسيد اما همچنان وضعيت حضور ارسلان كاظمي به دليل تحصيلش مشخص نيست.

مربي تيم ملي بسكتبال ايران با مناسب دانستن برنامه هاي تيم ملي براي آمادگي حضور در جام ملت ها به خبرنگار ايسنا گفت: پس از حضور در رقابت هاي بسكتبال غرب آسيا اردوهاي اروپايي تيم ملي از اواسط تير ماه آغاز خواهد شد.پس از يك استراحت كوتاه براي شركت در يك تورنمنت آسيايي آماده خواهيم شد. فدراسيون نيز هم اكنون در حال برنامه ريزي براي برگزارث ديدار هاي تداركاتي و البته داخلي است تا بتوانيم با قدرت كامل عازم چين شويم.

صفاعلي كماليان درباره چگونگي تقسيم بندي تيمهاي ملي الف و ب نيز بيان كرد: ملي پوشان هم اكنون در حال تمرين و آشنايي و مرور سيستم هاي مورد نظر كادر فني هستند و پس از مشخص شدن شرايط آنها برنامه تقسيم بندي نيز عملي خواهد شد.

وي ادامه داد: هم اكنون چند بازيكن با نامه نگاري هايي عذر خواهي كرده اند و تعدادي نيز به دلايلي مرخصي خواسته اند كه تك تك اين موارد بايد بررسي شود

ستاره 216 سانتي متري بسكتبال، بعد از 19 فصل حضور در NBA، شش آلبوم موسيقي، هفت فيلم سينمايي، 28596 امتياز، 13099 ريباند و افتخار داشتن عناويني مانند امتيازآورترين، باارزش ترين و هر عنوان با ارزش ديگر در بسكتبال، آخرين پرتاب‌هايش را به سمت حلقه انجام داد و دنياي حرفه‌اي خداحافظي كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شكيل اونيل ملقب به "شك" كه يكي از بزرگ‌ترين ستاره‌هاي بسكتبال جهان به شمار مي رود پس از 19 سال بازي در سطح اول بسكتبال جهان به طور رسمي خداحافظي كرد. ستاره 2 متر و 16 سانتي متري كه حدود 150 كيلوگرم وزن دارد و از لحاظ فيزيك بدني يكي از بازيكنان استثنايي جهان به شمار مي رود.

* شكيل اونيل در NBA

اونيل از سال 1992 كارش را در NBA آغاز كرد و از همان ابتدا به عنوان يك بازيكن سنتر فوق العاده خودش را در سطح جهان مطرح كرد. شكيل در سال 1993 جايزه روكي (بهترين بازيكن تازه وارد به NBA ) را وارد ويترين افتخاراتش كرد.

اونيل سه قهرماني پياپي با لس آنجلس ليكرز را تا سال 2002 به دست آورد. حضور او در كنار كوبي برايان، لس آنجلس ليكرز را به تيمي رويايي تبديل كرد كه هيچ تيمي را ياراي مقاومت در برابر آن نبود.

دو پادشاه اما در يك اقليم نگنجيدند و اين اونيل بود كه با جدايي از لس آنجلس ليكرز به ميامي پيوست و چهارمين قهرماني‌اش را در NBA به دست آورد. حضور اونيل در فونيكس در سال 2008 همانند گذشته پرفروغ نبود، وي فصل بعد كريولند كاواليرز بازي كرد و سرانجام به بوستون پيوست.

اونيل در زمان حضورش در NBA چندين بار عناوين ارزشمندي مانند ارزشمندترين بازيكن (MVP)، امتيازآورترين بازيكن، ستاره طلايي و چندين و چند افتخار فردي ديگر را به ثبت رساند تا نامش در كنار ساير بزرگان بسكتبال جهان مانند، مايكل جوردن، كريم عبدالجبار، كارل مالون، آلن ايورسن و اسكاتي پيپن ثبت شود.

* زندگي شخصي اونيل

زندگي شخصي اونيل هم خالي از حاشيه نبود. ستاره‌ي بلند قامت بسكتبال جهان در شهر نيوجرسي به دنيا آمد. پدرش بسكتباليسيتي حرفه‌اي بود اما اعتياد به مواد مخدر اجازه نداد همچون پسرش شهرت جهاني پيدا كند.

اونيل پس از گذراندن تحصيلات اوليه وارد دانشگاه لويزيانا شد و به تحصيل در رشته‌ي تجارت پرداخت. در همان روزگار با سرمربي تيم ملي آمريكا هم آشنا شد و توانست وارد دنياي حرفه‌اي بسكتبال شود.

* اونيل پليس مي شود!

شكيل اونيل كه به كارهاي قضايي بي علاقه نبود پس از گذراندن يك دوره در آكادمي حقوقي به عنوان پليس شهر لس آنجلس مشغول به كار شد. در سال 2005 اونيل لقب مارشال را از پليس آمريكا دريافت كرد و توانست پرونده‌ي تجاوز به كودكان در لس آنجلس را با موفقيت پيگيري كند.

"شك بزرگ" از آلبوم رپ تا حضور كنار مايكل جكسون

اونيل از همان آغاز حضورش در سطح اول بسكتبال جهان در عرصه‌ي موسيقي هم بي كار نبود و شش آلبوم روانه بازار كرد. آلبوم‌هاي او هر چند با انتقاد بسياري از كارشناسان و هنرمندان روبرو شد، اما او توانست جايزه‌ي پلاتينوم را براي اولين آلبوم خود به دست آورد. اونيل يك بار هم در يك اجرا در كنار مايكل جكسون بزرگ‌ترين خواننده‌ي آمريكا حضور پيدا كرد.

اونيل در چند فيلم سينمايي هم بازي كرد كه البته اين فعاليت او هم با انتقادهاي زيادي روبرو شد. حضور در فيلم‌هاي "همسر وفرزندانم" ، "باور نمي كني"، " پاركز" و چند فيلم و كليپ ديگر از او ستاره‌اي در دنياي سينما نساخت.

اونيل ارسطوي بزرگ رسانه‌ها

يكي ديگر از جنبه‌هاي شهرت اونيل به رابطه‌ي بسيار قوي و هوشمندانه‌ي او با رسانه‌ها برمي گردد. خبرنگاران جهان به او لقب ارسوطي بزرگ را داده بودند چرا كه او در مصاحبه‌هايش بسيار سنجيده و زيركانه عمل مي كرد. القابي مانند "ديزل" ، "شك بزرگ" . " شامروك" هم در طول سال‌هاي بازيگري براي او در نظر گرفته شد.

* حضور ستاره در رشته‌هاي رزمي

اونيل از سال 2000 تصميم گرفت در ساير رشته‌ها هم فعاليت داشته باشد. حضور در هنرهاي رزمي تلفيقي (MMA)، بوكس، كيك بوكسينگ، جي جوتسو، موي تاي و كشتي مسلما به اندازه‌ي حضور او در بسكتبال موفقيت آميز نبود، اما شهرت اونيل براي كشاندن مردم به سالن‌ها كافي بود.

شكيل اونيل عنوان پنجمي امتيازآورترين بازيكن تاريخ جهان، پنجمين پرتاب كننده منطقه‌اي، دوازدهمين ريباندر و هفتمين بلاك كننده تاريخ NBA را در كارنامه دارد. پرتاب‌هاي فوق العاده او (هم منطقه‌اي و هم سه امتيازي) زبانزد خاص و عام بود. مهارت خاص او البته پرتاب سه امتيازي در وضعيت نامتعادل و مقابل مدافعان بلند قامت بود.


اونيل در كنسرت موسيقي پرتاب سه امتيازي اونيل در حالت نامتعادل اونيل در نشست خبري بازنشستگي‌اش را اعلام مي كند

دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 11:47 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران كه هم اكنون همراه تيم باشگاهي مهرام در فيليپين است، در گفت و گو با سايت بسكتبال آسيا معتقد است كه هم اكنون به شرايط ايده آل خودش رسيده است.

به گزارش ايسنا در سايت فدراسيون بسكتبال آسيا آمده است: «شما بازيكني را كه پس از يك سال وقفه و مبارزه با مصدوميت به ميادين بين‌المللي بازگشته است را چه مي ناميد؟ بازيكني كه ميانگين 14.7 امتياز و 7 ريباند و و البته 8 پاس منجر به گل را در سه بازي نخست خود در رقابتهاي باشگاه‌هاي آسيا در فصل 2011 ثبت كرده است؟

صفتهاي بسياري براي توصيف چنين بازيكني وجود دارد، اما ما ساده ترين و مشخص ترين بازيكن را انتخاب كرديم. صمد نيكخواه بهرامي

نيكخواه بهرامي كه اخيرا از مصدوميت قوزك پايش رها شده، مصدوميتي كه خودش آن را براي هر بازيكني طبيعي مي داند، همانند گذشته در دفاع قدرتمند و در حمله زيرك است و مثل هميشه تيمش را به جلو رهبري مي‌كند.

صمد نيكخواه بهرامي درباره بازگشتش به ميادين مي گويد والبته درباره چگونگي مديريت مصدوميت و فاصله از مسابقات را بيان مي كند. يك آشكارسازي براي جواناني كه كاپيتان تيم ملي ايران الگو آنها است.

 

*از مصدوميت چه درسهايي گرفتي؟

 

- اول از همه هيچوقت خود را و البته بدن را به يك كار واگذار نكنيد. من فهميده ام كه نبايد در كارها افراط كرد. من نمي دانستم و زماني كه مربي تيم قصد تعويض من را داشت ناراحت مي شدم. من هميشه دوست داشتم در تمام 40 دقيقه مسابقه در زمين باشم، اما هم اكنون مي دانم كه چنين روشي بسيار خطرناك است.

دوري از ميادين من را گرسنه‌ و البته با انگيزه تر كرده است. من در طول سال هايي كه در ورزش بودم درسهاي زيادي گرفته‌ام. من متوجه شدم كه يك بازيكن زماني ارزشمند است كه در ميدان بهترين عملكرد خود را داشته باشد. زماني كه نمي توانيد بازي كنيد و بايد در كنار زمين شاهد مسابقه باشيد، همه چيز در اطراف شما تغيير مي كند.

بايد اين رابگويم كه من خيلي خوش شانس بودم كه توانستم دوستان و علاقه منداني را در كنار خود داشته باشم كه در تمام دوران مصدوميت از من حمكايت كردند. من مردمي را ديدم كه بيشتر از زمان سلامتي ام براي من نگران بودند و به من توجه مي كردند.

زماني كه من در ميدان بودم هميشه شرايط به گونه اي بود كه خوب صمد در ميدان است، پس همه چيز طبيعي خواهد بود، اما زماني كه آسيب ديدم بيشتر مردم واقعا نگران بهبودي من بودند. بايد بگويم كه اين نگراني را از چهره آنها مي ديدم. من احساس ويژه اي داشتم و البته براي اين عشق و نگراني از همه سپاسگزارم.

آنها مي گفتند زماني كه شرايط مناسب نيست، همه در كنار من خواهند بود و به همين دليل در اين تجربه دشوار بسيار خوشبخت بودم. حقيقتا دوستان جديد و خوبي در اين مدت پيدا كردم.

باشگاه من (مهرام) در شرايطي كه بازي كردن من در هاله اي از ابهام بود با من قرارداد امضا كرد. آقاي مشحون(رئيس فدراسيون بسكتبال ايران) هميشه با من در تماس بود. اگر در ايران يا خارج از كشور بودم من را راهنمايي مي كرد كه بايد در اين شرايط چه كار كنم. شيخ صعود (رئيس كنفدراسيون بسكتبال آسيا) و آقاي راشد (رئيس فدراسيون بسكتبال قطر) زماني كه براي معالجه به قطر رفته بودم هميشه به من كمك مي كردند. تك تك اعضاي خانواده بسكتبال آسيا همانند پسر خود به من كمك كردند.

تنها چيزي كه همه آنها به من مي گفتند اين بود كه "سريع به ميدان برگرد و بهترين باش." حالا من دقيقا عملكردي دارم كه در گذشته تصميم داشتم و به دنبال آن يودم.

 

* مصدوميت چگونه بود؟ اين حريف چقدر دشوار و قدرتمند بود؟

- دكترم به طور واضح به من گفت"اين مصدوميت براي هر ورزشكاري در بسكتبال و واليبال طبيعي است. از هر 10 ورزشكار نزديك به 8 نفر از چنين آسيب ديدگي رنج مي برند."

اگرچه من در زمان بسيار حساسي با اين مصدوميت مواجه شدم، اما تجربه من كمك كرد تا آن شرايط را مديريت كنم و همانند يك توپ بسكتبال كه وارد سبد مي شود به زمين نخورم.

البته زماني كه من خبر آسيب ديدگي‌ام را شنيدم بسيار دلسرد و ناراحت شدم. بيش از هرچيز من خودم را براي شركت در جام جهاني آماده مي كردم و قبول اين خبر براي من بسيار دشوار بود. چنين مصدوميتي در طول بازيهاي آسيايي، المپيك و يا جام جهاني براي بازيكنان ما ايجاد نشده بود. براي بسياري از ورزشكاران در طول زندگي ورزشي خود اين شرايط ايجاد مي شود، اما در زماني مناسب و به موقع. بايد بگويم كه خيلي ناراحت كننده بود، اما همانطور كه گفتم تجربه به من كمك كرد كه قبول كنم در هر زماني ممكن است اين اتفاق بيفتد. چنين فكري به من كمك كرد تا به اين شرايط عاقلانه تر نگاه كنم.

همه به من مي گفتند كه يك ورزشكار دوبار خواهد مرد. يكبار زماني كه نتواند مسابقه بدهد و بار ديگر زماني كه واقعا بميرد. مصدوميتي با اين شكل همانند يك مرگ ناگهاني است. دوباره بايد از خانواده و تمام مردمي كه در كنار من ايستادن تا دوباره به ميدان بازگردم تشكر كنم.

امروز احساس مي كنم كه دوباره متولد شده‌ام. حالا متوجه شده‌ام كه هدف اصلي من در زندگي بسكتبال است. خدا فرصت به موقعي به داد تا دوباره اين ورزش بزرگ را ادامه دهم. احساس مفيد بودن مي كنم. خدا دوباره فرصتي داد تا در ميان مردم باشم و من تلاش مي كنم كه از اين شانس به بهترين شكل استفاده كنم.

 

*آيا پس از بازگشت به ميادين در نخستين بازي احساس بيهودگي مي كردي؟

- بله و البته خير.

هماهنگ نبودن من با تيم طبيعي بود. در نخستين دقايق با توپ هماهنگ نبودم. من گرسنه تر برگشتم با درسهاي مهمي كه از اين دوران به همراه داشتم. بايد بگويم كه براي گرفتن دوباره توپ پس از دوران مصدوميتم انگيزه بسياري داشتم. آن روزي كه پس از بهبودي‌ام در ميدان حاضر شدم، بسيار هيجان انگيزتر از نخستين روزي بود كه بسكتبال بازي كردم.

 

* ايران در اين فصل به دنبال دفاع از عنوان قهرماني است...

- جنگ بسيار دشواري براي سومين قهرماني داريم. به ياد دارم كه گفته بودم دومين قهرماني از نخستين قهرماني بسيار دشوارتر است. همان زماني كه توانستيم چين را در فينال بيست و پنجمين دوره جام ملتهاي آسيا مغلوب و قهرمان شويم.

نخستين قهرماني ايران خوشحال كننده و البته دومين قهرماني راضي كننده بود.سومين قهرماني نيز بدست خواهد اگر همه ما در راه آن به خوبي حركت كنيم.

ايران تيمي است كه براي شكست همه تيمها و البته خود چين آماده مي شود. هم اكنون بيش از گذشته چشمهاي بسكتبال دوستان تيم ايران را زير نظر دارند. من مي دانم ايران شايسته بالا بردن جام قهرماني است.

از عملكرد تيم ملي در بازيهاي گوانجو بسيار خوشحال هستم. ايران به مرحله نيمه نهايي رسيد در حالي كه من و حامد حدادي در تركيب تيم حاضر نبوديم. بازيكنان ايران از بازيهاي آسيايي درس مهمي گرفتند. ملي پوشان فهميدند كه نبايد اشتباه‌هاي احمقانه‌اي همانند پيكار برابر ژاپن در مرحله گروهي انجام دهند. اين همان نكته اي است كه تفاوت حضور در فينال و نيمه نهايي را نشان مي دهد.

 

*نظر تو درباره باشگاه هاي آسيا چيست؟

هر سال رقابتهاي بسكتبال باشگاه هاي آسيا از سال گذشته دشوار، سخت و فشرده تر مي شود. تيم هاي جديدي وارد رقابتها مي شوند و هيجان و دشواري بازي ها دوچندان خواهد شد.

به ياد دارم كه در سال گذشته گفتم كه اين رقابتها از سال قبل دشوار تر شده است. امسال نيز اين اتفاق افتاده است. من فكر مي كنم رقابتهاي سال 2009 در جاكارتا دشوار بود، اما بازي هاي سال2010 در دوحه دشوارتر بود و حالا رقابت هاي جاري بسيار دشوارتر از فبل است. به نظر من بسيار هيجان انگيز است كه تيمهاي آسيايي با علاقه بسياري وارد رقابتها مي شوند.

ليگ بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا در اين فصل نيز به خوبي برگزار شد. من فكر مي كنم كه بسكتبال روند صعودي خود را به خوبي طي مي كند.

 

*و در آخر پيشنهادت به جوانان ...

- به حرف هاي مربي گوش كنيد. زماني كه به شما مي گويد كه روي نيمكت بشينيد به جاي چشم قره رفتن به او از اين شانس استفاده كنيد و بخود استراحت بدهيد.

كسي به شما اين حرف را مي زند كه ديوانه وار دوست داشت در تمامي 40 دقيقه مسابقه در زمين باشد. حتي يك دقيقه استراحت در طول مسابقه مي تواند آسيب ديدگي هاي احتمالي را تا سال ها به تاخير بياندازد.

یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:, :: 13:3 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

مسئولان بسكتبال لبنان براي تقويت تيم ملي خود با سرمربي آمريكايي باشگاه شارلوت قرارداد بستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لبنان كه يكي از مدعيان اصلي قهرماني در رقابت هاي جام ملت هاي آسياست با اضافه كردن "سام وينسنت" سرمربي آمريكايي باشگاه شارلوت در راس هدايت تيم ملي بسكتبال خود نشان داد كه در اين دوره براي قهرماني حاضر مي شود.

وينسنت آمريكايي تا پايان بيست و ششمين دوره رقابت‌هاي بسكتبال جام ملت هاي آسيا در تركيب تيم لبنان قرار دارد و ادامه كار وي در اين تيم به نتايج او در رقابت هاي پيش رو وابسته است.

لبنان كه به دليل قهرماني در سومين دوره جام استانكوويچ به طور مستقيم عازم ووهان خواهد شد براي نخستين اردوي آمادگي خود حضور در كمپ بلاروس را پيش بيني كرده است.

ووهان مركز استان هوبي ميزبان بيست و ششمين دوره اين رقابتها است كه 16 تيم از پنج منطقه آسيا در آن شركت مي كنند تا قهرمان آسيا معرفي شود. قهرمان اين رقابت ها به طور مستقيم عازم المپيك لندن مي شود و تيم هاي دوم و سوم بايد در تورنمنت انتخابي فدراسيون جهاني بسكتبال (فيبا) شركت كنند.

وينسنت در المپيك آتن در سال 2004 هدايت تيم بسكتبال زنان نيجريه را برعهده داشت كه با پيروزي برابر كره توانست براي نخستين بار يك تيم آفريقايي را دراين رقابت ها به پيروزي برساند.

دو سال بعد سام وينسنت سرمربي تيم ملي بسكتبال مردان نيجريه شد. نيجريه در جام جهاني بسكتبال در سال 2006 توانست از مرحله گروهي صعود كند. نكته جالب توجه براي نيجريه پيروزي برابر تيم قدرتمند صربستان و مونته‌نگرو بود.

سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:, :: 11:19 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

تيم بسكتبال مهرام در سومين ديدارش در بازي‌هاي بسكتبال باشگاه‌هاي آسيا برابر الرياضي لبنان تن به شكست داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهرام نماينده ايران در رقابتهاي بسكتبال باشگاه هاي آسيا امروز در سومين ديدار خود با نتيجه 76 بر 73 از الرياضي لبنان شكست خورد.

كوارتر نخست اين بازي با تركيب مهدي كامراني، حامد آفاق، صمد نيكخواه بهرامي، كريس ويليامز و شيخ سمب براي مهرامي ها آغاز شد. الرياضي لبنان كه در رقابت هاي غرب آسيا توانسته بود دو شكست پياپي به مهرام تحميل كند در اين مسابقه نيز از ابتدا برتري خود را به رخ مدافع عنوان قهرماني كشيد. حضور فادي الخطيب و رودريگو، به عنوان يار كمكي در تركيب تيم لبناني باعث شده بود تا مهرامي ها در ابتدا نتوانند برابر اين تيم مدعي با برنامه هاي خود كار كنند.

با امتياز نيكخواه بهرامي نتيجه بازي 12 بر 8 به سود الرياضي لبنان شد. بازي بسيار نزديك و پاياپاي در جريان بود و حمله هاي دو تيم يكي پس از ديگري به ثمر مي رسيد. فادي الخطيب با درخششي كه داشت سعي مي كرد تا برنامه هاي تيم لبناني را بر روي حريف حاكم كند. فاصله امتيازي كه به سود الرياضي به وجود آمد باعث شد تا شاهين طبع نخستين وقت استراحت را درخواست كند. بابك نظافت به جاي حامد آفاق وارد زمين شد. بازي با نتيجه 21 بر 10 به سود الرياضي لبنان ادامه پيدا مي كرد. صمد نيكخواه بهرامي كه اقدام به يك پرتاب سه امتيازي كرد به ثمر رسيد اما داور دو امتياز به مهرامي ها اضافه كرد. بازي در ثانيه هاي پاياني كوارتر آغازين مسابقه بسيار حساس شده بود.

شاگردان مهران شاهين طبع كه برابر تماشاگران ايراني كار دشواري مقابل حريف لبناني خود داشتند كوارتر نخست مسابقه را با نتيجه 24 بر 14 واگذار كردند. نيكخواه بهرامي در اين كوارتر هشت امتياز كسب كرد اما بازيكنان لبناني عملكرد بهتري داشتند.

كوارتر دوم اين مسابقه با پرتاب سه امتيازي ناموفق نيكخوه بهرامي آغاز شد. مهرامي ها با عملكردي طوفاني فاصله امتياز را كم و كمتر كردند. بازي با نتيجه 24 بر 20 به سود لبناني ها ادامه پيدا مي كرد. تشويق‌هاي تماشاگران ايراني انگيزه بسكتباليست هاي مهرامي را بيشتر كرد.

بازيكنان مهرام به خوبي حمله هاي الرياضي را دفع مي كردند و با حمله هايي دقيق امتيازهاي خوبي كسب مي كردند. نتيجه بازي 27 بر 22 به سود الرياضي بود كه اوشين ساهاكيان براي كنترل بهتر فادي الخطيب وارد زمين شد. ساهاكيان با عملكردي چشمگير فوروارد لبناني را از كار انداخت تا مهرامي ها همچنان برتري خود را دراين كوارتر حفظ كنند.

نيكخواه بهرامي، ويليامز و شيخ سمب سه بازيكن مهرام بودند كه امتيازهاي مدافع عنوان قهرماني را كسب كرده بودند.در دقيقه پنجم كوارتر دوم مهرام با درخشش بازيكن آمريكايي خود توانست از حريف قدرتمند خود پيش بيفتد.نتيجه مسابقه 34 بر 31 به سود مهرام ايران بود. فادي الخطيب كه در ليگ لبنان با ميانگين امتيازي 27 گل در هر مسابقه بهترين امتياز آور لبنان است، در اين مسابقه با دفاع خوب بازيكنان ايراني مواجه شد تا در دقايق پاياني نيمه نخست تنها 9 امتياز كسب كند. شاگردان مهران شاهين طبع كه براي گرفتن انتقام دو شكست خود به ميدان آمده بودند در هر لحظه با انگيزه بيشتري به سمت سبد الرياضي لبنان حمله مي كردند. با حضور آرن داوودي سرعت تيمي مهرامي ها دو چندان شد. مدافع عنوان قهرماني در ثانيه هاي پاياني نيمه نخست برتري خود را حفظ كرد تا با پيروزي و خيالي آسوده وارد رختكن شود.

مهرام در كوارتر دوم اين مسابقه با نتيجه قاطع 25 بر 13 حريف خود را شكست داد تا در انتهاي نيمه نخست با نتيجه 39 بر 37 به پيروزي برسد.

كريس ويليامز با كسب 15 امتياز بهترين مهرام و عابد النور با كسب 9 امتياز و انجام 2 ريباند بهترين الرياضي در نيمه نخست بودند.

در كوارتر سوم اين مسابقه مهران شاهين طبع براي تصاحب منطقه هاي زير سبد حريف اصغر كاردوست را وارد زمين كرد. اين بازيكن كمكي مهرام برابر لورن وودز آمريكايي كار سختي در پيش داشت كه بسيار موفق نشان مي داد. لورن وودز بازيكن پست پنج الرياضي در ليگ لبنان با ميانگين 14 ريباند در هر بازي بهترين است.الرياضي لبنان كه روز گذشته نيز استراحت كرده بود با آمادگي بهتري نيمه دوم را آغاز كرد و توانست از حريف ايراني خود پيش بيفتد. بازي با نتيجه 45 بر 43 به سود الرياضي ادامه پيدا مي كرد، حمله‌هاي ناموفق دو تيم ادامه پيدا مي كرد. تقابل رودريگو و مهدي كامراني در اين بازي بسيار زيبا بود و در هر صحنه كه مهدي كامراني اين بازيكن لبناني را از پيش رو بر مي داشت نيمكت تيم مهرام براي تشويق هم تيمي خود تا نزديك خط طولي حركت مي كرد. تا اين دقيقه از مسابقه خبري از پرتاب هاي سه امتيازي و زيباي حامد آفاق نبود تا مهران شاهين طبع بابك نظافت را به جاي او وارد زمين كند. با آمدن نظافت سرعت مهرام بيشتر شد تا با درخشش كاردوست بازي در نتيجه 49 برابر شود.

فواد ابوكسري كه دوست نداشت در اين مسابقه طعم شكست برابر مدافع عنوان قهرماني را بچشد از تمامي بازيكنان قدرتي خود استفاده مي كرد. فادي الخطيب كه در اين نيمه با انرژي باور نكردني وارد زمين شده بود با ضد حمله هاي زيباي خودش دوباره الرياضي را پيش انداخت. در دقيقه پاياني كوارتر سوم ساهاكيان و سمب وارد زمين شدند تا مهرام در اين كوارتر نيز بتواند به برتري برسد. در ثانيه هاي پاياني كوارتر اين الرياضي لبنان بود كه توانست با درخشش بازيكن آمريكايي خود فاصله خود را از حريف ايراني اش بيشتر كند. كوارتر سوم با نتيجه 22 بر 17 به سود الرياضي لبنان به پايان رسيد تا حساسيت كوارتر پاياني اين مسابقه باور نكردني باشد.

كوارتر پاياني اين مسابقه توسط بازيكنان لبناني آغاز شد. شاهين طبع كه در اين كوارتر با دفاع منطقه 2،3 شاگردانش را به ميدان فرستاده بود از كنار زمين نكات خود را به بازيكنانش انتقال مي داد. لبناني ها در ابتداي كار چهار امتياز پياپي كسب كردند تا شاهين طبع درخواست وقت استراحتي براي بازيكنانش داشته باشد. لبناني ها كه در اين مسابقه به خوبي حامد آفاق را كنترل كرده بودند اجازه ندادند تا اين ملي پوش مهرام بيش از دو امتياز كسب كند.

سرمربي الرياضي از سه بازيكن اصلي خود به طور مداوم استفاده مي كرد؛ لورن وودز، فادي الخطيب و رودريگو.

شاهين طبع آرن داوودي را وارد زمين كرد. داوودي بازيكن سرعتي مهرام در بدو ورودش ضد حمله اي مهار نشدني را تدارك ديد كه پنجاه و هشتمين امتياز مهرامي ها را در پي داشت. بازي با نتيجه 68 بر 58 به سود تيم لبناني ادامه پيدا مي كرد. اصغر كاردوست به خوبي وودز را كنترل كرده بود تا آرن داوودي با سرعت خود حركت مهرامي ها را تنظيم كند. درخشش صمد نيكخواه بهرامي و كريس ويليامز در اين كوارتر نيز ادامه داشت تا با اضافه شدن شيخ سمب مثلث قدرت مهرام شكل بگيرد.اين سه بازيكن مهار نشدني توانستند فاصله امتيازي دو تيم را كمتر كنند. پرتاب سه امتيازي آرن داوودي فاصله دو تيم را به سه امتياز كاهش داد تا بازي در سه دقيقه پاياني خود شرايطي متفاوت را تجربه كند. بازي با نتيجه 68 بر 65 به سود الرياضي لبنان ادامه پيدا مي كرد كه دفاع فوق العاده آفاق برابر اسماعيل احمد باعث شد تا اين بازيكن مهرام از ناحيه دست دچار آسيب ديدگي شود و جاي خود را به ساهاكيان بدهد.

تنها دو دقيقه به پايان مسابقه مانده بود كه بازي با نتيجه 70 بر 67 ادامه پيدا مي كرد. حساسيت مسابقه به نيمكت تيم ها نيز منتقل شده بود. نيمكت نشينان هر دو تيم به طور ايستاده بازي را تماشا مي كردند. صمد نيكخواه كه در پست يك قرار گرفته بود فضاي خوبي براي سمب ايجاد كرد كه امتيازي در پي نداشت. در دقيقه پاياني مسابقه همه چشم ها به كريس ويليامزي بود كه تا اين دقيقه 30 امتياز براي مهرام كسب كرده بود. ثانيه ها يكي پس از ديگري مي گذشت و هر دو تيم براي رسيدن به پيروزي تلاش مي كردند. تنها نوزده ثانيه به پايان مسابقه دو پرتاب آزاد فادي الخطيب به ثمر نشست.بازي با نتيجه 76 بر 73 ادامه پيدا مي كرد. ثانيه هاي پاياني مسابقه براي دو تيم حكم مرگ و زندگي داشت. پس از يك وقت استراحت دو تيم به ميدان آمدند. دفاع خوب الرياضي اجازه نداد تا شاگردان مهران شاهين طبع فاصله امتيازي را جبران كنند و اين كوارتر با نتيجه برابر 17 بر 17 به پايان رسيد تا اين تيم الرياضي لبنان باشد كه در انتها با نتيجه 76 بر 73 مدافع عنوان قهرماني را شكست دهد.

مهرامي ها فردا استراحت مي كنند و روز چهارشنبه به مصاف الريان قطر نايب قهرمان دوره گذشته مي روند.

 

دو تيم بسكتبال دالاس و ميامي با پيروزي برابر حريفان‌شان در مرحله نيمه نهايي بسكتبال حرفه‌اي آمريكا (NBA) به فينال اين رقابت ها راه پيدا كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در فينال كنفرانس‌هاي غرب و شرق بسكتبال حرفه اي آمريكا دو تيم دالاس و ميامي با پيروزي برابر حريفان به مقام قهرماني كنفرانس خود دست پيدا كردند تا پس از آن در بازي پاياني رقابت‌هاي بسكتبال حرفه اي آمريكا (NBA) به مصاف هم بروند.

در كنفرانس شرق دو تيم ميامي هيت و شيكاگو بولز براي پنجمين بار پياپي برابر هم صف‌آرايي كردند كه در انتها اين تيم ميامي بود كه توانست با نتيجه 83 بر 80 به چهارمين پيروزي‌اش دست پيدا كند و به عنوان تيم نخست كنفرانس شرق قدم در بازي فينال بگذارد.

در اين مسابقه "لبرون جيمز" با كسب 28 امتياز، انجام 11 ريباند و 6 پاس منجر به گل، بهترين ميامي و "دريك رز" با كسب 25 امتياز، انجام 5 ريباند و 8 پاس منجر به گل، بهترين شيكاگو بود.

در كنفرانس غرب دو تيم دالاس و اوكلاهاما نيز براي پنجمين بار برابر هم صف‌آرايي كردند كه در انتها اين دالاس بود كه توانست با نتيجه 100 بر 96 به پيروزي برسد و چهارمين برد خود را جشن بگيرد. با اين نتيجه دالاس به عنوان قهرمان كنفرانس غرب به ديدار پاياني ليگ بسكتبال حرفه اي آمريكا (NBA) راه پيدا كرد و حريف ميامي‌هيت، شد.

سه شنبه 3 خرداد 1390برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : مهدی طرفی

 

سرمربي تيم بسكتبال‌ مهرام پس از قهرماني تيمش در ليگ برتر بسكتبال‌ معتقد است: تجربه بازيكنانش در وقت اضافه اول توانست مهرام را به قهرماني برساند.

مهران شاهين طبع در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به بازي تماشاگر پسند دو تيم اظهار كرد: به نظر من چنين سطحي از مسابقه نتيجه‌ ليگ دراز مدتي بود كه داشتيم، هر دو تيم بسكتبال‌ زيبا و قوي را نشان دادند كه البته بايد بگويم كه پر از فراز و نشيب بود. اگر دقت كنيم در كوارتر سوم تيم مهرام 10 امتياز از حريف خود عقب افتاد، اما خوشبختانه با دفاع و حمله خوبي كه انجام داديم، ريتم اصلي تيم را حفظ و امتيازات از دست رفته را جبران كرديم.

وي ادامه داد: ذوب آهن تيم دست و پا بسته‌اي نيست، بازيكنان شوت زن فوق العاده‌اي داشت كه در اين ديدار از هر جاي زمين شوت مي‌زدنند، گل مي‌شد.

سرمربي تيم بسكتبال‌ مهرام درباره استراتژي تيمش نيز بيان كرد: خوشبختانه دفاع منطقه اي يك - سه - يك نتيجه‌ خوبي داد و تيم با آن هماهنگ شده است. البته در اين بازي ذوب آهني‌ها از راهكارهاي مناسبي استفاده كردند و توانستند از كوچكترين نقطه خالي مهرام استفاده كنند، حامد آفاق، آرن داوودي و حتي در اين بازي كرم احمديان شوت‌هاي فوق العاده‌اي زدنند كه امتيازهاي بسياري براي آن‌ها به دست آورد.

وي ادامه داد: همان طور كه گفتم بازي سختي بود، تمركز هر دو تيم بالا بود. به اين دليل كه نتيجه‌ اين مسابقه قهرمان ايران را مشخص مي‌كرد.

شاهين طبع درباره بازيكنان كمكي كه مهرام براي باشگاه‌هاي آسيا به خدمت مي‌گيرد به خبرنگار ايسنا، گفت: چندين گزينه را به باشگاه معرفي كرديم كه از امروز مكاتباتمان با ذوب آهن آغاز مي‌شود، اما حضور اصغر كاردوست در تيم مهرام قطعي است.

وي با بيان اين مطلب كه پيش از بازي فينال با بازيكنان ذوب آهن تماسي گرفته نشده است، ادامه داد: تيم مهرام بايد تا زمان مشخصي گزينه‌هاي تركيب خود را به كنفدراسيون بسكتبال‌ آسيا معرفي مي‌كرد. به همين دليل حدود 25 بازيكن را به كنفدراسيون معرفي كرديم تا بتوانيم از بين آن‌ها تركيب اصلي مهرام را بچينيم. شايد همين ليست معرفي شده دليل ناراحتي ذوب آهني‌ها باشد.

شاهين طبع درباره بازيكنان خارجي تيمش نيز گفت: به احتمال زياد كريس ويليامز و شيخ سمب در فيليپين حضور خواهند داشت.

موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 38939
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


خدمات وبلاگ نويسان جوان

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

كد ماوس

تعبیر خواب آنلاین